Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:47

Bekende en beroemde mensen moeten altijd 10x extra opletten, omkijken etc.
Zoals gezegd doet iedereen wel eens iets wat achteraf niet handig was. Paarden, dieren of met betrekking tot mensen. Noem maar op. Bekenden achtervolgt het 10x sneller/harder.

Side note is wel dat ik niet weet wat t filmpje is natuurlijk.. het kan ook maar zo iets zijn dat ik zeg; ja. Nee. Ik zou terug trekken van heel paardrijden :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 17:51

swatch schreef:
Heel bijzondere timing inderdaad. En Wensing schuwt de media niet.
Dit is politiek, zo sportief zijn de Olympische Spelen niet.
Wie zou er een Nederlandse advocaat willen inschakelen om dit aan te kaarten? Ben benieuwd wie er anoniem wil blijven.

Een Nederlandse klant, wellicht?

Melzazu

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:56

Dus als ze geen medailles kon winnen hadden ze het filmpje wel onder de pet gehouden?

Ik vind het niet oké om een paard tig keer te slaan maar ik vind de timing ook wel heel bijzonder.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:57

De timing is zonder meer bijzonder. Als je niet wil dat iemand mee doet had je dat ook eerder kunnen bedenken lijkt me?

Daar tegenover, als het ‘een tikje’ was, was het ook niet direct zo groot opgepakt lijkt me? En had zij niet de noodzaak gevoeld zich terug te trekken?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:00

Ben benieuwd hoe en wanneer het filmpje opduikt op internet.
En hoe lang het duurt voordat het overwaait.
(Net zoals toen met van Baalen en de pony Power and Paint. Dat werd toen ook een hele rel)

Hoor je ook niemand meer over.
Of ze hebben nu een vriendelijkere trainingsmethode of er wordt beter opgelet dat het niet naar buiten komt. Wie zal het zeggen.
Laatst bijgewerkt door swatch op 23-07-24 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:00

Sanet schreef:
Volgens horses is het filmpje 2,5 jaar oud en slaat ze vanaf de grond het paard “tig keer”.

Zie: https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... w0Z265T-jw

Maar de timing dat het afgelopen maandag met klacht opduikt maakt wel dat Karuna haar opmerking over timing terecht is. Waarom nu vlak voor de Spelen en niet een paar jaar geleden nadat het was gebeud?

Neemt niet weg dat ik er ook flabbergasted over ben. Als er een ruiter op dat niveau fijn is om te zien rijden is het wat mij betreft Charlotte Dujardin wel.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:04

Ja, of iemand is naïef genoeg om te denken dat zoiets voor de OS te doen een statement is voor de wereld. Maar zoals eerder ook benoemd, ook Helgstrand kwam er tot nu toe makkelijk mee weg.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:04

Diegene die het gefilmd heeft en dat dus toegelaten heeft zonder iets te zeggen, vind ik ook niet geheel vrijuit gaan. Behoorlijk schijnheilig.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:07

Voor mij was het ook een wtf moment eerlijk gezegd.
Van alle ruiters op topniveau had ik het van haar als een van de minste verwacht dat dergelijke beelden zouden opduiken. Juist door hoe je haar ziet rijden in de ring en op het los rij terrein. Normaal altijd correct en vriendelijk.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:08

Ik ben het niet volledig oneens daarmee, maar aan de andere kant is dat in mijn beleving wel een heel groot gedeelte van de paardenwereld. Al helemaal als degene die je voor je hebt één van de meest bekende ruiters ter wereld is. Ik vind dan alleen dat je het tot nu, 2,5 jaar later laat wachten, vooral het bedenkelijke. Maar als ik in hun schoenen had gestaan weet ik niet of ik de moed had om daar ter plekke iets van te zeggen.. Nu ben ik sowieso een zeer nerveus persoon dus niet de standaard ofzo. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:10

Berdien schreef:
De timing is zonder meer bijzonder. Als je niet wil dat iemand mee doet had je dat ook eerder kunnen bedenken lijkt me?

Daar tegenover, als het ‘een tikje’ was, was het ook niet direct zo groot opgepakt lijkt me? En had zij niet de noodzaak gevoeld zich terug te trekken?

Met beide stellingen eens.

De timing vind ik heel gemeen, echt een laffe naaistreek.
Als ze niet naar de OS mocht dan was het wel oke geweest en niet naar buiten gebracht?!

Maar het terug trekken zegt me ook dat het meer dan een tik is, iets wat ze niet zomaar kan verklaren.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:10

Ik vind het ook wel vreemd dat de advocaat over 2.5 jaar spreekt en charlotte 4 jaar. Als het 4 jaar is: waarom had de leerling geen moeite met Tokyo dan en wel met Parijs.. en idd WK/EK... lijkt me een slechte reden om daarom het nu bloot te geven maar je weet het niet

ik hoop voor zowel het paard als charlotte dat het (iets) meevalt. Denk dat idd iedereen wel is wat stoms tegenover een paard heeft gedaan waar je achteraf nog vaak over nadenkt (of dat nou heftig is of niet)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:13

Enzo_Ollie schreef:
Ik vind het ook wel vreemd dat de advocaat over 2.5 jaar spreekt en charlotte 4 jaar. Als het 4 jaar is: waarom had de leerling geen moeite met Tokyo dan en wel met Parijs.. en idd WK/EK... lijkt me een slechte reden om daarom het nu bloot te geven maar je weet het niet

ik hoop voor zowel het paard als charlotte dat het (iets) meevalt. Denk dat idd iedereen wel is wat stoms tegenover een paard heeft gedaan waar je achteraf nog vaak over nadenkt (of dat nou heftig is of niet)

Ik vind dat ook vreemd. En ik hoorde via een vriendin dus al dat er rumoeren rondgingen over het slaan met een zweep voordat hier een artikel over uitkwam. Ik vraag me dan af of er niet eerder een soortgelijk incident is geweest, langere tijd geleden dan deze video, die destijds rond is gegaan? Maar dat is ook puur speculatie.

Was 4 jaar geleden niet ook piek corona tijd?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:13

Weer gaat het alleen maar over de arme mensjes en niet over de slachtoffers als we over de schreef gaan bij paarden en in de paardensport. Het wordt weer eens bevestigd met deze kwestie.

Daarom word ik misselijk van de brief van Dujardin. Ze buigt heel nederig haar hoofd naar alles en iedereen. Behalve naar het paard. Het wordt niet eens benoemd in haar damage control excuus briefje.

En de lezers hier gaan er helemaal in mee. Onze arme Charlotte, nee toch?! Maar ze heeft zich toch maar mooi zelf teruggetrokken. Zijn we niet allemaal wel eens bruut naar onze paarden? Gewoon 10x beter opletten als je zoiets uitvreet! Opvallend hoor deze timing. Niemand benoemt het arme dier waar ze zich op botvierde. Het lijkt wel niet belangrijk.

The damage control is doing it's job zullen we maar zeggen.

Terwijl we ten alle tijden zouden moeten opkomen voor weerloze paarden die slachtoffer worden, niet voor de veroorzakers van de uitwassen van paardensport. We houden oprecht van de paarden, toch?

Topsport met paarden wordt van binnenuit kapot gemaakt. Daar hoeft je buitenstaanders niet de schuld van te geven. Jammer voor die professionals die zich wel humaan weten te gedragen. Ook hier verpesten de slechten het voor de goeden.

Kun je je niet beheersen, dan heb je niets te zoeken bij hen die weerloos zijn. Kinderen. Maar ook dieren.

Edit: typfout verwijderd
Laatst bijgewerkt door Boras op 23-07-24 18:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:15

1x is genoeg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:16

Misschien gaat het over 2 filmpjes. Als iemand 1x zoiets doet, kan het zich herhalen. Arme dieren.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:33

Wangedrag naar paarden is onacceptabel en moet passend bestraft worden, maar de timing van deze klacht is schandalig.
Ik snap best dat je een nachtje wilt slapen over het indienen van een klacht over een topruiter, maar jaren wachten en dan anoniem melden vijf dagen voor de openingsceremonie van de Olympische Spelen riekt naar competitievervalsing.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:34

Maar eigenlijk maakt dat niet uit toch?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:38

Het is allemaal niet oké.

Het is niet oké als ze zich zo heeft laten gaan naar een dier en het is niet oké dat het dan zo lang onder de pet gehouden is.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:44

Zonder dat iedereen het filmpje echt te zien krijgt kun je er niet over oordelen mocht het echt mishandeling zijn is het een goede beslissing alleen de timing heeft iets vreemds waarom zolang wachten om er wat mee te doen en dan ook nog anoniem tuurlijk je krijgt een hoop bagger over je heen als ze weten wie dit heeft aangekaart maar nu weet niemand waar het precies over gaat je zou wel denken dat de amazone zich er schuldig aangemaakt heeft en er daarom niet tegen in gaat maar toch is het wel apart dat het nu precies voor de spelen naar buiten komt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:49

Cer schreef:
Maar eigenlijk maakt dat niet uit toch?

Eerlijk gezegd vind ik van wel. Als het zo erg is hou je niet jaren je mond om vlak voor de Spelen een klacht in te dienen.
En als de advocaat dan ook naar omstanders durft te wijzen als medeverantwoordelijk omdat ze niet ingrijpen, dan heeft hij ook met zijn cliënt wat te bespreken over verantwoordelijkheid.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:50

Dubbel… Aan de ene kant vind ik het goed dat zulke praktijken stevig worden aangepakt, het is niet oké om een paard tig keer te slaan. Zeker als prof sta je altijd meer onder een vergrootglas.

Maar dan zouden ze toch op amateurswedstrijden ook strenger moeten zijn. Hoevaak ik wel niet ruiters letterlijk stuiterend op de rug, schoppend, met noodsprongen, hun paard door het parcours heb zien rijden, vaak ook resulterend in een val, waar dan vervolgens niks mee gedaan wordt… Dat vind ik net zo goed dierenmishandeling en ook gewoon niet om aan te zien. En het dan raar vinden dat je paard niet meer wil springen. Wil dan niet weten hoe zoiets thuis gaat.. Daar zou ook naar gehandhaafd moeten worden, vooral als je gaat vallen over zulke oude video’s..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:53

Ik vraag me echt af wat er op dat filmpje te zien moet zijn.

Tig tikken met de zweep, is dat echt slaan? Afreageren? Of is het een paard bijtikken die ze een piaffe willen leren?

De timing is bewust, dat kan niet anders. Dit is bedoeld om haar bewust uit te schakelen en daarom twijfel ik ook over wat er nu daadwerkelijk te zien is. Maar goed, helemaal fraai zal het ook niet zijn anders had ze het boetekleed niet aan hoeven trekken.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 23-07-24 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:54

Change3x schreef:
Dubbel… Aan de ene kant vind ik het goed dat zulke praktijken stevig worden aangepakt, het is niet oké om een paard tig keer te slaan. Zeker als prof sta je altijd meer onder een vergrootglas.

Maar dan zouden ze toch op amateurswedstrijden ook strenger moeten zijn. Hoevaak ik wel niet ruiters letterlijk stuiterend op de rug, schoppend, met noodsprongen, hun paard door het parcours heb zien rijden, vaak ook resulterend in een val, waar dan vervolgens niks mee gedaan wordt… Dat vind ik net zo goed dierenmishandeling en ook gewoon niet om aan te zien. En het dan raar vinden dat je paard niet meer wil springen. Wil dan niet weten hoe zoiets thuis gaat.. Daar zou ook naar gehandhaafd moeten worden, vooral als je gaat vallen over zulke oude video’s..

Maar ja dit is iets wat ook iedere keer weer erbij gehaald wordt als zoiets naar buiten komt. En ik denk dat de mensen die hierover vallen daar ook gewoon voor zijn. Maar ik snap niet helemaal wat dat verandert aan dit hele gebeuren. De top zet ook een voorbeeld. De amateurs streven vaak juist om het zoals de top te kunnen doen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:55

Of het nu terecht is of niet.

Waarom zou degene dit nu pas naar buiten brengen? Lijkt bijna een soort chantage?