Romeo's reis naar ontspanning

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Re: Romeo's reis naar ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:54

Wat een pracht verhaal met een super mooi goed einde. Wat kunnen mensen toch vreselijk met dieren omgaan .. arme paardjes

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:06

Prachtig filmpje, je ziet ook in alles hoeveel vertrouwen hij heeft in je, heel mooi om te zien :j

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 23:13

Ik heb niet alles gelezen, maar wat mooi dat jij wat kunt betekenen voor deze prachtige paarden. Ik las ergens dat de vorige eigenaar ze anders letterlijk op straat zou zetten. Gebeurt dit echt in Spanje? Uit welk gedeelte kwamen ze? Van die serreta heb ik helaas vorig jaar zelf gezien, in Mijas waar de ezeltjes staan, staan ook paarden voor de wagen. Bij een was duidelijk schade van de serreta zichtbaar en het dier had duidelijk schrik van de eigenaar. In en in triest.

Wij gaan binnen nu en 2 jaar verhuizen naar Spanje en heb al wel het eea voorbij zien komen aan filmpjes en een paardenopvang etc. Ik hoop dat ik dan ook iets voor de paarden kan betekenen!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 11:46

Dank jullie wel voor de lieve reacties allemaal, heel fijn om te lezen!

_Mir, ze komen uit regio Castellon, bij Vallencia. Ik vrees wel dat de vorige eigenaar ze inderdaad op straat zou zetten, in Spanje zien ze paarden echt anders dan wij helaas. Hij wilde ze weg hebben en het maakte hem niet echt uit hoe.
Vreselijk he, die serreta... Het is echt een martelwerktuig..

Romeo heeft even een weekje wat meer vrij. Ik wandel nog wel met hem en doe wat grondwerk wat hij erg leuk vindt om te doen. Als ik een dag niets met hem doe komt hij zelf naar me toe voor aandacht, hij vindt het zo fijn om te werken voor zijn mens <3

Hij liet nog even zien hoe mooi hij is <3 :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:26

Hij heeft echt wat weg van mijn Spaanse merrie .

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 20:44

Update tijd! :D

Romeo heeft 2,5 week lekker vakantie gehad, hij had er echt behoefte aan. Lekker luieren, grazen, spelen met zijn vriendje en af en toe wandelen of wat grondwerken als hij daar behoefte aan had.

Vorige week heb ik weer met hem onder het zadel gewerkt. Ging niet geweldig, maar dat kwam door mij, haha. Hij pikt wel echt op hoe ik me voel. Hij gaat dan niet vervelend doen, alleen de concentratie was ver te zoeken, netzoals de hoefslag :+
Hij is een keer geschrokken in een hoek van een konijn en ziet daar dus nogsteeds bakkabouters... Normaal gaat dit prima en loopt hij keurig, alleen natuurlijk niet als ik niet lekker in mijn vel zit :P

Ook ben ik achter wat minder leuk nieuws gekomen, hij staat sinds een tijdje te koop, en mensen willen alleen maar weten hoe hoog hij exact is. Ik zeg steeds ongeveer 160 cm, zo heb ik hem immers ook gekocht, in Spanje zou hij zijn opgemeten en 160 cm zijn. Hij is het grootste paard van mijn kudde (heb verder alleen koudbloeden, veulens, jaarlingen, Quarters en IJslanders, niet heel groot dus :Y)) en hij stak overal ruim bovenuit dus ik dacht dat 160 wel zou kloppen (daarbij ben ik echt heel slecht in formaat inschatten) en ik ben er niet zo mee bezig geweest. Maar na aandringen van meerdere mensen hem toch maar nagemeten, blijkt hij 150 cm te zijn |( Ik heb hem wel 4 keer nagemeten, maar hij bleef echt 150 cm klein... Sh.t...

Voor mij is dat geen probleem, ik vind hem net zo leuk toen ik nog dacht dat hij 160 cm was (en ik pas er goed op met mijn +-174 cm), maar blijkbaar wil niemand zo'n klein paard pony... En het doel is toch echt een nieuw huisje voor hem te vinden (anders heb ik straks 20 paarden :') )
Dit was dus even flink balen, de interesse is ook totaal gestopt in hem nu hij zo klein blijkt. Iedereen wil een kasteel van 170-180 cm blijkbaar.
Ik wil heb echt voor de herfst weg hebben eigenlijk, de winter hier is te koud voor hem, met -20 graden valt hij veel te veel af en hij vindt lopen over stijf bevroren grond en ijs niet fijn... Ik wil hem hier niet nog een winter aandoen.

Dus mochten jullie nog iemand kennen die een heel leuk maar helaas ook erg klein paard/pony zoekt? :+
Nee grapje, de juiste persoon zal vast voor hem komen. Want wat hij mist in centimeters maakt hij dubbel en dwars goed met zijn waanzinnig fijne karakter <3

Een paar dagen geleden hebben we ook weer wat foto's van hem gemaakt, dit keer fantasy thema, hij is zo braaf, keek nergens van op <3

Eerst wat blackfotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna ons pakje aan en gaan!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:27

Nou hij blijft leuk, of hij nu 1.50 is of 1.60cm. :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:39

Heel leuk pony paardje.
T is dat wij nog niet op zoek zijn

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 12:05

Elisa2 schreef:

Helemaal mee eens!
Maar het valt me echt op hoeveel mensen kijken naar maat en een kleurtje. Natuurlijk snap ik dat als je erg lang/zwaar bent je niet op een kleintje moet gaan zitten, maar de meeste mensen vinden hem te klein puur omdat 'dat niet mooi staat' ondanks dat ze in imo er wel op zouden passen.
En ik krijg veel reacties met "jammer dat ie een schimmel is, dat vind ik niet mooi" :') Dan denk ik echt, je kan nog zo'n prachtig paard in je wei hebben staan, maar als je er niets mee kan omdat ie super schrikachtig, respectloos of happerig is of totaal geen talent heeft kies ik zelf toch voor het minder leuke kleurtje.
Ja hij heeft geen fancy kleurtje, maar wel echt een droom karakter <3
Het valt me echt op hoeveel mensen afknappen op kleur en maat. Ook wel dat hij in Zweden staat, dan zijn ze toch sneller achterdochtig.

Zinzi_jewel schreef:
Heel leuk pony paardje.

Dank je, is hij echt <3
En hij is klein, dus dan valt het niet op dat je er een bij hebt? :)* :')

Nog even een vraag voor jullie, ik bied hem ook voor de Nederlandse markt aan (denk dat ik daar een beter passende match kan vinden voor hem dan in Zweden) en heb hem nu op marktplaats, bokt markt, ehorse en meerdere facebook groepen staan. Op FB merk ik dat als je daar iets plaatst het eigenlijk vrij direct ondergesneeuwd wordt door de tientallen advertenties die daar per dag worden geplaatst.
Waar kijken jullie tegenwording als jullie een paard zoeken?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:08

Laatst bijgewerkt door Hannanas op 25-08-24 12:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:08

Marktplaats, facebook, sporthorses, e-horses is voor internationaal ook wel handig.

Voor een E pony is de markt kleiner, daar zal de prijs ook naar aangepast moeten worden denk ik. Veel mensen willen geen schimmel ivm het risico op melanomen. Hij is daarbij ook niet gekeurd en staat in Zweden dus dat maakt het allemaal al een stuk lastiger.

Ik vindt het een hartstikke leuk dier, zou vooral zijn bruikbaarheid en karakter onderstrepen. Wellicht is hij perfect als tiener/ kinderpony.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:42

Lyona schreef:
Elisa2 schreef:

Helemaal mee eens!
Maar het valt me echt op hoeveel mensen kijken naar maat en een kleurtje. Natuurlijk snap ik dat als je erg lang/zwaar bent je niet op een kleintje moet gaan zitten, maar de meeste mensen vinden hem te klein puur omdat 'dat niet mooi staat' ondanks dat ze in imo er wel op zouden passen.
En ik krijg veel reacties met "jammer dat ie een schimmel is, dat vind ik niet mooi" :') Dan denk ik echt, je kan nog zo'n prachtig paard in je wei hebben staan, maar als je er niets mee kan omdat ie super schrikachtig, respectloos of happerig is of totaal geen talent heeft kies ik zelf toch voor het minder leuke kleurtje.
Het valt me echt op hoeveel mensen afknappen op kleur en maat. Ook wel dat hij in Zweden staat, dan zijn ze toch sneller achterdochtig.

Zinzi_jewel schreef:
Heel leuk pony paardje.

Dank je, is hij echt <3
En hij is klein, dus dan valt het niet op dat je er een bij hebt? :)* :')

Nog even een vraag voor jullie, ik bied hem ook voor de Nederlandse markt aan (denk dat ik daar een beter passende match kan vinden voor hem dan in Zweden) en heb hem nu op marktplaats, bokt markt, ehorse en meerdere facebook groepen staan. Op FB merk ik dat als je daar iets plaatst het eigenlijk vrij direct ondergesneeuwd wordt door de tientallen advertenties die daar per dag worden geplaatst.
Waar kijken jullie tegenwording als jullie een paard zoeken?

Haha valt niet op idd , maar wij gaan pas rond kijken als de plek in eigen beheer doorgaat en ik de paarden ook de vrije beweging kan bieden die ik voor ze wens .
Momenteel kunnen ze op de pensionstal maar uurtje of 6/7 buiten , dat is te weinig imo

Als de stek doorgaat dan gaan we op zoek . Hebben een zwak voor schimmels ook

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:49

Ik denk dat hij voor de Nederlandse markt helaas niet zo interessant is.
Er staan hier al genoeg Spanjaarden te koop en ook wel in een grote maat. En dan komen er ook nog de kosten voor transport bij.
Hij is wel onwijs leuk! <3

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:15

Zag op FB groep toch aan aantal aanvragen voor een kleinere PRE

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 23:12

Lyona schreef:

Heel kort door de bocht maar er staan al tig schimmel ponymaat PRE's zonder klassering in Nederland en de meeste daarvan kosten eerder 5 dan 10K :o

Karakter en aanleg valt makkelijk te roepen en daardoor is het niet genoeg van een selling point.

Vind je het trouwens echt zo gek dat men achterdochtig is bij een paard in het buitenland geadverteerd door een tienermeid?

Bokt roept in zulke gevallen ook heel snel dat men maar ervan af moet blijven zeg maar.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 07:55

De meeste kappen af vanwege in Zweden staan . Is toch een hele reis om een enkel paard te bezichtigen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:01

Ja ik snap het ook wel hoor de terughoudendheid, maar ik vind de prijs ook echt niet naar het paard sorry. 150 is echt wel klein, schimmels zijn ivm melanomen ook niet per se gewild, en hij mag dan wel een super fijn karakter en instelling hebben, hij heeft geen "wow"-factor.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:12

Ik zou sowieso één foto er bij zetten met de manen los. Vlecht is mooi en strak maar snel gekeken lijkt het op een korte coupe wat dan gelijk de red flag 'zomereczeem' kan veroorzaken. :')

En ik ben eens met de voorgaande qua prijs.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 13:18

Dank jullie wel voor de suggesties en hulp en mening!

Hannanas, eigenlijk heb ik het liefste niet dat hij naar Zweden gaat of andere noordelijke landen.
Ik woon helemaal in het zuid-puntje, hier is de winter al erg streng en fysiek kan Romeo dat niet goed aan. Hij wordt niet ongelukkig, maar valt ondanks veel bijvoeding erg af (is ook te zien aan de fotos van vorige winter) en zijn lichaam teert te veel in met temperaturen van -25 graden. Ondanks dikke dekens en schuilstallen. Dus mijn absolute voorkeur zou zijn wat zuidelijker, Nederland, Belgie, Duitsland ect. Frankrijk of zuidelijker dan weer liever niet (uitzonderingen daar gelaten).
Weten jullie goede Duitste paardenverkoop sites of fb groepen? Ebay Kleinanziegen heb ik geprobeerd maar aangezien Romeo zich in het buitenland bevindt werd de advertentie niet toegestaan.

Elisa, ja als pony is hij denk ik ook minder waard dan als paard. Zeker omdat hij ook vrij smal is. En het zal langer duren voordat iemand voor hem komt denk ik, er moet maar net en de juiste match komen, en ook een klein/licht genoeg persoon.
Zijn karakter en talent heb ik zo goed mogelijk geprobeerd te omschrijven in de advertentie, is alleen lastig zonder over te komen als verkoper die gewoon een mooi verhaaltje maakt over een paard.
En echt zijn eindeloze liefheid en zachte aard is zo moeilijk onder woorden te brengen helaas...

Hij staat op ehorse, MP, FB groepen en bokt markt. Alleen sporthorse nog niet, zou daar ook animo op zijn voor een E pony?

De transportkosten vallen de meeste mensen tot nu toe trouwens flink mee. 500-600 euro (afhankelijk van waar in NL) is te doen met een hele fijne en zeer paardvriendelijke transporteur, ik vind dat niet een heel hoog bedrag persoonlijk.

En hij mist misschien de wow factor ja. Die had Risueno meer, die was ook mooier om te zien met zijn lange manen en mooie fijne hoofd. Romeo iets minder, hoewel die veel betere gangen heeft en een makkelijker en vriendelijker karakter heeft. En met de verkoop van Riso was hij pas amper onder het zadel, voor zijn nieuwe baasje perfect. Maar Risueno was niet bomproof te noemen nog :D

Ponytante, goede tip, thanks! Dan doe ik er zo'n foto bij. Hij heeft natuurlijk geen ZE, maar ook niet de mooste bos manen, haha

Lekker smerig en opgepoetst nog wat fotos van de heer :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 15:54

Lyona schreef:
Zijn karakter en talent heb ik zo goed mogelijk geprobeerd te omschrijven in de advertentie, is alleen lastig zonder over te komen als verkoper die gewoon een mooi verhaaltje maakt over een paard.

Ik lees in je advertentie:

"Een paard met enorm veel talent, dat thuis is in elke discipline en overal naar de top zou kunnen komen?"

Je weet toch zelf dat dit niet klopt neem ik aan? Het is realistisch gezien een sympathieke recreatiepony.

Weet dat je graag op bokt doet alsof je volwassen bent, maar misschien kun je bij deze verkoop toch echt volwassenen om je heen om hulp en advies vragen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:55

Fly_high schreef:
Lyona schreef:

Ik lees in je advertentie:

"Een paard met enorm veel talent, dat thuis is in elke discipline en overal naar de top zou kunnen komen?"

Je weet toch zelf dat dit niet klopt neem ik aan? Het is realistisch gezien een sympathieke recreatiepony.

Weet dat je graag op bokt doet alsof je volwassen bent, maar misschien kun je bij deze verkoop toch echt volwassenen om je heen om hulp en advies vragen?

En heel eerlijk. Het is een paard met een flinke rugzak. Die het nu bij jou goed doet. Dat geeft weinig garantie voor een andere eigenaar en andere locatie. Zelfs als hij nu probleemloos is zou ik daarom terughoudend zijn.

Heb je overwogen om hem alvast naar NL te laten vertrekken naar bijv een verkoopstal? Dan kunnen mensen hem in real live zien én ook een inschatting krijgen van zijn aanpassingsvermogen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:40

Wat een knap dier zeg! Daar komt vast een heel goed baasje voor <3
Maar wat hierboven ook gezegd werd, ben ik het wel mee eens. €8500 is echt veel te veel voor een paard wat alleen de basis kent en heel eerlijk gewoon een leuk en lief paard is maar niet extreem getalenteerd. Er moet namelijk ook nog een keuring bij en transport (indien verkocht naar een ander land) en dan kost dit paard gewoon €10.000 en dat is echt echt te hoog voor deze pony.
Als je hem zou adverteren als ‘talentvol’ prima, maar dan raad ik je aan om andere foto’s erop te zetten en geen foto’s met een zwaaiend zwaard etc., maar netjes in (spring of dressuur) outfit en niet met zijn mond open of galopperend als een ridder :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:05

Ja dat is twee keer de prijs dan dat een E pony zonder verdere klassering en papier waard is. Hij heeft ook geen speciaal kleurtje.

Ik vind hem super leuk hoor maar zou dat er echt niet voor geven.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:23

Wat een verhaal, respect voor jou!

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:36

Super veel respect voor wat je met Romeo hebt bereikt.

Verkopen gaat wel een uitdaging worden denk ik, in ieder geval voor een hoge prijs. Is het geen idee om hem met een goed contract voor een lage prijs bij een liefhebber te stallen. Hij hoeft dan geen winter mee in de extreme koude te staan. Je kunt daar dan dingen over verkoop en zo in zetten. Denk dan ook eerder aan iemand die lekker recreatief met hem aan de gang wil gaan, dan iemand die de sport met hem in wil.

Hoe dan ook, knap wat je met hem hebt bereikt. Hoop op de gouden stal voor hem.