Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Ik denk dat de ts op een andere stal dezelfde problemen gaat krijgen omdat ze gewoon het naar haar eigen zin wil hebben.
Temeraire schreef:Lastig, als ze het nu goed hebben, zou ik ook niet snel verhuizen.
1 beurt per week klinkt goed te doen, maar met een groep van 15 paarden ben je dan misschien wel een paar uur bezig elke keer?
Dat gaat je misschien ook wel opbreken.
Is duidelijke afspraken nog mogelijk?
Op zich is zelf bellen voor de mesthoop niet zo erg toch? Dat is niet veel of zwaar werk. Of lekker laten liggen als het van de verhuurder niet weg hoeft.
Omheining maken: is dat ook echt noodzakelijk of vind je het nodig? Kan je bepaalde dingen wat meer los laten?
Of iets even echt goed aanpakken zodat je er niet telkens weer mee aan de slag moet.
Holis18 schreef:Popstra schreef:Ik denk dat de ts op een andere stal dezelfde problemen gaat krijgen omdat ze gewoon het naar haar eigen zin wil hebben.
Dit is zeker niet zo! Ik heb 2 dingen opgenoemd maar er zijn er veel meer. Ik wil niet alles zeggen, omdat ik dat ook niet netjes vind tegenover de eigenaar.
Maar over het hekwerk, het was gewoon niet veilig afgewerkt. Alles was zonder stroom, met maar 1 draad en prikpaaltjes. Het was gewoon niet netjes of veilig, zeker omdat er ook een 2 jarige bij staat die haar kansen pakt om uit te breken.
Juut schreef:. Wat echter ook goed is na te vragen: hoe is de verloop in de groep? Gaan er veel paarden weg/ nieuwe erbij? Is dit een onrust waar jouw paarden zich in kunnen handhaven?
Noukie123 schreef:Ik zit momenteel in exact dezelfde situatie. Paard staat al vier jaar op een voor hem fijne paddock paradise. Ik moet er wel alles zelf doen, mest scheppen van eigenaresse haar drie paarden, water geven, bijvoeren en nog eens een flinke som geld betalen elke maand. Ook zijn de faciliteiten er barslecht inclusief piste die al jaren niet onderhouden is.
Noukie123 schreef:Ik zit momenteel in exact dezelfde situatie. Paard staat al vier jaar op een voor hem fijne paddock paradise. Ik moet er wel alles zelf doen, mest scheppen van eigenaresse haar drie paarden, water geven, bijvoeren en nog eens een flinke som geld betalen elke maand. Ook zijn de faciliteiten er barslecht inclusief piste die al jaren niet onderhouden is. Ook doe ik een zware studie en bijbaan erbij dus mijn weinige tijd ging naar paarden onderhouden en niet de leuke dingen zoals rijden waar ik geen tijd meer voor had.
Afgelopen maand dan toch de beslissing genomen om paard weg te halen uit een voor hem fijn plekje en voor mezelf te kiezen. Hij verhuist nu dus naar een vol pension stalling maar nog steeds paddock paradise. Voor mij fijner, voor hem waarschijnlijk minder want kudde van 30 paarden en waarschijnlijk een stuk onrustiger dan zijn stabiele kudde van 4 paarden. Wetende dat hij een gevoelig paard is voor mij een moeilijke beslissing maar aangezien ik alle plezier in de hobby kwijt was nu toch na 4 jaar voor mezelf gekozen. Verhuis is op 31 oktober dus hopelijk draait dit uit op een goede beslissing en is paardlief ook tevreden op zijn nieuwe plek.
Wintu schreef:mce schreef:hoe gaat het er uit zien als de BTW volgend jaar op veel producten van 9 naar 21% gaat.
Dan ga je een schifting zien, mensen die het nu net met het vel over de oren betalen kunnen en de mensen die ruimte hebben voor een prijsverhoging. Veel paarden gaan de Sjaak zijn iig.
Wintu schreef:mce schreef:hoe gaat het er uit zien als de BTW volgend jaar op veel producten van 9 naar 21% gaat.
Dan ga je een schifting zien, mensen die het nu net met het vel over de oren betalen kunnen en de mensen die ruimte hebben voor een prijsverhoging. Veel paarden gaan de Sjaak zijn iig.
Lieser schreef:Wintu schreef:
Dat is de vraag. Misschien gaan die paarden wel van dure stallen met luxe voor de ruiter naar goedkopere stallen met meer buitentijd.