Veronica2 schreef:Maar, dit topic zo lezend, bekruipt mij toch iets. Denken jullie soms ook niet dat het een beetje doorgeschoten is met de eisen die we denken te moeten stellen in een landje waar ruimte beperkt is en de bodems en het weerbeeld niet ideaal zijn. Soms heb ik het idee dat er verwachtingen worden geschept die helemaal niet meer realistisch zijn. Het lijkt wel alsof alleen het extreme in keuzes goed genoeg is en de rest niet. Terwijl het misschien gewoon wel mogelijk is om een paard een fijn leven te geven met wat lichtere eisen vanuit de mens. Is er misschien wat meer sturing nodig uit organisaties als de SRP, FNRS, KNHS en opleidingen om aan te geven waar de kaders nu werkelijk liggen?
Ik denk juist dat het steeds normaler wordt om je eigen eisen voorop te stellen ipv wat heeft een paard nodig.
En nogmaals, ik snap dat
nu met het mega natte weer en vroeg donker het buiten staan, indien 24/7 buiten geen optie is, korter is dan mogelijk gewenst.
Maar dan nog steeds wil ik wel dat ze in ieder geval fatsoenlijk de benen kunnen strekken (en dat vind ik niet in een paddock van 3 x 10) en ze sowieso op de paddock ook voldoende hooi moeten krijgen.
En dat staat los van of het gedaan wordt of zelf geregeld moet worden.