Change3x schreef:Dubbel… Aan de ene kant vind ik het goed dat zulke praktijken stevig worden aangepakt, het is niet oké om een paard tig keer te slaan. Zeker als prof sta je altijd meer onder een vergrootglas.
Maar dan zouden ze toch op amateurswedstrijden ook strenger moeten zijn. Hoevaak ik wel niet ruiters letterlijk stuiterend op de rug, schoppend, met noodsprongen, hun paard door het parcours heb zien rijden, vaak ook resulterend in een val, waar dan vervolgens niks mee gedaan wordt… Dat vind ik net zo goed dierenmishandeling en ook gewoon niet om aan te zien. En het dan raar vinden dat je paard niet meer wil springen. Wil dan niet weten hoe zoiets thuis gaat.. Daar zou ook naar gehandhaafd moeten worden, vooral als je gaat vallen over zulke oude video’s..
Maar ja dit is iets wat ook iedere keer weer erbij gehaald wordt als zoiets naar buiten komt. En ik denk dat de mensen die hierover vallen daar ook gewoon voor zijn. Maar ik snap niet helemaal wat dat verandert aan dit hele gebeuren. De top zet ook een voorbeeld. De amateurs streven vaak juist om het zoals de top te kunnen doen.