Hoe achterbaks kan je zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Hoe achterbaks kan je zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:56

als je op dezelfde manier iemand zou aanspreken als je in dit topic reageert, dan maar beter om het niet te doen. Je doet aannames, staat sowieso al niet open voor andermans antwoord

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:59

marleen_usar schreef:
@pareltjes ook als je die mensen goed kent en ze weten wat er speelt en dan gaan ze bellen.

Je weet nooit wie er belt. Kan ook iemand zijn die op bezoek is geweest. Of een buur die twijfelt aan jouw verhaal jou daar niet mee durft te confronteren ( angst voor discussie ). Hoe dan ook, ik vind zo’n melding niet achterbaks wel begrijpelijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:17

marleen_usar schreef:
Nou dat gaan ze nooit toe geven dat weet ik al, maar je kan iemand toch aanspreken daar val ik nog het meeste over.

Makkelijk invullen voor een ander zeg.

Aannames...en je neemt ( weer eens) niets aan van een ander...

Jeetje..
Wees blij dat mensen dierenwelzijn voorop stellen..

We willen allemaal van die verwaarlozingen af...
Maar als het jezelf overkomt is de wereld te klein

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:20

sasja0705 schreef:
Hoezo noem je dit achterbaks ?
Weet jij dan van wie deze melding kwam ?
Of verdenk je gwoon iemand van de omliggende paardeeigenaren ?
Want dit haal ik uit jouw titel ivm de eerste zinnen.
Verder schrijf je : in een paar weken tijd afgevallen - was dat voordat de DA kwam of na die tijd?

Of bedoel je achterbaks van de dierenpolitie, dat ze jouw niet meteen ingelicht hebben over het eerste bezoek?

Dus wat en wie bedoel je precies met achterbaks?

Ik quote mijzelf dan maar, want hier had ik nog feen antwoord op.

Je schreef dus in een paar weken tijd afgevallen.
Dus nog eens mijn vraag : was dat VOOR dat de DA kwam of na die tijd.

Want als het al n tijdje aan de gang was en dus "jouw buren" het gevoel hadden, dat er iets niet klopt, dan kan ik mij best indenken, dat er melding gemaakt wordt.

Btw zoals velen hier ben ik van mening : liever een keer te veel melden als te weinig

En : JIJ beschrijft wel dat het contact met iedereen goed is - maar gezien hoe je hier reageert is niet zeker dat jouw "buren" het contact ook als goed ervaren.

Feit is : er is niet voor niets een melding gedaan.

Er was dus een reden ( paard veel afgevallen ) en niet gewoon om te "treiteren" .

Iemand heeft zich zorgen gemaakt om jouw paard en de hiervoor bedoelde instantie ingeschakeld.

Je verondersteld dat de anderen weten dat jij jouw best doet - maar hoe kunnen zij dit weten ?

En zoals ook al opgemerkt : als iemand van de dierenpolitie ongezien naar jouw stuk kan komen - dan kunnen dat nog veel meer mensen.

Als het jouw zo hoog zit en jij verdenkingen hebt, dat het van de "buren" komt... dan is de juiste weg om even hun aan te spreken en te vragen en niet met verwijt of " wat mij jouw is overkomen" maar eerder : weet jij iets ? Kennelijk heeft zich iemand zorgen gemaakt"

Het is maar hoe je mensen benadert .

En eerlijk : wij horen of te wel lezen ,hier alleen jouw kant van het verhaal...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:27

Waarom ben je zo op je tenen getrapt? Omdat je je sowieso al zorgen maakte en een onwetende derde foute conclusies trok?

a) Je weet niet eens zeker of het iemand is die je kent
b) Zelfs als het iemand is die je kent, ken je diens beweegreden niet, dus 0 reden om je daarover op te vreten
c) Zelfs als deze beweegreden kwaadaardig zou zijn, nou mooi pech, ze zijn wezen kijken en er is niks aan de hand. Pluim voor jezelf. Als je je daarvoor loopt op te boeien, wint die ‘ander’ alsnog. Let it go!
d) Als deze beweegreden goedaardig is, fijn toch! Voor hetzelfde geld bellen ze als ze je paard WEL in slechten doen treffen (bv vast zitten )
e) Het enige waar ik misschien mee in mijn maag zou zitten is de toegankelijkheid voor derden. Als een onbekende jouw paard kan zien, kan deze waarschijnlijk ook het terrein op en dan zou ik me zorgen maken over eventuele diefstal van materiaal – toch maar eens kijken of je geen camera wil hangen als je een gereedschapshok hebt of je tuig daar ergens opgeborgen is – bij kennis zijn ze al 2 keer de zadels op de wei komen stelen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:33

Je kunt het ook zo bekijken, iemand was bezorgd over jouw dier en heeft de moeite genomen om die te helpen op de officiële manier. (Veel beter dan wanneer mensen zomaar brood ofzo gaan bijvoeren)
De dierenpolitie zag zelf ook direct al in dat het dier goed verzorgd werd. In feite heb je een compliment van hen gekregen.

Fijn toch, dat iedereen zo begaan is met jouw paard?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 16:34

Nee hij stond er niet slecht bij dat vond de man die belde ook, wel wat te dun maar verder niet. Ze zijn begaan maar zeg het dan tegen mij direct.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:44

Nogmaals: heb je het op de man af gevraagd of er mensen waren die hadden gebeld?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:08

tjonge, je bent wel goed in kritische vragen negeren

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:10

marleen_usar schreef:
Nee hij stond er niet slecht bij dat vond de man die belde ook, wel wat te dun maar verder niet. Ze zijn begaan maar zeg het dan tegen mij direct.

Als jij nou gewoon je buren eens zou vragen: "joh, als je iets merkt aan mijn paard, ik ben er ook niet 100% van de tijd, geef mij effe een seintje".
Dan wéten ze dat je het fijn vind als ze het aan jou vragen/melden. Hebben ze uberhaupt allemaal je telefoonnummer?

Echt, je denkt en vindt van alles, maar zelf communiceer je ook niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:13

Hier staat ts om bekend helaas...
Het loopt vaker op dit soort dingen uit.

Zo zonde..met een beetje communicatie was het veel makkelijker geweest.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:20

Maar als je zo zeker bent dat het een van de bekenden is... wat is er dan mis mee met even langs lopen en zeggen:
"Hé, ik waardeer het heel erg dat jullie je ook bekommeren om mijn paarden en ze goed in de gaten houden. Ik maakte me ook zorgen om zijn gewicht en was al met veel dingen bezig die nu pas vruchten gaan afwerpen. Ik zou het fijn vinden als jullie je zorgen met mij delen ipv met de dieren politie. Want dan kan ik goed uitleggen wat ik voor mijn paard doe en kunnen jullie daarna besluiten of je de dierenpolitie nog nodig vindt"

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:24

marleen_usar schreef:
Als iemand ooit weer een melding wil maken dan gaan ze er niks mee doen.

Heeft de dierenpolitie dat echt zo gezegd? Dat is namelijk niet gebruikelijk.

En blijkbaar was het in september wel zodanig erg dat de dierenpolitie het nodig vond om een tweede keer langs te rijden. De zaak was dus nog niet gesloten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 17:32

Ze zijn in september geweest maar vonden het niet nodig dat aan mij te melden omdat hij dat ook niet nodig vond. Nee ik heb nog niemand aangesproken ik ben herstellende van een operatie en mag nog niet naar de paarden. Ik vraag het niet via de app ik doe het liever face to face.
Ja hij zijn dat duidelijk ze doen er de volgende keer niks meer mee en hebben het dossier gesloten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:35

marleen_usar schreef:
Nee ik heb nog niemand aangesproken ik ben herstellende van een operatie en mag nog niet naar de paarden.

Dan ook niet in de veronderstelling zijn dat je stalgenoten het hebben gedaan. Meer aan NIVEA doen dus

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 17:37

Nogmaals er komen daar geen vreemden mensen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:37

Je kunt nooit uitsluiten dat er geen vreemde mensen komen.
Dat is een aanname.
Ik zou blij zijn dat de dierenpolitie zo adequaat reageert! Je hebt niets te verbergen dus niets aan het handje, toch?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-11-24 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:42

Jeetje wat een nare houding ts.
Kan me voorstellen dat t even schrikken is in eerste instantie maar zeker als er al is aangegeven dat alles ok is dan is er toch niks aan de hand.

Jee ik zou willen dat ze vaker ergens opaf gingen.
Mensen maken zich zorgen over je paard en kunnen/willen/of durven je niet aan te spreken. Fijn dat ze t dan toch op een andere manier doen ipv een paard maar aan zn lot over te laten met kans op veel erger.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:44

marleen_usar schreef:
Nogmaals er komen daar geen vreemden mensen.

Behalve dan de dierenpolitie blijkbaar.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:46

marleen_usar schreef:

Het kan toch zo zijn dat mensen het misschien ook moeilijk vinden om direct op jou af te stappen? Zeker als het om zorgen over het welzijn van andermans paard gaat? Dat is sowieso een enorme drempel voor sommige mensen, laat staan als iemand misschien ook bang is dat er gevolgen van komen of het tot een confrontatie oid uitloopt. Ik zou niet perse van het slechtste uitgaan; er kunnen ook andere redenen zijn ipv dat iemand jou gewoon te kakken probeert te zetten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:55

marleen_usar schreef:
Nee ik heb nog niemand aangesproken ik ben herstellende van een operatie en mag nog niet naar de paarden.

Dan ga ik ervan uit dat je niet meer fysiek bjj je paard bent geweest en ook niet in levende lijve hebt gezien hoe hij erbij staat.
Heb je iemand die dagelijks gaat? Kan het zijn dat de anderwn niemand zagen en zich zorgen maakten om het paard en jouw betrokkenheid?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:03

Ik begin inmiddels te begrijpen waarom de melders liever een instantie belden dan eigenaar aan te spreken….

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:25

Ik zou het van de andere kant bekijken, wat fijn dat mensen geven om het welzijn van een paard. Je kunt je goed verklaren dus ik zou er geen probleem van maken. Goed dat meldingen serieus worden genomen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:29

Als ik de OP begrijp was je paard al een paar weken aan het pompen en afvallen voordat je de DA erbij hebt gehad en een week later begon hij op te knappen.
Kan dus prima zijn dat iemand het te lang vond duren (enkele weken) voordat TS ingreep en toen al gebeld had.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:59

marleen_usar schreef:
Ik heb een eigen stuk land en daar om heen staan meerdere paarden, ik heb met iedereen goed contact. In september kwam de veearts omdat mijn paard astma heeft en hij stond te pompen. In een paar weken tijd viel hij best wel veel af. Hij is behandeld en het duurde een week voor dat het beter ging. Helaas zitten de verloren kilo's bij een ouder paard er niet zo maar aan maar daar wordt hard aan gewerkt.
Wordt ik net gebeld door de dieren politie, ze hadden in september een melding ontvangen van een hoestend paard en die ook te dun was. Hij was net weer langs de wei gegaan en hij zag er al beter uit. Bij de 1e melding vond hij het niet nodig om mij op te hoogte te brengen, met andere woorden het viel wel mee dat liet hij ook merken. Nu zag hij dat hij al was aangekomen en er al veel beter uit ziet.
Als iemand ooit weer een melding wil maken dan gaan ze er niks mee doen.

Wellicht heeft dit elkaar gekruisd en hebben ze gebeld voordat je de veearts hebt laten komen.