Ik weet nu denk ik wel wat ik (niet) kan doen.
En altijd maar wegkijken en me nergens mee bemoeien valt daar niet onder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BarbaraNova schreef:Wat ik dus niet snap, is als je je zon zorgen maakt, je niet gewoon even een praatje maakt met de eigenaar. Nu ga je overal info en meldingen maken maar niet bij hunzelf.
Daarnaast wie zegt dat hij weg kwijnt? Ik vindt het wel weer erg bemoeierig ook eerlijk gezegd.
Dus stap gewoon naar de eigenaar...
BarbaraNova schreef:Echt niet ieder paard kwijnt weg in zijn up hoor. Mijne vreet alle anderen op en taalt totaal niet naar paardengezelschap, ja meeste wel ja, maar echt niet allemaal...dus weg kwijnen doen ze echt niet allemaal...
nicole_floor schreef:Laten we voor op stellen dat ik vind dat elk kuddedier in groepsverband hoort te staan, of het nou een paard, een koe of een alpaca is.
Maar ik zou ook bloed chagrijnig worden, als er meldingen van mijn dieren bij de dierenbescherming wordt gedaan of anonieme briefjes in mijn brievenbus worden gedaan omdat het dier alleen staat, maar er verder gewoon goed verzorgd uitziet.
nicole_floor schreef:Laten we voor op stellen dat ik vind dat elk kuddedier in groepsverband hoort te staan, of het nou een paard, een koe of een alpaca is.
Maar ik zou ook bloed chagrijnig worden, als er meldingen van mijn dieren bij de dierenbescherming wordt gedaan of anonieme briefjes in mijn brievenbus worden gedaan omdat het dier alleen staat, maar er verder gewoon goed verzorgd uitziet.
Wintu schreef:nicole_floor schreef:Laten we voor op stellen dat ik vind dat elk kuddedier in groepsverband hoort te staan, of het nou een paard, een koe of een alpaca is.
En als iemand aan je deur zou komen?
Je zegt nu eigenlijk dat je het niet ok vind dat dieren alleen staan, maar als jij het doet, moet men zich vooral stil houden, zie ik dat goed?
nicole_floor schreef:Naja dan zou ik er meer respect voor hebben en het gesprek aangaan. Nu is het, maakt niet wat de reden is. Maar je bent wel een dierenmishandelaar.
En jaa ook als ik onderweg dieren alleen zie staan, ga ik daar ook geen melding van maken.
Wintu schreef:nicole_floor schreef:Naja dan zou ik er meer respect voor hebben en het gesprek aangaan. Nu is het, maakt niet wat de reden is. Maar je bent wel een dierenmishandelaar.
En jaa ook als ik onderweg dieren alleen zie staan, ga ik daar ook geen melding van maken.
Je maakt het er zelf van dat mensen je meteen een dierenmishandelaar vinden, men maakt zich zorgen om het dier, zou willen dat meer mensen dat deden, ipv weg te kijken.
Ik zeg rustig iets als ik vind dat dieren dieronwaardig gehouden worden. Maar als mensen alleen maar als een stel eikels reageren daarop, dan doet men dat daarna niet zo snel meer he. En maar jammeren als omstanders eens niet reageren..
GabberGill schreef:nicole_floor schreef:Laten we voor op stellen dat ik vind dat elk kuddedier in groepsverband hoort te staan, of het nou een paard, een koe of een alpaca is.
Ik niet
Als iemand zorgen uit over mijn manier zal ik dit netjes kunnen weerleggen en vooral onderbouwen waarom ik het doe.
Als ik merk dat toch wel veel mensen zorgen uiten zou ik een geplastificeerd briefje aan mijn weides hangen met de info erop.
Ik kan dit heel erg waarderen
nicole_floor schreef:Wintu schreef:Je maakt het er zelf van dat mensen je meteen een dierenmishandelaar vinden, men maakt zich zorgen om het dier, zou willen dat meer mensen dat deden, ipv weg te kijken.
Ik zeg rustig iets als ik vind dat dieren dieronwaardig gehouden worden. Maar als mensen alleen maar als een stel eikels reageren daarop, dan doet men dat daarna niet zo snel meer he. En maar jammeren als omstanders eens niet reageren..
Nee maar andersom net zo. Wij hebben 2x een melding van de dierenbescherming gehad, om iets heel anders btw. Een keer een jaarling die slecht of zijn wintervacht/veulenvacht kwam en een keer omdat omstanders vonden dat onze wei te schraal was. En toen kregen wij ook een grote mond van hier tot tokio van de mensen die de melding gemaakt hebben. De pony hadden we uiteindelijk geschoren en we hebben ze uitgelegd dat het Shetlanders waren die snel ziek werden van vers en lang gras. Zij wisten het allemaal wel beter. Dierenbescherming gaf ons gewoon gelijk. Dusja ik heb er geen behoefte mee aan en ga me ook niet met andere mensen bemoeien.
We hebben zelfs een keer politie aan de deur gehad omdat onze pony een kindje gebeten had, terwijl er overal bordjes hangen met niet voeren.
Bielsje schreef:GabberGill schreef:
Ik niet
Als iemand zorgen uit over mijn manier zal ik dit netjes kunnen weerleggen en vooral onderbouwen waarom ik het doe.
Als ik merk dat toch wel veel mensen zorgen uiten zou ik een geplastificeerd briefje aan mijn weides hangen met de info erop.
Ik kan dit heel erg waarderen
Maar dat lukt dus niet bij een anoniem briefje. Dat is wat ik niet snap, wel de moeite doen om een briefje in de bus te doen en vervolgens instanties te gaan bellen 'want pony staat nog steeds alleen', maar de eigenaar geen enkele kans geven om het uit te leggen.
Wintu schreef:De mensen doen bij jullie en bij de dierenbescherming melding?
Tja, ik blijf altijd netjes en leg het uit, houd liever de eer aan mezelf bij mensen met een grote mond.
Als je pony bijt, tja, dan maakt een bordje niet voeren niet zoveel uit, kan je beter een stukje breder afzetten.