Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zonnetje81 schreef:Dan was het nog steeds een 'goedkoop paard' voor wat mensen DENKEN te krijgen. Zoals ik begrijp was het in corona tijd dat je iets te koop had.
Je weet nooit vooraf of het niks wordt. Als mensen een fijne brave pony zoeken is het altijd afwachten of er een match is. En vaak moeten er 3 mensen minimaal hun neus erover wrijven voor ze tot een beslissing komen.
Emori schreef:Ik heb er nu eentje te koop, nog nooit een paard verkocht. Vind het wel lastig! En stressvol. Sommige mensen lezen de advertentie ook niet goed. Zet je er bij geen kinderpony, krijg je reacties met is deze geschikt voor m’n kind van 10…
Wat serieuze mensen langs geweest maar de koper was er nog niet bij.
We houden moed.
Elisa2 schreef:Niet geschikt voor kinderen, niet braaf genoeg, te onzeker of te groen..wellicht vergeet ik nog wat maar dit is imo zo ongeveer wat het betekent.
anjali schreef:Elisa2 schreef:Niet geschikt voor kinderen, niet braaf genoeg, te onzeker of te groen..wellicht vergeet ik nog wat maar dit is imo zo ongeveer wat het betekent.
Bij een hele jonge groene pony zal het toch evident zijn dat hij niet geschikt is als kinderpony. Als het om een oudere ingereden pony gaat denk ik dan, wat doet hij waardoor hij voor kinderen ongeschikt is?
Emori schreef:Ik heb er nu eentje te koop, nog nooit een paard verkocht. Vind het wel lastig! En stressvol. Sommige mensen lezen de advertentie ook niet goed. Zet je er bij geen kinderpony, krijg je reacties met is deze geschikt voor m’n kind van 10…
Wat serieuze mensen langs geweest maar de koper was er nog niet bij.
We houden moed.
anjali schreef:Elisa2 schreef:Niet geschikt voor kinderen, niet braaf genoeg, te onzeker of te groen..wellicht vergeet ik nog wat maar dit is imo zo ongeveer wat het betekent.
Bij een hele jonge groene pony zal het toch evident zijn dat hij niet geschikt is als kinderpony. Als het om een oudere ingereden pony gaat denk ik dan, wat doet hij waardoor hij voor kinderen ongeschikt is?
Zonnetje81 schreef:Maat als je een uitgebreide advertentie hebt wat verwacht je dan nog voor lang bericht als je er geen vraagprijs bij zet? Ik vind advertenties zonder vraagprijs zo nutteloos. Waarom zou ik een heel verhaal typen als ik niet eens weet of het beest binnen mn budget valt. Ik kan niks met die sollicitatie achtige wensen van verkopers en doe dit ook niet bij dieren als ik verkoop.
Past het je en ben je geïnteresseerd dan ben je altijd welkom en voel ik vanzelf wel of er wel/geen klik is. Ook met een kort berichtje.
hiphorse schreef:Zonnetje81 schreef:Maat als je een uitgebreide advertentie hebt wat verwacht je dan nog voor lang bericht als je er geen vraagprijs bij zet? Ik vind advertenties zonder vraagprijs zo nutteloos. Waarom zou ik een heel verhaal typen als ik niet eens weet of het beest binnen mn budget valt. Ik kan niks met die sollicitatie achtige wensen van verkopers en doe dit ook niet bij dieren als ik verkoop.
Past het je en ben je geïnteresseerd dan ben je altijd welkom en voel ik vanzelf wel of er wel/geen klik is. Ook met een kort berichtje.
Nou moet ik eerlijk zijn en vind ik een prijs vastzetten enorm lastig...
Hoe weet je nou wat je pony/paard waard is in de markt?
Ik heb maar gekeken naar vergelijkbare ponys op marktplaats en hoop dat ik dan goed zit
joyce83 schreef:[PP] Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3
Hier staan de ervaringen, zelf lees ik er ook in mee ivm zoektocht. Maar daar mag je idd niet verkopen.
[HK] Nieuw paard kopen, deel XXI
en hier kun je echt meer bespreken rondom een advertentie.
voor de vragen hierboven:
- als koper hebben we tot nu toe maar steeds 1 per keer gedaan. We zijn pas drie keer echt ergens gaan kijken. Stel dat je iemand hebt wat klikt, maar nog een keer wil komen. Wat doe je dan met de andere afspraken? Belangrijkste is om eerlijk te blijven. Je kunt een afspraak maken met de info er komt iemand, afhankelijk wat deze doet kan wel/niet de afspraak doorgaan.
- onderhandelen zou ik doen voor een keuring, bij opmerkingen ivm keuring kun je altijd nog bedenken wat je gaat doen. Stel er komt iets uit waar wel mee te dealen is bijvoorbeeld waarvoor je het dier gebruikt.
- we hebben 1 paard willen kopen, dat is niet doorgegaan ivm omstandigheden verkoper. Daar hebben we afgesproken dat wij de keuring zouden betalen. Echter ik zou het prettig vinden als de verkoper zelf al een klinische keuring gedaan heeft. Als dit namelijk is sta je nog wat sterker met ik heb het al gedaan, wil je een extra bevestiging dan betaal je zelf. Echter heb ik ook wel verhalen gehoord dat bij drie keuringen bij hetzelfde dier ook verschillende dingen uit kwamen. En ook zaken wat bij de ene naar voren kwam bij een ander niet gezien werden.
Als koper is het erg sneu als je 3x eentje laat keuren, kosten betaald en dan alsnog zonder dier staat.
- Ik zou het prettig vinden als een eigenaar aan zou geven van goh ik denk dat de combi niet passend is. Ik ga ervanuit dat jij het dier het beste kent. Wel zou je dus vooraf ook al kunnen kijken of het al passend is.
Succes met het hele proces, ik ben heel eerlijk, als zoeker vind ik er niks aan. Veel wat ik leuk vind staat te ver weg, daarbij moet ik rekening houden dat het bij mij past en bij mijn man. Aangezien lengteverschil soms echt wel lastig. Plus ik zoek zelf in de poel wat de meeste zoeken. Braaf, zo goed als bomproef etc.