Dan is het eindelijk zover... Vannacht rond 5 uur komen ze de paardjes brengen.
Alles staat klaar voor ze.
De transporteurs hebben de merrie met veulen nog steeds geen halster om gekregen dus ze mogen via een looppad straks zelf naar de stal lopen, dat geeft het minste stress.
Ik ben heel benieuwd hoe ze aankomen!
Ik zal nog even op jullie lieve en hartverwarmende reacties ingaan
Duhelo schreef:Die 5 jarige is wel graatmager zeg, maar knapt volgens mij al wat op door het eten dat ze krijgen bij de transporteur, op de eerdere foto's zag het er erger uit.
Die oudere merrie is mager maar niet dramatisch, veulen ziet er goed gevuld uit dus die komen wel goed.
Dit weet je vast wel, maar let op met ontwormen. Als ze een goede wormbesmetting hebben én zo mager zijn, als je direct volledig ontwormd zouden ze wel eens het loodje leggen daardoor. Beter is om eerst met een lagere dosering te ontwormen zodat er een deel afgevoerd wordt en ze even kunnen herstellen en dan een maandje later volledig te ontwormen. Maar de DA zal daar wel advies over kunnen geven.
Idem voor energierijk voer ...
Dank je wel voor het meedenken over ontworming, superlief! Komt goed, ik ben sowieso voorzichtig met ontwormen. Ze zijn nooit eerder ontwormt dus er zal wel wat in die buikjes zitten ja...
De 9 jarige lijkt wel mee te vallen hoe mager ze is ja. Vooral heel erg schuw volgens de transporteur, die noemde haar 'behoorlijk wild' en kon niet in haar buurt komen.
Dat belooft wat
Jolliegirl schreef:Wat onwijs goed dat je dit doet!
Ik ga volgen, hou je ons up to date?
Alle credits naar jou! Wat goed!
Dank je wel, superlief! Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden, zo lief dat jullie zo meeleven
Elisa2 schreef:Gossie wat zien ze er uit..
Wel een mooi veulen wat er bij loopt. Die zal ook wel veel van zijn moeder vragen.
Ik heb ookal het idee dat ze nu al iets op lijken te knappen. Ik ben benieuwd of die vijfjarige goed kan eten met die neus zo.
De 5 jarige kan in ieder geval goed ademhalen zag ik op de filmpjes, hoe ze eet weet ik niet, dat lijkt te gaan van wat ik kon zien. Morgenochtend zie ik ze eindelijk live, dan weet ik hoe ze er echt bij staan!
De 5 jarige lijkt er wat beter uit te zien op de laatste fotos, kan ook komen door de hoek en haar dikke slechte vacht. Morgen zullen we het zien...
Mi_Amore schreef:Jeetje wat een arme dieren zeg, die gaan niet weten wat hen overkomt in Zweden
Ik volg graag mee!
Ze lijken mij ook al iets op te knappen en ik ben benieuwd naar de tandjes van de 5-jarige.
Lief, dank je wel! Ja de tandjes ben ik ook wel benieuwd naar
Lukasje schreef:Oh, die foto’s, schrijnend! Dat mensen hun dieren zo behandelen, ik kan er niet bij

.
Maar he TS, petje af! Knap dat je dit aandurft, amper wetende wat je koopt.
Maar, wat als nu blijkt dat zo’n paard onverkoopbaar is, blijft die dan bij jou? Want op die manier houdt het voor jou ook op natuurlijk.
Ik volg uiteraard mee !
Ja best spannend hoor, zo op de gok. Maar het gaat me echt alleen om het helpen van deze paardjes en ze een goed leven geven. Dus dan valt het risico wel mee
Ik denk dat het hengstveulen heel mooi kan worden, hem zal ik ook verkopen tenzij er iets heel raars met hem is.
Voor de merries, mochten ze onverkoopbaar zijn of mocht ik verkoop niet aandurven dan blijven ze bij mij ja. Het zijn beide Lusitano merries, misschien als ze opgeknapt zijn kan ik er een keer een veulentje mee fokken maar dat is nu echt niet te zeggen hoe ze worden.
Ik heb deze gok genomen met het idee dat er mogelijk een onverkoopbaar is en dus zal blijven. Ik heb 7 eigen paarden nu die echt altijd bij mij zullen blijven, de meeste ook onverkoopbaar. Die krijgen hier alle liefde, aandacht en verzorging die ze nodig hebben.
hahahatsjoe schreef:Wat kijken ze bang, wat erg voor die beestjes.
Ja heel sneu, gelukkig is hun reis snel over en kunnen ze gaan bijkomen...
Tijn8 schreef:ik ben heel benieuwd naar hoe ze het gaan doen in Zweden.
Dat veulen is wel al groot zeg! die ziet er ook goed uit.
hopenlijk vallen de merries mee als je ze live ziet.
Ja ik ben ook heel benieuwd naar ze! Het veulen drinkt nog bij de moeder, dus die ziet er goed uit ja. Hij is iets van 7 maanden oud nu, echt een knappie ook
Voor wat ik kan zien op de waardeloze kwaliteit filmpjes
Bernadth99 schreef:Mooi dat je dit doet, ik volg! Hopelijk verloopt het laatste stuk van de reis ook goed.
Leuk dat je ook meevolgt! Ik hoop het ook, het laatste stukje is gelukkig niet lang onderweg.
Zam_Cas schreef:Och snoetjes, kon je ze maar uitleggen dat ze een nieuw leven tegemoet gaan. Dat ze maar spoedig bij jou mogen zijn.
Ja echt he... Ze zijn als het goed is snel uit de stress en drukte weg. Dan kunnen ze bijkomen en wat dikker worden.
Mara2000 schreef:Oh het veulen is ook mee, wat fijn!! Dat had ik niet meegekregen
Jep veulen is mee
Heel fijn!