Een Valkkleurige Cruzado!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Een Valkkleurige Cruzado!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:21

Ah dan heeft ze denk ik wel een aantal veulens gehad, ze heeft zo'n typische fokmerrie buik. Maar dat wordt rustig aan het werk zetten dus en er wat model in gaan trainen.

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 14:31

De hoefsmid is zojuist langsgeweest, wat ontzettend braaf was ze! Hij heeft ook even gekeken naar haar benen en 2 dingen gekraakt, dat ging ook super, ik merk meteen verschil. Hij heeft een goed gevoel over haar en ze heeft geen slechte dingen, ze mag dus bereden worden en later eventueel wedstrijden!
(onze hoefsmid is ook osteopaat)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:12

Ik moest echt even 5 keer nadenken over een hoefsmid die kraakt..totdat ik de rest gelezen had. :+

Besef wel dat een hoefsmid/ osteo niet in het paard kan kijken he? Eigenlijk een keuring beter om te bepalen wat hij zegt. Maar goed, hopelijk mankeert ze inderdaad gewoon niets en kunnen jullie lekker aan de slag. Is ze trouwens wel beleerd?

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 20:21

Als het goed is wel, maar nog heel groen.
De trainer heeft nu zo’n zes keer op haar gezeten en gereden (ik daarna nog even gestapt) en ze leek wel alles te kunnen, maar sinds ze het al een tijdje niet meer heeft gedaan moet ze nog wel wat leren.

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 13:41

Ok update: Waarchijnlijk hebben ze iets gemist bij de scan, want het lijkt erop dat ze toch drachtig is want heb gisteren schopjes gevoelt, en de banden worden nu aardig slap.

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 13:49

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:31

Wow wat een verhaal

Je zal wel verbaasd zijn Op zijn zachts gezegd)

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 14:34

Ja haha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:44

Stomme vraag, hoe kan een dierenarts het zo laat in de dracht nog missen?

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 14:45

De scan is niet gedaan door een dierenarts maar door een eigenaar van een fokkerij. (Cookie stond daar destijds gestald.) Ik was er zelf niet bij, het enigste wat ze echt zeiden was “Ik denk niet dat ze drachtig is”

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:00

en watvoor schopjes! wat leuk zeg! ben je al een beetje voorbereid op een veulen?

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 16:12

Gitana schreef:
en watvoor schopjes! wat leuk zeg! ben je al een beetje voorbereid op een veulen?

Nog niet helemaal, ik weet niet echt wat handig is op het moment. We hebben een stal, dus dat is een voordeel, maar verder weet ik nog niet precies hoe we dit precies zouden kunnen doen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:22

sallinara schreef:
De scan is niet gedaan door een dierenarts maar door een eigenaar van een fokkerij. (Cookie stond daar destijds gestald.) Ik was er zelf niet bij, het enigste wat ze echt zeiden was “Ik denk niet dat ze drachtig is”

Is ze dan überhaupt wel gescand door die persoon? Of is het je gezegd om je gewoon af te schepen?

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 16:22

Art_Ificious schreef:
sallinara schreef:

Is ze dan überhaupt wel gescand door die persoon? Of is het je gezegd om je gewoon af te schepen?

Zou heel goed kunnen idd

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 17:07

Als diezelfde fokker ook verantwoordelijk is voor het ongelukje dan ben je denk ik met een kluitje in het riet gestuurd.
Als je denkt dat ze drachtig is zou ik spoedig mogelijk met een DA overleggen over wat er op je af gaat komen.

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 17:59

SjonnieZ schreef:
Als diezelfde fokker ook verantwoordelijk is voor het ongelukje dan ben je denk ik met een kluitje in het riet gestuurd.
Als je denkt dat ze drachtig is zou ik spoedig mogelijk met een DA overleggen over wat er op je af gaat komen.

Nee is niet de zelfde persoon

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:58

Dat zijn flink slappe banden, houd haar maar in de gaten want dit hoeft niet lang meer te duren. Zou vannacht al kunnen :Y)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:44

Azmay schreef:
Dat zijn flink slappe banden, houd haar maar in de gaten want dit hoeft niet lang meer te duren. Zou vannacht al kunnen :Y)

Dat gaat zeker vannacht niet gebeuren. Nog weken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 20:14

janderegelaa schreef:
Azmay schreef:

Hoe weet jij dat?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 20:19

ik denk ook dat het niet zolang meer gaat duren. de merrie is ook al best een tijdje aardig rond.
misschien nog een week?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 20:52

Gitana schreef:
ik denk ook dat het niet zolang meer gaat duren. de merrie is ook al best een tijdje aardig rond.
misschien nog een week?

Nee hoor, er zit nog bijna geen activiteit in het uier. Heel soms schieten ze ineens vol maar dat is meer uitzondering dan regel. En als ze al eerder veulens heeft gehad en verder weinig getraind zijn dan worden al heel snel rond. En blijven het ook.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 20:55

Azmay schreef:
janderegelaa schreef:

Hoe weet jij dat?

Die banden zijn niet slap, dan krijgen ze een punt kont. Als ze echt slap zijn dan kun je de staart plat op de rug leggen. Dan heb je een kans dat ze vannacht gaat. Verder is er nog te weinig activiteit in het uier.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:00

janderegelaa schreef:
Azmay schreef:

Hoe weet jij dat?

Die banden zijn niet slap, dan krijgen ze een punt kont. Als ze echt slap zijn dan kun je de staart plat op de rug leggen. Dan heb je een kans dat ze vannacht gaat. Verder is er nog te weinig activiteit in het uier.

De banden zijn net drilpudding zo te zien. :')
het kan best nog een tijdje duren maar met een merrie waar de geschiedenis niet van bekend is zou ik echt niet zo stellig zijn dat het nog niet kan.
Uier worden mensen ook vaak genoeg mee gefopt..

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:05

muah, mijn eigen merrie haar uier liep ook nog heel lang terug. pas de laatste dagen bleef die goed gevuld. de staart van mijn merrie kon nooit op de rug, maar die drilpudding van de video van ts herken ik wel. maarja het blijft toch speculeren.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:26

Art_Ificious schreef:
sallinara schreef:

Om even juiste informatie toe te voegen: ik was er bij toen ze gescand werd omdat ze gestald stond op de stal waar ik paarden voor reed. Er werd op dat moment ook vanuit gegaan dat ze hoogdrachtig was en dat er een duidelijke vrucht te zien was, die was ook echt niet te zien. De scanner is niet de eigenaar van het paard (geweest) maar heeft als vriendendienst aangeboden de merrie te scannen.