Amyd schreef:gomir schreef:Bijzonder dat in andere topics altijd geroepen wordt dat een kreupel paard pijn heeft en dat je een paard met pijn niet voor je plezier in leven moet houden, omdat dat egoïstisch is. Maar als dat plezier er niet meer is en TS zelf inslapen als optie noemt iedereen dat ineens egoïstisch vindt
Ik kan uit dit verhaal niet opmaken hoe ernstig kreupel je paard is en hoe lang dat al speelt, maar een langdurig kreupel paard in laten slapen kan prima te verantwoorden zijn als er voldoende tijd is genomen en geen zicht is op herstel. Het is niet verplicht om dure MRI-scans etc te maken op de kliniek om een definitieve diagnose te stellen voordat je een paard in laat slapen.
Hij is vanaf half februari nu weer kreupel.
Ik heb hem 8 jaar, de eerste 2 jaar daarvan heb ik veel bosritten met hem gereden en echt genoten.
Daarna werd hij af en aan kreupel, soms kortdurend soms maanden.
Vage kreupelheid, lijkt echt op 4 benen kreupel dan, maar ook weer niet stokkreupel.
Het probleem hiervan is dat je hebt laten onderzoeken maar dat daar niets is uitgekomen. Je hebt dus geen diagnose. Is dit hoefbevangenheid? Dan niet op volle wei en sober dieet. Of is het artrose? Dan is de behandeling heel anders. Lichte beweging is dan juist goed en mag ook op de wei. Zomaar afmaken zonder te weten of de problemen op te lossen zijn zou ik in elk geval niet met mijn geweten kunnen overeenkomen.

En lijkt deze situatie blijvend of is er zicht op dat je bijvoorbeeld over een jaar wél meer geld en tijd hebt? (solliciteren naar ander werk?)