Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marilu schreef:Klaus Hempfling heeft een boek geschreven dat 'Paardenpersoonlijkheden' heet.
Hij categoriseert paarden op basis van bepaald gedrag, maar eigenlijk ook op basis van uiterlijke kenmerken (vorm hoofd, lichaamsbouw). En zo brengt hij bepaalde rassen dus ook onder in de categorie van een bepaalde persoonlijkheid.
https://www.allesoverpaardenruiter.nl/p ... hempfling/
Ik heb het boek, maar ik vind het zelf nogal 'zweverig'.
Zoals bij de commentaar onder bovenstaande link ook vermeld staat : je moet al Hempling zélf zijn, om het goed te snappen
Citaat:Kom je iemand met een grote en volle mond tegen? De kans is groot dat die persoon heel trouw zal zijn en vooral behoefte heeft aan gezelschap. Iemand met een onderlip dikker dan de bovenlip is aan de andere kant weer niet zo betrouwbaar en iemand met dikke lippen is waarschijnlijk erg enthousiast en gepassioneerd. Op die manier valt er aan de mond veel af te lezen, zoals dunne lippen vertellen dat iemand verbitterd is geraakt en moeite heeft om te genieten van het leven.
Art_Ificious schreef:Voor mensen heb je ook nog persoonlijkheidstest DISC werkt met kleuren rood, groen, blauw en geel. Maar ook hier is het qua percentages verschillend van het moment. Zo kan je de ene keer meer rood (extrovert) zijn dan blauw (perfectionist), of meer groen (introvert) dan geel (enthousiasteling)
prompter schreef:Linda Tellington Jones heeft ook eens zoiets geschreven volgens mij, bij haar waren het weer de haarkruintjes geloof ik die op bepaalde karaktertrekken zouden duiden. Allemaal amusant om te lezen, maar wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt bij al deze theorieën.
Waidida schreef:Art_Ificious schreef:Voor mensen heb je ook nog persoonlijkheidstest DISC werkt met kleuren rood, groen, blauw en geel. Maar ook hier is het qua percentages verschillend van het moment. Zo kan je de ene keer meer rood (extrovert) zijn dan blauw (perfectionist), of meer groen (introvert) dan geel (enthousiasteling)
Klopt, die moesten wij voor school doen, miet wel zeggen dat ik me er wel in kon vinden maar het hangt i derdaad heel erg af van het moment en dan passen ook alle beschrijvingen niet. Ik zou heel goed moeten zijn in wiskundemaar ik heb bijvoorbeeld wel weer graag feiten. Again, leuk weetje maar niks om je serieus op te baseren
Lusitana schreef:Het probleem is dat ze alles wel in hokjes kunnen plaatsen, maar ze laten die er niet in passen buiten beschouwing en dan lijkt het alsof er een groot succes is.