Upate auto´s door de omheining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:49

Lusitana schreef:
Kan ik wel tegen, hoor. Ik ben 63 en al zoveel leed gezien.
Maar in principe kunnen ze zich niet doodrijden op die bult. De eerste die ertegenaan ging had niet eens geremd en het zand gewoon enorm verplaatst. Dat is natuurlijk het verschil tussen zand en een muur.

Die hadden dan waarschijnlijk hun gordel wel om.
Iemand die z'n gordel niet om heeft zal indien met hoge snelheid ergens tegenaan botsen wel door de voorruit heen uit de auto geslingerd worden lijkt me.

Lusitana

Re: Upate auto´s door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 21:10

Ik kom tegenwoordig hier geen mensen meer tegen die geen gordel dragen. Dat is vooral omdat ze een boete op kunnen lopen, niet zozeer omdat ze om hun leven denken.
En verder ben ik niet zo bezig met de chauffeurs. Kon me ook heel kwaad maken toen ik er kleine keien had gelegd en een buurman begon aan eventuele schade die auto´s op konden lopen, wat dat wel niet kostte, en dat ik ze weg moest halen. Moet ik mijn omheining maar steeds aan flarden laten rijden met het risico dat mijn paarden geraakt worden of eruit wandelen en overreden worden?
Normaal rijden en er is niks aan de hand, zei ik. Gewoon aan de regels houden. Nou, toen was het hek van de dam, want iedereen maakt toch wel fouten en door zo´n klein foutje moest hij maar duizend euro schade aan zijn auto oplopen? Diezelfde buurman had al eens een klant midden in de nacht weggesleept die door de omheining was gegaan en mij niet even gewaarschuwd of even een noodoplossomg verzorgd zodat het gat dicht was. Gelukkig lipe ik ´smorgens altijd de omheining na. Ze vinden het maar heel normaal dat ze er af en toe door gaan door "een foutje waar ze niets aan kunnen doen".

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 21:35

Is het geen optie om een stuk oude vangrail als omheining in die bocht te zetten waar ze er steeds doorgaan? Dus alleen op de meest geraakte stukken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 21:57

cissy schreef:
Is het geen optie om een stuk oude vangrail als omheining in die bocht te zetten waar ze er steeds doorgaan? Dus alleen op de meest geraakte stukken.

Nee. Zie stukje uit de openingspost:

Citaat:
Een oplossing was lastig omdat er daar ook een hek is dat gebruikt wordt door tractors en pick-up trucks. er kon dus geen vangrail ofzo komen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 22:07

De bergen zand doen het prima, ze vangen de auto´s op, en als ze al in de aanloop van de weg raken, omdat de weg daar al wat af begint te buigen, worden ze omgerold als ze met 1 voor- en 1 achterwiel op de andere berg komen. De bergen zand liggen zo dat er onmogelijk een auto alsnog tussendoor kan. Er is daarvoor wel een stuk bijgekomen omdat een auto het toch nog gepresteerd had er tussendoor te raken toen ze net aangelegd waren. Die is gewoon rechtdoor gegaan zonder te remmen en kwam pas na meters in mijn land tot stilstand.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 22:23

Bizar dat Lusitana…
In NL op 60 km wegen vind ik die snelheid ( in de bochten ) vaak te hard. Zeker omdat er heel regelmatig de binnenbocht word genomen.

Als ik een weg niet goed ken of het is donker zonder straatverlichting dan rij ik zelf toch liever wat voorzichtiger en dus iets langzamer. Ik wil liever dat mijn auto ( en ik zelf ) zo lang mogelijk heel blijven.