Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Casarell schreef:Even heel kort door de bocht...
Waarom zou ik zoveel geld willen betalen voor iets waar je maar een paar dagen in de week van kunt genieten, maar nooit van jezelf zal zijn?
Of waarom zou ik voor het dier gaan betalen terwijl ik de eigenaar juist uit de brand help?
Gewoon even een andere invalshoek..
teamshetjes schreef:Zo kom ik uit op €15 á €20 per dag dat ze tot je beschikking is, dat is ongeveer net zo duur als een les op een manegepaard en dan vind ik dit toch een betere deal haha.
marleen_88 schreef:Het gaat om een pony zeg je, ben je dan op zoek naar een kind/tiener? Dan komt het volgende punt; welke ouder gaat 250eu betalen voor een verzorgpaard? Leasen is in mijn ogen 7 dagen per week, jouw constructie valt wat mij betreft onder een bijrijdpaard.
Ik vind het ook een flink bedrag, zeker omdat je nog geld kwijt bent aan leseen etc.
teamshetjes schreef:Zoals ik het altijd heb begrepen worden tijdens een lease alle vaste lasten voor de leaser, dus stalling, hoefsmid, etc. en in ruil daarvoor kan de leaser het paard zien als eigen zonder het risico van de grote onverwachte kosten zoals dierenarts, maar ook de grote vaste kosten van aanschaf en tuig etc.
vanuit deze beredenering ben ik dus uitgekomen op het bovenstaande bedrag.
Het gaat om de helft van de week, dus ook de helft van de kosten.
marleen_88 schreef:Het gaat om een pony zeg je, ben je dan op zoek naar een kind/tiener? Dan komt het volgende punt; welke ouder gaat 250eu betalen voor een verzorgpaard? Leasen is in mijn ogen 7 dagen per week, jouw constructie valt wat mij betreft onder een bijrijdpaard.
Ik vind het ook een flink bedrag, zeker omdat je nog geld kwijt bent aan leseen etc.
Amado schreef:Oeh ik vind het veel geld, leasen staat inmiddels inderdaad meer bekend om de duurdere vorm van bijrijden terwijl het eigenlijk hetzelfde is.
Hoewel ik zelf geen bijdrage vraag aan mijn bijrijder en zij enkel 1x in de week moet mesten/hooi bijvullen, zou ik zelf niet meer dan 150 willen betalen voor 4 dagen per week.
Ga je het hebben over bruikleen met mogelijkheid tot verplaatsing dan kun je gerust heel het stalgeld vragen en wellicht ook nog de hoefsmid. Maar dan zit je wel in een hele andere constructie.
Nyaleti schreef:Hoe oud waren de bijrijders / verzorgers die je hebt gehad?
Als dat meisjes van 16 waren in de zomervakantie, jaaa dan is snel stoppen niet geheel onverwachts.
Volgens mij, excuse me if I'm wrong, is enkel 'echt' lease als er een contract aan vast zit. En dat zie je vooral bij bedrijfsmatige stallen en niet bij een particulier met een paard.
Vjestagirl schreef:teamshetjes schreef:Zoals ik het altijd heb begrepen worden tijdens een lease alle vaste lasten voor de leaser, dus stalling, hoefsmid, etc. en in ruil daarvoor kan de leaser het paard zien als eigen zonder het risico van de grote onverwachte kosten zoals dierenarts, maar ook de grote vaste kosten van aanschaf en tuig etc.
vanuit deze beredenering ben ik dus uitgekomen op het bovenstaande bedrag.
Het gaat om de helft van de week, dus ook de helft van de kosten.
Klopt, maar meestal mag je als je alle kosten betaald het paard dan ook verplaatsen naar een stal van jouw keuze.
En, als iemand op deze manier verantwoordelijk is, dan hebben ze ook het recht om dingen te beslissen, of daar iig net zo veel over te zeggen als jij hebt...