Jetta schreef:Gefeliciteerd met je mooie nieuwe rijpaard. Heerlijk, zo’n IJslander. Je ziet dat hij nog erg jong oogt, maar dat komt goed met de juiste balans in training en rust. Ik begrijp dat je er af en toe eens op zit, dus hem de tijd gunt. Oké, dit zadel is misschien wat klein voor jou, maar ook daar is iets aan te doen. Verder: mensen, IJslanders zijn geboren om volwassen mensen en zware lasten over grote afstanden en ruig terrein te vervoeren. Het zijn oersterke, kleine paarden. Ik lees dat de TS er ervaring mee heeft en het is dus ook niet nodig om steeds opnieuw ongeveer hetzelfde negatieve commentaar te geven onder het mom van: ik wil je niet beledigen/ becommentariëren/ bodyshamen, MAAR…. Bah, wat giftig. Ga er eens van uit dat TS de allerbeste bedoelingen heeft met haar IJslanders. Flygill, veel geluk en plezier met je knappe IJslander!
Is helemaal niet giftig. Er zijn inderdaad genoeg volwassenen die op ijslanders rijden, maar die zijn wel een stuk kleiner. Dat het sterke rassen zijn vind ik echt een kul argument. Zijn Shetlanders ook, daar ga ik ook niet op zitten terwijl het wel zou kunnen. Dat iets kan betekend niet dat het meteen moet.