Military Boekelo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:56

Wat dacht je van alle modder, echt niet leuk.
Ik moest lachen om de jongens die vast zaten in de modder. :')

Alweer stil gelegd, een beetje een aanfluiting vind ik dat wel.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:07

LaPluche schreef:
Wat dacht je van alle modder, echt niet leuk.
Ik moest lachen om de jongens die vast zaten in de modder. :')

Alweer stil gelegd, een beetje een aanfluiting vind ik dat wel.
Ja onwijs grappig hè die jongens! Ga morgen nog even een rondje met het hondje, benieuwd hoe de bodem dan is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:15

Ik ga al jaren naar Boekelo maar dit was voor bezoekers de minst leuke tot nu toe. Modder snap ik maar regel dan rijplaten of stro of bermhooi ofzo om enigszins vastigheid te maken. Er liepen ook veel teveel mensen die amper de voor van de achterkant van een paard konden onderscheiden.

De lange onderbrekingen was ook niet duidelijk waar het aan lag in het terrein. Daar was dit topic dan weer handig voor.

Ik twijfel of ik me volgend jaar niet gewoon lekker voor de tv moet installeren. Kost niks en scheelt weer laarzen boenen en een was draaien.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:23

Anne_GTI schreef:
Er liepen ook veel teveel mensen die amper de voor van de achterkant van een paard konden onderscheiden.

Hoe wil je de boel financieren zonder deze mensen?

Het is al ruim 20 jaar ook een netwerkbijeenkomst voor veel bedrijven.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:24

Ik heb voor de tv gezeten met warme chocolademelk en pepernoten :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:34

Benzz schreef:
Anne_GTI schreef:
Er liepen ook veel teveel mensen die amper de voor van de achterkant van een paard konden onderscheiden.

Hoe wil je de boel financieren zonder deze mensen?

Het is al ruim 20 jaar ook een netwerkbijeenkomst voor veel bedrijven.

Snap ik maar het gewone paardenvolk is steeds minder aanwezig, mede door het prijskaartje

LaPluche

Re: Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:49

€38 voor de toegang en dan nog het parkeerkaartje, eten drinken....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:57

LaPluche schreef:

Dat valt voor een evenement van deze grote toch wel mee?

@Annegti, volgens mij kwam er nooit veel normaal paardenvolk op de military, maakt ook juist dat ik het een enorm mooi event vind/vond. Keer eens wat anders en andere gespreksonderwerpen. En zakelijk gezien enorm goed om te netwerken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:05

Benzz schreef:
LaPluche schreef:

Dat valt voor een evenement van deze grote toch wel mee?

@Annegti, volgens mij kwam er nooit veel normaal paardenvolk op de military, maakt ook juist dat ik het een enorm mooi event vind/vond. Keer eens wat anders en andere gespreksonderwerpen. En zakelijk gezien enorm goed om te netwerken.

Klopt, het is al eeuwen vooral een netwerk evenement. Er worden veel zakelijke deals gemaakt, het is voor een bepaalde groep daarom echt the place to be.
Daardoor kan het inderdaad bestaan. Paardenvolk levert bij lange na niet zoveel op...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:11

Voor een gratis, leuke wedstrijd kun je volgend weekend naar Hattem. Maar natuurlijk niet te vergelijken met wat nodig is voor een event als de military.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:26

Wij waren er vandaag ook, er waren twee grote onderbrekingen. Een stroomstoring en helaas een ivm ongeluk paard. Het was opvallend dat dit niet gedeeld werd via de speakers.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:37

Wij hebben jarenlang als vrijwilliger meegeholpen met de Renswoude Horse Trails. Daar kon je kijken naar een mooie wedstrijd, voor alleen een parkeerkaartje van 5 euro. Was ook meteen het NK junioren en Young Riders. En ik weet dat je bij oa Maarsbergen, Varseveld (maar dat bestaat volgens mij ook niet meer) gewoon gratis kon kijken. Is natuurlijk allemaal geen lange vierster zoals bij Boekelo, maar wel allemaal internationale eventing waarbij je ook grotere namen rond kunt zien gaan.

Ellen soms deel je dat idd niet via de speakers. Wij hebben jarenlang als hindernisrechters mee geholpen, ooit 1 val die echt naar was om te zien. Paard was ook in een greppel gegleden en moest er met hulp uit gehaald worden. Gelukkig alles wel goed afgelopen voor ruiter en paard. Maar bewust niks gemeld, want je hebt veel mensen die dan toch vinden dat ze even een kijkje moeten nemen. Gelukkig zaten wij op een punt waar we mensen makkelijk tegen konden houden.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:12

Even een melding, hoe klein ook (uitgevallen combinatie oid) was misschien wel prettig. De wedstrijd was sowieso al veel stilgevallen vandaag helaas. Niks aan te doen natuurlijk maargoed.

Het parcours was verder erg spannend, wat een lijnen! Opvallend ook dat er niet zozeer ‘dikke’ hindernissen stonden maar juist veel meer technische lijden, parcours trouwens nog ietsje ingekort ivm bodem.

Gelukkig was hier hulp direct bij en doeken opgehouden dus weinig kans op pottenkijkers.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:35

Ellen_ov schreef:
Even een melding, hoe klein ook (uitgevallen combinatie oid) was misschien wel prettig. De wedstrijd was sowieso al veel stilgevallen vandaag helaas. Niks aan te doen natuurlijk maargoed.

Het parcours was verder erg spannend, wat een lijnen! Opvallend ook dat er niet zozeer ‘dikke’ hindernissen stonden maar juist veel meer technische lijden, parcours trouwens nog ietsje ingekort ivm bodem.

Gelukkig was hier hulp direct bij en doeken opgehouden dus weinig kans op pottenkijkers.

Oh jee dat klinkt als een heftige val? Wel goed afgelopen?

Wij hebben besloten volgend jaar op tv te kijken, we vinden het ook veel geld en de modder was echt niet oké op sommige plekken. We waren er vroeg (voor 10u op het terrein) en toen werd er nog door een graafmachine geschoven. Het eerste stuk na de hoofdpiste was toen al tot de enkels drek en nauwelijks begaanbaar. Toen we naar huis gingen lag er op sommige delen stro, maar dat hadden ze meteen al moeten doen. Verderop op het terrein ging het wel, maar vooral voorop was het echt intens.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:52

Ik vond die modder dan weer niet zo'n ding. Vaak genoeg in vergelijkbare modder de paarden uit de wei moeten halen oid en het zorgt ook nog wel voor hilariteit. De drukte waardoor je de hindernissen amper kan zien, vind ik een veel groter nadeel. Daar kom ik toch voor

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:03

Vergeet niet dat ze er natuurlijk ook niet vanalles in kunnen mikken om de modder te verminderen.
Het land moet na het evenement ook weer terug naar een landeigenaar, en ik weet niet of die zo blij word van dikke lagen stro ingetrapt in zijn land.

Ik kijk meestal een beetje het weer aan voordat ik kaarten bestel, een dag met veel regen dan haak ik sowieso al af.

Persoonlijk vind ik het ook wel mooi dat er ook 'andere' mensen komen dan alleen paardenmensen.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:11

Het ongeluk was bijzonder, paard had een borstwond.

De modder was ook wel weer hilarisch, zoveel mensen die duidelijk nog niet eerder op een military zijn geweest :')

Wij hadden gekregen kaarten maar poeh, entree prijs is pittig ja, alle extra kosten nog, kan mij voorstellen dat je dan denkt ik kijk thuis wel op de tv.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:33

Superleuke dag gehad. Modder maakte me niet uit, goede laarzen aan dus dat was geen probleem. Wel met leedvermaak gekeken naar de witte gympen en andere ongeschikte kleding/schoeisel. :')

Maar we hebben rond 12 uur wat gegeten, daarna weer verder gelopen en vervolgens een uur moeten wachten voor een stroomstoring (hoorden we ook pas na lange tijd). Vervolgens een hindernis die blijkbaar gerepareerd moest worden. En uiteindelijk lag het weer stil vanwege een "incident" (kregen we ook verder geen informatie over).
Dus tussen 12 en 3 maar een paar paarden gezien. Voor een cross van dit kaliber, met de bijbehorende toegangsprijzen vond ik dat toch wel behoorlijk tegenvallend. :\

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 22:36

Precies dat... er werd in het terrein totaal niet duidelijk wat er aan de hand was. Hang je daar als bezoeker maar een beetje bij een hindernis te hangen... bij de 3e lange onderbreking hebben we onze spullen gepakt en teleurgesteld naar huis gegaan.

Sowieso vraag ik me al jaren af waarom er geen videoscherm in de piste zichtbaar is. Vaak na de cross gaan we daar even zitten en als er een videoscherm zou zijn zouden we langer blijven hangen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 00:10

Ik ben de cross aan het kijken nu. Moest wel lachen om de uitspraak van de naam Aoife :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:09

Er stond toch een groot scherm bij de piste? Vanaf waar wij stonden waaiden de vlaggen daar de hele tijd voor dus wij zijn ergens anders nog even via de livestream gaan kijken.
Bij de laatste onderbreking met het gewonde paard stapten wij denk ik net in de bus (toen leek o.b.v. de live uitslagen de wedstrijd iig weer stil te liggen) en anders heb ik het totaal niet meegekregen :+ Informatievoorziening tijdens onderbrekingen was idd slecht, wij waren al bang dat er iets met Beau gebeurd was. Stonden op de plek waar Florinoor gestopt werd en dat duurde heel lang, toen zijn we uiteindelijk doorgelopen, maar er kwamen zoveel mensen uit het parcours gelopen dat wij wel wat ongerust werden.

Weet iemand hoe laat het springen begint?
Edit/ 11.30 uur zie ik, de lijst komt er net op :+

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:32

Ladyson schreef:
Ik vond die modder dan weer niet zo'n ding. Vaak genoeg in vergelijkbare modder de paarden uit de wei moeten halen oid en het zorgt ook nog wel voor hilariteit. De drukte waardoor je de hindernissen amper kan zien, vind ik een veel groter nadeel. Daar kom ik toch voor

Mee eens.
Ik snap ook wel dat het een netwerk evenement is, maar mensen die 30- 40 euro betalen om wat te zien, mogen ook best combinaties in de hoofdpiste kunnen zien.
Die tribune bij de waterbak vind ik een verbetering, maar waarom die vlaggen voor het grote scherm..

De omroepers zijn niet overal goed te horen, deels door de herrie van de sponsortentjes. Heb via rechenstelle een paar keer kunnen zien dat het gestopt was. Maar met de technische storing kwam dat niet door, gelukkig zaten we toen net bij de waterbak en zagen we dat de ruiters stapten, dus dat het geen ongeluk was. Maar het duurde wel even voor doorgegeven werd dat het een technisch probleem was.
Superzonde voor Beau en Florinoor (en nog een die bijna binnen was geloof ik).

Hoe spraken ze Aoife uit dan?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:35

Ik ging van kinds af aan altijd al naar Boekelo (mijn grootouders woonden in Boekelo + paardenliefhebbers)
Op dat soort evenement moet ik altijd zo lachen om mensen die daar in hun chique outfit met nette schoenen lopen :+

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:19

Ik dach te hebben gezien dat er gisteren ook op voorhand pauzes waren ingelast om de bodem weer wat te prepareren.
Ik stond op een gegeven moment naast zo'n luidspreker waar heel zacht geluid uitkwam. Toen werd gemeld dat het even stil lag.
Maar inderdaad wij waren er alleen de middag en op zich weinig deelnemers gezien.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:43

kamsel schreef:
Ladyson schreef:

Mee eens.
Ik snap ook wel dat het een netwerk evenement is, maar mensen die 30- 40 euro betalen om wat te zien, mogen ook best combinaties in de hoofdpiste kunnen zien.
Die tribune bij de waterbak vind ik een verbetering, maar waarom die vlaggen voor het grote scherm..

De omroepers zijn niet overal goed te horen, deels door de herrie van de sponsortentjes. Heb via rechenstelle een paar keer kunnen zien dat het gestopt was. Maar met de technische storing kwam dat niet door, gelukkig zaten we toen net bij de waterbak en zagen we dat de ruiters stapten, dus dat het geen ongeluk was. Maar het duurde wel even voor doorgegeven werd dat het een technisch probleem was.
Superzonde voor Beau en Florinoor (en nog een die bijna binnen was geloof ik).

Hoe spraken ze Aoife uit dan?

Maar de tribune bij de waterbak is wel helaas verplaatst. Een paar jaar geleden stond deze nog rechts van de watercombinatie. Nu hebben ze daar (en aan de andere kant) hospitality tenten neergezet, en is de tribune een heel stuk van de hindernis afgezet.
Erg jammer, ik vraag me wel af of het voor de betalende gasten in de toekomst nog wel leuk blijft op deze manier, of dat het straks echt alleen maar voor de bedrijfstenten is.