Paarden van de markt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knuffeldier

Re: Paarden van de markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:04

Wat een mooie verhalen!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:18

Wij zijn trouwens met Misty toen echt wel belazerd, ik 14 jarige manege ruiter met mijn moeder. Ze bleek zware artrose (ze was pas 3!!) te hebben en zomereczeem. Maar desondanks het meest geweldige paard ooit en ben zoooo dankbaar dat ze al 17 jaar in mijn leven is <3

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:55

Hier komen ze ook allemaal van de markt. Amber kreeg ik van mijn ouders toen ik 10 was. Totaal onverwacht. Ik zeurde ieder jaar wel, pony kon dan wel op onze grond verder weg lopen. Opa kon dan wel voeren en uit school kon ik dan zelf wel verzorgen. Lekker realistisch beeld heb je als kind :')

Op de markt hing ik de hele ochtend bij de paarden rond. Toen kwamen we m'n vriendje en z'n ouders tegen. Die pa zei:"koop toch een pony voor haar. Ze rijdt al jaren trouw op de manege. Dan mag hij wel bij ons op de wei lopen." Toen mocht ik gaan bieden, maar ik was kapot verlegen en durfde helemaal niet tegen mensen te praten. Dus na een interne strijd al m'n moed bij elkaar geschraapt en gezegd dat ik voor 450 gulden de pony mocht kopen. Handje klap gedaan en toen had ik m'n eigen ponyveulen. Amber noemde ik haar. Heel veel samen geleerd en zoveel lol met je knol momenten gedeeld met haar.

Na een paar maanden kwam ze naar huis. Pap had een stal gebouwd. Ze stond bij de schapen van de buren. Ouders hadden 0 verstand van paarden en ik regelde eigenlijk alles zelf al. 3x daags deed ik de verzorging. Na 2 jaar kwamen we erachter dat een paard alleen eenzaam is. Toen mocht ik een pony erbij kopen op de markt. Dat werd grietje. Mam vond dat wel genoeg dieren.

En jaren later heb ik heel impulsief hans gekocht. Dat resulteerde bijna in wo3. Maar uiteindelijk kon m'n moeder er wel om lachen dus hij mocht toch blijven
Afbeelding
Amber afgelopen zomer. Ze is nu 26

Afbeelding
Hans is inmiddels 18

En grietje heb ik helaas moeten laten inslapen. Ik heb 19 jaar van haar mogen genieten
Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:00

Wat een mooi verhaal capopjekop.. En mooie pony die Amber :D
Als je je pony Grietje noemt, moet er nog wel n Hans bij, anders is het duo niet compleet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:03

Haha precies. Grietje had haar naam al en hoevaak mensen zeiden waar is hans. Dus toen m'n impulsaankoop een hengst bleek te zijn kon hij maar een naam krijgen.

En ja ik was verkocht toen ik in z'n ogen keek. Niet afgedingd en niet eens gekeken of het wel een merrie was :')

Dus we kunnen concluderen dat we puur op gevoel pony's hebben gekocht en verder nergens op gelet hebben :')

BrightBren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:25

Ik heb 9 jaar geleden mijn fantastische Bo als veulen gekocht op de Zuidlaardermarkt. Helaas heb ik drie weken geleden afscheid van hem moeten nemen. Hij heeft maar 9 jaar mogen worden… Ik ben er helemaal kapot van.

Hij was het meest fantastische en lieve paard, mijn allerbeste vriend. Helaas werkte zijn lijf niet mee en op het laatst was een pijnvrij leven niet meer haalbaar… Ik mis hem verschrikkelijk maar ben ontzettend dankbaar dat ik hem 9 jaar in mijn leven mocht hebben en voor alles wat we samen hebben mee gemaakt.

20-10-2015 op de markt

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat foto’s van hem de afgelopen jaren:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:29

Waauw zo mooi al deze verhalen!
Laatst bijgewerkt door _Mars op 16-10-24 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 13:30

Heel veel sterkte BrightBren :(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:04

Wat een gaaf dier zeg!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:16

2 jaar geleden kocht ik op de markt deze kleine mini appaloosa. De kleine smurf was hier 6 maanden. Zijn moeder was niet zo lief voor hem, dus was juist bewust dat hij zo vroeg bij moeders weg ging. En daarnaast was moeders al verkocht. Dus het was of mee in de grote vrachtwagen, of met mij mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu 2 jaar verder groeit hij als kool en is het echt de liefste pony die ik ooit had kunnen bedenken. Ik heb begin dit jaar een andere pony van mij moeten laten inslapen. Hij was op dat moment echt mijn steun en toeverlaat. Hij kwam bij me, legde zijn neus tegen mijn wang aan, alsof hij zei: het komt goed, ik ben bij je.
Sindsdien nog meer verliefd op hem. Hij gaat ook nooit weer weg <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:27

Sterkte BrightBren :knuffel:

-

Onze Hugo komt van de markt in Hedel, 5 jaar terug gekocht. We hadden geen trailer mee en zouden ook echt geen paard kopen (waren ook nog nooit naar Hedel geweest), maar hij trok me zo aan... Arme dier kwam boven uit Groningen, wij vanuit Noord Holland; mijn vriend gelijk terug naar huis om een trailer te halen. Stalgenootje en ik de hele tijd met hem gewandeld en uiteindelijk een grasveldje gevonden totdat hij terug was met de trailer.

Tja en dan heb je ineens een jong paard van ongeveer 2, uit het land getrokken, nooit wat mee gedaan. Echt wel een pittige tijd met hem gehad en nog heeft hij echt een mega karakter, maar ik ben zo blij met m. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisabeth32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:29

Mijn knapperd is door haar vorige eigenaar gekocht op de Zuidlaardermarkt, in 2016. Ik heb haar nu 5 jaar. Ze is nu 10 en echt een gouden paard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:48

Oooh wat een knapperds zeg! Ik snap de aantrekking!

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:49

Ik kom dit topic ook graag volgen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:35

Wauw, wat een knappe paarden en pony’s komen hier voorbij!

Sterkte Brightbren!

De pony die ik ongeveer 11 jaar geleden kocht, kwam van Zuidlaarder markt. Kennissen hadden haar daar als 3-jarige gekocht met als doel zadelmak maken en verkopen. Zo is ze bij mij terecht gekomen. Ze was een mooie welsh maar helaas op 5 jaar moeten laten inslapen.

Een goede vriendin van me heeft al meerdere paarden op de markt gekocht, wel telkens als veulen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:35

Mooi topic dit :j

Mijn ruin is ook op zo'n soort manier bij ons gekomen. Niet zelf gekocht op de markt, maar vlak erna kwamen we bij de oude Boddeveld, die had een zeldzame kalkoensoort in zijn land lopen. Mijn vader fokte die, dus op de gok er naartoe of hij er 1 wilde verkopen. Bleek dat hij handelaar was, en dat Maestro daar ook op stal stond. Die had hij op de markt in Zuidlaren gekocht van een Duitser. We kwamen met een kalkoen en een paard thuis :+ De beste impulsieve aankoop ooit, Maes was toen 2,5 jaar, en ik heb hem een paar weken terug helaas moeten laten gaan op 28 jarige leeftijd. Zoveel met hem meegemaakt en van hem geleerd! <3 Uiteindelijk Z met hem gereden, maar ook de elfstedentocht, en een poging tot ringrijden voor de wagen. (Maar dat was toch te spannend voor hem :o )
Mijn once in a lifetime paard <3

Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:46

Mooie verhalen!

Ik heb het vermoeden dat de shetlanders van mijn opa in 2002 op de markt van Zuidlaren terecht zijn gekomen. Zijn vlak voor de markt namelijk weggegaan. Mijn opa had kanker en is vlak daarna overleden. Wij hadden geen plaats voor zoveel shets (we hadden er 1, 1 is gebleven). Dus wie weet kom ik 1 van hen in dit topic tegen O:) Waren op 1 na papierloze shets, dus de kans op weten wat er precies met ze is gebeurd is heel klein.

Bronsveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:19

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Beide komen van de Zuidlaarder markt
7 jaar geleden mijn Haflinger merrie gekocht toen 15 jaar
3 jaar geleden kruising Haflinger hengstveulen van 6 maanden

Geen dag spijt van ,en nog steeds heel wijs met ze

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:44

Happinez schreef:
ruin_lover schreef:
Ik heb 8 jaar geleden op de paardenmarkt in Hedel een mini shet van 6 maanden oud gekocht. Was eigenlijk een impuls aankoop maar heb er geen seconde spijt van gehad. Het is echt een ontzettend leuk en lief dier die gek is op aandacht

Hier was hij net 1 dag bij ons

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En nu

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

<3
Ik heb zijn oudere look a like in de wei staan !

Ow leuk! Heb je een foto van hem of haar?

Zie een hoop leuke paarden en pony's voorbij komen hier <3

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:13

9 mei 2024, mijn oom kwam een hele knappe valkkleurige merrie tegen op de kleintje Rodermarkt.

Nu is ze van mij!

Afbeelding

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:07

Super leuke successen hier! Ik hoor juist vaak de andere kant maar hier wordt je wel vrolijk van _/-\o_

In 2017(?) op de markt in Bemmel een grote papierloze Shetland merrie van +/- 1.05m gekocht.
Ze heeft denk ik zo 'n 2 jaar bij mij in de kinderlessen gelopen en deed dit super goed. Daarna leek ze er geen plezier meer in te hebben en heb ik een ander huisje gezocht. Die mensen hebben haar nu nog steeds.
Afbeelding

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:14

Hier ook een goed verhaal. In 2014 gekocht en nu succesvol in de sport.

Als veulen van de markt
Afbeelding

Afgelopen weekend weer een mooie 3e plaats behaald

Afbeelding

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:32

Wat een gaaf topic, super leuk om te lezen wat voor paarden er van de markt gekocht zijn en wat voor top aankopen het gebleken zijn.
Wij hebben ooit een Shet en een Welshje gekocht. Shet was mega knap, het Welshje een mager hoopje ellende. Beide een paar jaar gehad en daarna verkocht naar een super plekje!

Maar mijn grootste trots van de markt was mijn geliefde Stip.
Vandaag zouden we 12 jaar samen zijn geweest, helaas heb ik haar na onverwachtse medische ellende afgelopen juli moeten laten gaan.
In alle opzichten mijn absolute droompaard, het gemis wordt ook elke dag een beetje erger.
Gelukkig heb ik nog een dochter van haar.

Onze eerste foto samen.
Afbeelding

Uiteindelijk hebben we het geschopt tot L2 dressuur en L springen.

Ik hoop dat iedereen nog lang mag genieten van zijn of haar aankopen.
Het verhaal van mij en Stip zal ik de rest van mijn leven niet vergeten. Mijn absolute once in a lifetime.

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 22:03

Wat een knapperds allemaal! Toch heel veel mensen die een paard kopen op de markt. Erg leuk :D

Miley hebben wij ook van de Zuidlaardermarkt gehaald, inmiddels alweer 11 jaar geleden. Helaas heb ik zo geen foto's meer van hoe ze daar stond.

Inmiddels loopt ze Z1 dressuur met winst tussen de paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Ook mijn vorige pony Lady kwam van de markt. Helaas is zij op 22 jarige leeftijd overleden.
Afbeelding

Wel hebben we nog haar zoon in bezit. Lady was drachtig toen we haar kochten op de markt (was niet gezegd trouwens). Hij is dus niet helemaal van de markt haha.

Afbeelding

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 23:45

ruin_lover schreef:
Ow leuk! Heb je een foto van hem of haar?

Zie een hoop leuke paarden en pony's voorbij komen hier <3

Mijn eigen gefokte ruintje van inmiddels 14

Afbeelding