Pony gedood Kallenkote

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:53

Ibbel schreef:
Dreamboy schreef:

Ehh...? Ik ben trouwens wel tegen legbatterijen ja. :+

Maar een pony wil je opsluiten in een kooi. Beetje apart vind je zelf ook niet?

Je citeert de verkeerde :+[/quote]

Oh sorry, je hebt helemaal gelijk. Maar degene voor wie het bestemd is zal het vast begrijpen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:54

Gewoon te bizar voor woorden dat je inmiddels zoveel maatregelen moet nemen om je dieren te beschermen. En nog enorme maatregelen ook, want ze springen/klimmen over heel hoge afrastering heen of graven er onderdoor.
Arme dieren...

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:55

Aranel schreef:
Makkelijk praten office.
Wat denk je wat een écht wolfwerende omheining kost? Over hekken van 2 meter klimmen ze met gemak heen.

Dat kunnen ze inderdaad als er boven én onderlangs geen of onvoldoende stroom op staat, want klimmen tegen gaas of hek kunnen ze.
Erg triest :(
Het is zwaar waardeloos maar inderdaad, na jaren buitenleven promoten kan 247 buiten in sommige gebieden niet meer. In elk geval niet onbekommerd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:59

Lindsey_99 schreef:
Dat kunnen ze inderdaad als er boven én onderlangs geen of onvoldoende stroom op staat, want klimmen tegen gaas of hek kunnen ze..

Ook als er wel voldoende stroom op staat kunnen ze klimmen. Eenmaal er in gesprongen maken ze geen aarde meer. Al stond er 220V op, dan nog doet het niets.

Haarbal

Re: Pony gedood Kallenkote

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:07

En niet alleen de kosten, in heel veel gemeenten MAG je niet hoger afrasteren dan 1,20. Soms zelfs maar 1.00! Je mag op sommige plaatsen nog geen afdak bouwen, dus beesten in de brandende zon of eigenaren die gedwongen creatief moeten doen met aanhangers enzo. De regels en adviezen spreken elkaar tegen. En zo wolfwerend is wolfwerend niet in de praktijk. Nogmaals, we weten niet achter wat voor hekwerk deze arme pony stond en wat de eigenaar wel/niet wist en wel/niet gedaan heeft.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:11

office schreef:
Ik vind dit net zo stom als je nieuwe ebike zonder slot in de stad laten staan.Iedereen weet toch dat er wolven zijn inmiddels waarom dat dier dan niet veilig op stal zetten met de deur dicht ?

Misschien toch eerst eens beter nadenken voor je zomaar iets roept.

Ten eerste mag je niet overal een hoge omheining of stal plaatsen en dus ook geen kooien.

Paarden horen vrij te kunnen bewegen. Opsluiten is niet gezond en worden ze echt niet gelukkig van, dus dat is altijd een slechte oplossing.

Als je paarden opsluit, moet dat echt complete opsluiting zijn, want wolven kunnen ook over een deur komen, dus nergens ook meer frisse lucht......

En als ze dan opgesloten staan en de wolf komt, raken sommigen in paniek in de stal met alle gevolgen van dien.
Sowieso kunnen paarden die veel op stal staan allerlei andere problemen krijgen of omdat ze hun ei/energie niet kwijt kunnen, zich daar naar verwonden.

Jij zet ze wel even in huis? En je denkt dat je paarden dat fijn vinden? En ja, mijn oude shet is een keer binnengelopen, maar ze kunnen hier echt niet alle 5 relaxt staan ( 3 quarters en 2 shets ) Wat moeten ze ook doen in een huis dan? Naast je op de bank komen liggen?

Daarbij komen wolven ook overdag. En mensen werken, dus wanneer moet je ze dan buiten en binnen zetten? Als je dat ergens rond 7-8 voor je werk doet, kan dat dus niet en staan ze de gehele dag op stal. Of krijg jij het voer gratis en hoef je daar niet voor te werken?

Ze pakken ook niet alleen kleine pony's, dus dan moet je echt alles opsluiten. En niet alleen je paarden. Honden, katten, alles is al aangevallen en gepakt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:20

office schreef:
Ik vind dit net zo stom als je nieuwe ebike zonder slot in de stad laten staan.Iedereen weet toch dat er wolven zijn inmiddels waarom dat dier dan niet veilig op stal zetten met de deur dicht ?

En hoe wilde je dat doen dan?
24/7 op stal?
Want een ander werkende oplossing is er niet, gewoon niet.

Maar tegelijkertijd zijn veel mensen die denken dat beschermen van vee best wel kan dezelfde mensen die zeggen dat de bio industrie zo zielig is..

wil je de weidedieren beschermen dan maak je er bio industrie dieren van.

Overigens heeft de wolf dan nog steeds honger, dus flappie in zijn kooitje in de tuin zit dan ook niet meer veilig...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:22

Triest weer, het valt me op dat de wolven weer actiever worden en de aanvallen frequenter. Gisteren is er ook weer een hond gegrepen in Nunspeet. Gelukkig heeft deze het overleefd. Dezelfde wolf (waarschijnlijk) liep ook wandelaars achterna en was totaal niet schuw.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:23

Elisa2 schreef:
Triest weer, het valt me op dat de wolven weer actiever worden en de aanvallen frequenter. Gisteren is er ook weer een hond gegrepen in Nunspeet. Gelukkig heeft deze het overleefd. Dezelfde wolf (waarschijnlijk) liep ook wandelaars achterna en was totaal niet schuw.

En de hond was aan de lijn en van achter aangevallen.
Dus geen lakse baasjes met honden los. Wat je overal weer ziet roeptoeteren.

En van achter aanvallen is hoe ze meestal een prooi aanvallen, minste kans om zelf gegrepen te worden

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:24

Dreamboy schreef:
Fika schreef:
Maar dat is toch de omgekeerde wereld? In de laatste jaren is er een roofdier ons land binnen komen lopen die keer op keer bewijst dat het onnatuurlijk gedrag laat zien dat in geen enkel ander wolvenland geaccepteerd wordt en dan moeten wij onze dieren maar opsluiten?

Een kooi? En jij bent dan vast zo'n type dat staat te demonstreren tegen legbatterijen.

Dat zeg je nu, maar hier staan inmiddels veel schapen en mini koeien in de nacht in grote overdekte hondenkennels met een kalveriglo.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:26

Fika schreef:
Denk jij dan ook dat paardenhouders in landen waar de wolf thuis hoort hun dieren 24/7 op stal hebben staan? Of dat ze allemaal een wolfwerend hek hebben?

die schieten eerst, daar worden de wolven ook schuw van dan laten ze het wel, dan kiezen ze voor een ree, die schiet teminste niet

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:32

Als je je dier geen veilige plek kan bieden kun je ze altijd elders stallen of verkopen .
Deze dood verdiend zo n onschuldige pony niet .En ja als ie had geweten dat dit z’n dood was had ie liever in een fijne loopstal gestaan ja .

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:35

office schreef:
Als je je dier geen veilige plek kan bieden kun je ze altijd elders stallen of verkopen .
Deze dood verdiend zo n onschuldige pony niet .En ja als ie had geweten dat dit z’n dood was had ie liever in een fijne loopstal gestaan ja .

Als er geen beleid komt ziet heel Nederland er over een paarjaar zo uit... waar moeten al die dieren heen?

En een loopstal ook nog...so so, geef je de mensen met de paarden even een winnend staatslot of zo?
hoe onrealistisch zeg...

Ik heb 3 hectare loopwei... daar is hij voor bedoeld.
Er staan 25.000 euro aan omheining om, maar houd de wolf niet buiten.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:39

office schreef:

En dan verkoop je hem. En dan? Heb je dan garantie dat de koper wel a) een zak geld heeft, b) in een gemeente woont waar alles mag en kan, c) bij de pinken is en de zogenaamde experts niet blind volgt en d) geen werk heeft en dus in een stoeltje naast de wei kan zitten, en alles verder altijd 100% perfect doet? Want als alles s'nachts opgehokt staat komt de wolf gewoon overdag langs hoor...

Nee hè? Nee, dan geef je het uit handen. Ofwel, als je het zelf niet kan garanderen om wat voor reden dan ook, is ponylief bij de slager het beste af.

Of we gaan beheren in NL. Ook een optie.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:44

Wintu schreef:
Dreamboy schreef:

Maar dat is toch de omgekeerde wereld? In de laatste jaren is er een roofdier ons land binnen komen lopen die keer op keer bewijst dat het onnatuurlijk gedrag laat zien dat in geen enkel ander wolvenland geaccepteerd wordt en dan moeten wij onze dieren maar opsluiten?

Een kooi? En jij bent dan vast zo'n type dat staat te demonstreren tegen legbatterijen.

Dat zeg je nu, maar hier staan inmiddels veel schapen en mini koeien in de nacht in grote overdekte hondenkennels met een kalveriglo.[/quote]

Maar waar gaat het heen als we zo onze dieren moeten gaan houden?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 13:45

office schreef:

Maar die fijne frisse loopstal zoals veel opfokbedrijven hebben om de jonkies te kunnen laten bewegen, is niet potdicht.

Kan echt wel potdicht gemaakt worden hoor.
Komt de luchtkwaliteit ook ten goede.

Enfin, de oplossing die jij voor ziet zal er voor zorgen dat de Rendac en paardenslagers het druk krijgen.
Nu wordt door veel eigenaren de knoop eerder door gehakt om hun oude(re) paard of pony of dier met chronisch maar leefbare blessure een enkele reis groene weide te geven.
Of twee dieren die altijd samen hebben gestaan.
Een van de twee is op en wordt ingeslapen, door de aanwezigheid en dreiging van de wolf, wordt de tweede dan ook maar ingeslapen en stopt de eigenaar met paarden houden.

Zo is het bij ons wel gegaan.
Zou graag weer dieren om me heen hebben, in de wei bedoel ik dan.
Maar ik heb niet de middelen om een wolfproof omheining aan te leggen en ik wil ook niet tegen een hekwerk van 1.80-2.00 meter aankijken.
En dan moet ik ook nog met de bosmaaier rond om alles vrij te houden zodat geen stroom weglekt.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:51

Verschrikkelijk zeg om je pony zo aan te treffen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:01

Dreamboy schreef:
Wintu schreef:

Dat zeg je nu, maar hier staan inmiddels veel schapen en mini koeien in de nacht in grote overdekte hondenkennels met een kalveriglo.

Maar waar gaat het heen als we zo onze dieren moeten gaan houden?[/quote]

Ik noem enkel een feit, dat dieren zo in de nacht wel worden gehouden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:12

En er zijn ook al dieren aangevallen in de nacht op stal, net voor het naar het werk gaan buiten gezet en uur later gedood.

En zeker in de winter heb je dan alsnog hele tijden paarden/dieren in donker en schemer.

Daarnaast vallen ze ook overdag aan.
Alle honden en kinderen waren gewoon overdag buiten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:29

@Wintu, dat snap ik. Maar ik vind dwergkoeien of schapen in een hondenkennel houden toch wel wat anders dan een pony. Dat zijn geen vluchtdieren. Moet er niet aan denken wat er gebeurt als er een wolf bij zo'n kennel komt. Maar goed, als je helemaal geen andere opties hebt zul je wellicht toch iets moeten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:37

Dreamboy schreef:
@Wintu, dat snap ik. Maar ik vind dwergkoeien of schapen in een hondenkennel houden toch wel wat anders dan een pony. Dat zijn geen vluchtdieren. Moet er niet aan denken wat er gebeurt als er een wolf bij zo'n kennel komt. Maar goed, als je helemaal geen andere opties hebt zul je wellicht toch iets moeten.

In principe is het net een box maar zonder onderschot zeg maar. Deze kennels kan je als mens rechtop in staan en er past een kalveriglo in, zijn best nog grote dingen. Als je geen ruimte hebt om ze binnen te zetten en je mag van de gemeente niks neerzetten, dan kan dit een oplossing zijn. Camera er op en dan ben je hopelijk op tijd wakker, iig wordt het dier in kwestie niet gedood door de wolf en geeft het de eigenaar tijd om wolf te verjagen (als dat lukt). Mensen zoeken naar opties hun dieren veilig te houden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:39

Schapen en koeien geen vluchtdieren? Alle prooidieren (inclusief alle graseters dus) zijn vluchtdieren. Anders waren ze allang uitgestorven. Dat is juist ook de ellende met schapen in een wei. Die blijven rennen, kunnen niet weg, wolven blijven die wegrennende prooien zien en blijven jagen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:51

Wintu schreef:
Dreamboy schreef:

In principe is het net een box maar zonder onderschot zeg maar. Deze kennels kan je als mens rechtop in staan en er past een kalveriglo in, zijn best nog grote dingen. Als je geen ruimte hebt om ze binnen te zetten en je mag van de gemeente niks neerzetten, dan kan dit een oplossing zijn. Camera er op en dan ben je hopelijk op tijd wakker, iig wordt het dier in kwestie niet gedood door de wolf en geeft het de eigenaar tijd om wolf te verjagen (als dat lukt). Mensen zoeken naar opties hun dieren veilig te houden.

Ik weet wat een hondenkennel is maar bedankt voor de uitleg :)
Bij een kooi heb ik overigens meer het beeld van een bench. En dat lijkt me toch niet echt handig.

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:26

anjali schreef:
Hier gaat het op uitdraaien als dit zo doorgaat. Alle dieren ophokken. Behalve de wolf, die mag overal ongehinderd vrij rondlopen. En gaat zich vervolgens richten op honden en kinderen. Waarbij die dan ook nog de schuld krijgen als ze worden aangevallen!!!

Ik durf nog wel een stapje verder te gaan......

Als het wolven probleem niet op hele korte termijn onderkent gaat worden en er maatregelen komen dan zitten we over een x aantal jaar in een situatie dat wij als mens in een reservaat wonen. Allemaal veilig opgehokt achter een hek en daarbuiten is 'natuur'. De natuur experts die regelgeving maken wonen reeds allemaal opgehokt 3 hoog achter met een dagelijks wandelingetje door het stadpark dus voor hen veranderd er toch niets 8)7

Noem me een wappie maar de wolf is natuurlijk een prachtige stok voor de WEF agenda :evaw:

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:17

afschuwelijk om je dier zo aan te treffen...

wij Nederlanders zijn veel te braaf. Denk dat we het beste zelf afschot kunnen gaan regelen want de overheid doet er geen ene moer aan. we moeten alles maar slikken. te zot voor woorden.
ik zou er niet rouwig om zijn als mensen het heft in eigen handen nemen en ze zouden schieten.