Dancer en ik, ons leaseavontuur :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 17:09

Vandaag meegedaan aan de manegewedstrijd, Dancer en ik hebben voor het eerst een D6 proef gereden. Helaas ging hij niet zo lekker als gehoopt, de training ging iig beter. Voornamelijk wel opmerking over de punten waar we al mee bezig waren, en waar we ook wel op vooruit komen maar er gewoon nog niet zijn. Dat is de rust houden, vooral na de gallop en bij het oppakken van de teugels wordt Dancer heel enthousiast. En het feit dat Dancer heel graag afsnijd bij de korte zijde als ik eventjes niet genoeg oplet wat 1 keer mis ging tijdens de proef.

Enige echt jammere wat verder niet lekker ging, is dat ik niet lekker meezat in de galop. Normaal echt compleet geen probleem mee, ook vandaag tijdens het losrijden niet. Maar net tijdens de proef wel. 100% mijn schuld, Dancer deed het top.

Al met al nog 189 punten gehaald, en daarmee nog net een winstpuntje. Gezien Dancer nog maar net terug is van zijn herstel en we nog niet zo lang hebben kunnen trainen samen, vind ik het wel oké. Hierna zijn er geen wedstrijden meer tot na de zomerstop werd er gezegd, dus volop tijd voor Dancer en mij om door te trainen :D .

Afbeelding
Afbeelding

Mijn man heeft het wel eindelijk voor elkaar gekregen om een foto te maken in de galop. Op 1 of andere manier wist hij dat steeds te missen en enkel draf en stap te fotograferen :') . Hij is duidelijk geen pro fotograaf en m'n jasje waait open in de galop, maar beide kan ik mee leven haha.
Afbeelding

Zertab

Re: Dancer en ik, ons leaseavontuur :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:48

Leuk dat je mee hebt gedaan! :) En zie het zo, je hebt nu mooi voor de komende periode punten meegekregen om aan te werken samen!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:53

Leuk!
Wat die foto's betreft kan je man ook een filmpje maken. Dan haal je daar stilstaande beelden uit.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 20:51

Ik kreeg nog 1 foto die ik ook leuk vond dus die voeg ik ook nog ff in het topic :D :
Afbeelding

Zertab schreef:
Leuk dat je mee hebt gedaan! :) En zie het zo, je hebt nu mooi voor de komende periode punten meegekregen om aan te werken samen!
Zeker! Wedstrijden zijn altijd een mooi feedback moment, toch altijd weer net anders dan tijdens de les. In dit geval ook wel fijn dat idd de punten worden genoemd waar we mee al bezig zijn. Dan weet ik iig dat we op de goede dingen focussen.

En als ik het vergelijk met de foto's van mijn eerste wedstrijd, zijn we ook echt wel vooruit gegaan. Wat een stoelzit en holle rug had ik daar vergeleken met nu. Dancer loopt ook steeds soepeler en rustiger, en krijgt steeds meer/mooier bespiering terug. We gaan gewoon lekker door, zodat hopelijk de foto's van over een tijdje die van nu in de schaduw zetten :D .

Lieser schreef:
Leuk!
Wat die foto's betreft kan je man ook een filmpje maken. Dan haal je daar stilstaande beelden uit.
Heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik niet echt mooi scherpe beelden uit. Deze zijn dat ook niet helemaal, maar wel een stuk beter dan ik uit video weet te krijgen. Ik laat mijn vriend nu maar gewoon heel veel foto's maken en dan zitten er vaak en paar bruikbare tussen :+ .

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 14:51

Kleine update. Niet zo heel veel te vertellen, maar had wat mooie foto's van manlief gehad vandaag. Daarbij was ik van de week blij, begin deze week was het weer mooi en zonnig, en konden de paarden weer rustig wennen aan op het gras staan. Helaas was dit van korte duur, want met alle regen nu staan ze weer enkel op de paddock helaas.

Afbeelding

Kwa rijden ben ik vooral bezig met rust en controle. Als Dancer enthousiast word wil hij graag snel en gaat hij drammen, waarbij hij ook minder goed gaat lopen. We zijn nu dus vooral aan het oefenen met netjes blijven lopen met goed afgeronde stappen op mijn ritme en hulpen. We zijn ook druk met tempowisselingen en gangenwisselingen. Het gaat de goede kant op, dus we gaan nog lekker door zo.

Blijkbaar is ook mijn balans weer verbeterd, want waar ik een kleine maand geleden niet bij de beugels kwam een gaatje langer, vond ik dit gaatje nu te hoog en kon dat vandaag wel. Wellicht dat de switch naar laarzen daar ook in mee speelt, gezien dat meer support geeft dan mijn oude chaps. Hoe dan ook, het gaat steeds beter en hoewel er nog genoeg werk te doen is: we komen er wel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook nog lekker gallopje tussendoor.

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:41

Fijn dat het beter gaat en dat je daar zo'n plezier in hebt. Hopelijk wordt het weer in de loop van aankomende week beter. Je zou toch zeggen dat er nu wel genoeg water is gevallen |( :+

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 20:08

Kleine update. Het rijden gaat goed. Ook de instructeur ziet dat er duidelijk verbetering in zit en ook ik heb de thiedemann inmiddels losser staan en Dancer doet het er goed mee, dus daar ben ik erg blij mee. Verder weinig te melden daarop, we zijn gewoon rustig samen verder aan het trainen.

Nou, het onvoorkoombare is eindelijk daadwerkelijk gebeurd. Na bijna 2 jaar ben ik er af gevallen. Was gewoon pech, maar we gingen wel hard naar de grond. Gelukkig zat het jaren valtraining ingedrilt krijgen bij de Europese vechtsport die ik vroeger deed er nog goed in en ben ik er met wat hoofdpijn en en een beurse shouder vanaf gekomen.

Nadat ik rustig was opgestaan eerst Dancer maar ff gepakt (die stond alweer voor ik kon op staan, en gaf me zo'n blik van "wat doe jij nou?" :+ ) en samen met iemand anders vanaf de grond gekeken of hij zich niet had gebleseerd en nog goed liep. Gelukkig was Dancer helemaal prima, dus weer rustig opgestapt en nog ff doorgereden.

Gezien ik voorover was gevallen, vol op m'n hoofd en daarna doorgerolt over m'n rug, vond ik het wel verstandig om m'n cap te vervangen. Niet helemaal gepland maar moest maar. Oude was niet zo heel mooi, dus ook niet zo'n ramp. Dus nadat ik klaar was op stal naar de EJ gegaan. Heb wel een mooie kunnen vinden:
Afbeelding

De glitter mooi subtiel in het echt. Hij is mooi sjiek, en niet bling-bling'erig (want bling bling is dus zo niet mijn ding). Past mooi bij mijn laarzen (Petrie Riva). Wel is deze cap een stuk breder dan mijn oude (niet om het hoofd, maar doordat de cap zelf dikker is + de klep extra breed is), dus dat is wel ff wennen als ik in de spiegel kijk. Maar hij is super comfy en die brede klep lijkt me wel fijn tegen de zon :j .

Helaas ook minder leuk nieuws. Er zijn bij ons op de manege inmiddels meerdere mensen geweest die zonder te vragen vreemden filmden/fotografeerden en dat online zetten. Gezien niet iedereen blij wordt van ongevraagt en überhaupt zonder het te weten online gepost te worden, zijn de regels aangescherpt omrent fotos en videos. Ik snap het wel, buiten dat ik sowieso al een nerd ben op cybersecurity en privacy en het daarom snap, heb ik zelf ook al gehad dat een voor mij wildvreemde mij zat te filmen tijdens privéles. En op de vraag of ze me niet zomaar online wou posten werd verbaast gereageert alsof ik haar vroeg op het dak te springen...

Fotos en videos zijn overigens niet compleet verboden ofzo, en zelf heb ik aan de eigenaar gevraagt of fotos maken en die online posten goed was voordat ik überhaupt mijn eerste foto met paard online postte. Het is dus ook niet dat ik niks meer mag of zal posten, maar gezien dit bericht in de laatste nieuwsbrief stond zal ik hierdoor wel wat minder fotos maken (of nouja, door mijn vriend laten maken). Gelukkig rij ik niet voor de online bragging rights, en zijn fotos puur een leuke extra.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 20:18

Fijn dat het goed gaat met rijden met jullie.
Wat raar dat mensen ongevraagd fotograferen en filmen.
Je mag niet ongevraagd personen die duidelijk herkenbaar zijn, publiceren. Dat valt onder het portretrecht.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 20:30

Gelukkig toch nog "goed" gevallen. En gave cap <3

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 20:49

senna21 schreef:
Fijn dat het goed gaat met rijden met jullie.
Wat raar dat mensen ongevraagd fotograferen en filmen.
Je mag niet ongevraagd personen die duidelijk herkenbaar zijn, publiceren. Dat valt onder het portretrecht.
Klopt! Daarnaast zijn gezichten ook "bijzondere persoonsgegevens" en vallen die daarmee ook onder de AVG (hoewel dat natuurlijk niet voor particulieren uitmaakt, puur een toevoeging voor de compleetheid). Maar vind het ook maar raar.

Helaas zijn er tegenwoordig aardig wat mensen die dit of niet weten, de ernst er niet van in zien, of niks om geven. Helpt daarnaast (naast, want het zijn niet enkel kinder) niet dat kinder steeds jonger online zijn, en daar zien dat alles online uploaden "normaal" is zonder de nuances en keerzijdes daarvan te snappen. En helaas is het handhaven hiervan soms ook lastig. Daarom dat de regels strikter zijn geworden vanuit de manege om de privacy van hun klanten te waarborgen. Vind ik ook juist heel netjes van ze!

Zertab schreef:
Gelukkig toch nog "goed" gevallen. En gave cap <3
Dankje! Ben ook zeker blij dat ik "goed" gevallen ben. Vroeger of later zou het toch wel eens gebeuren. Ken niemand die langer rijd die nog nooit gevallen is. Dan liever zo dan ik of paard die zich serieus bezeert :D .

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 16:51

Nou het is weer een tijdje geleden, dus maar ff een kleine update. Dancer en ik zijn rustig door aan het trainen. Zelf ben ik heel erg bezig met houding. Heup eronder (ipv naar achter kantelen), lichaam & shouders recht er boven, benen naar achteren (zodat ze recht onder mijn lichaam komen ipv er voor), en handen bij me houden. Er is nog genoeg te doen, maar het gaat steeds een beetje beter :j .

Dancer zelf heeft een nieuw zadel. Zijn lichaam is zo snel veranderd (ik vermoed iig deels door de cushing). Dit is z'n 3e zadel in de 2 jaar dat ik hem ken. Dan ben ik blij dat ik lease en niet zelf steeds nieuwe hoef te kopen :') . Momenteel heeft hij een oude Kieffer Phryso. En dat ding zit lekker! Echt het meest comfy zadel waar ik zo ver op gezeten heb. Beugels konden ook meteen weer wat langer. En nog belangrijker, Dancer loopt er veel fijner onder.

Omdat dit een dresuurzadel is passen mijn oude dekjes niet. Dus nieuwe zijn er maar gekomen _O- :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn man was vandaag weer eens mee en nu iedereen in de buitenbak reed had ik vandaag ook weer kans gehad om wat fotos te laten maken. Natuurlijk rij je dan weer niet zo lekker als wanneer er geen camera is, maar goed. Zo is het leven :+ .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binnenkort komt de zomerstop eraan. Dan mag Dancer lekker paar weken op vakantie. Ik heb voor die tijd nog wat buitenritten gepland staan bij The Mill Ranch. Helemaal stil zitten kan ik niet :D .

Na de zomerstop zijn er ook wat leuke veranderingen. Zo is er extra plek vrij gekomen waardoor ik dan elke week privéles kan volgen bij mijn favouriete instructeur ipv om de week. Tevens wissel ik mijn wekelijkse groepsles naar eentje die door een andere instructeur wordt gegeven. Niet dat er iets mis is met deze instructeur, maar de manier van les geven ligt mij minder. Er zijn anderen die haar juist wel fijn vinden, en de instructeurs die ik fijn vind te direct en streng vinden (naar de ruiter). En ook mensen die dezelfde fijn vinden. Echt puur persoonlijke voorkeur dus. Ook wil ik nadat Dancer en ik er weer lekker ingekomen zijn weer een extra houding & zit les plannen. Daar heb ik vorige keer heel veel aan gehad, en we zijn inmiddels weer een stuk verder dus nieuwe feedback en les lijkt me fijn. Nog genoeg plannen dus!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:14

Fijn dat je dan prive les kan krijgen!

Ik ben recent nog bij the mill ranch geweest, vond ik erg leuk! :D

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 20:48

Zertab schreef:
Fijn dat je dan prive les kan krijgen!

Ik ben recent nog bij the mill ranch geweest, vond ik erg leuk! :D
Yes! Ik had al om de week privéles, maar heb zin in elke week. Ik leer er zo veel van, zeker met deze instructeur nu dus meer les is zeker niet verkeerd :j .

Mill Ranch vind ik echt leuk. Heb er nu 3 keer gereden, alle 3 keer top! Heb er ook echt nog nooit iemand negatief over gehoord, en dat is meestal een goed teken.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 18:22

Nou. Gister laatste les gehad voor de zomerstop. Was een mooie afsluiter voordat Dancer op vakantie mag.

Eerste half uur zonder beugels gereden in voornamelijk draf, en dat ging eigenlijk prima. Kreeg zelfs van de instructrice een compliment erop. Daarna alleen beugels aangedaan omdat de instructeur dat voor de volgende oefening handiger vond. Terwijl toen ik ooit voor het eerst zonder beugels ging ik echt het gevoel had er vanaf te vallen. Dus erg trots op mezelf dat het zo veel verbeterd is :) .

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:20

Goed bezig! :D

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 22:40

Dancer is helaas niet lekker momenteel. Hij kwam goed van het land af na de zomerstop, maar drie dagen later ging het opeens niet zo goed. Zelfde dag nog DA erbij gehad en staat nu onder behandeling.

Ik vertrouw de eigenaar echt 100%, ze geeft echt om haar paarden. Komt dus ook vast wel weer goed maar het zal even tijd kosten. Ik heb echter geen zin om medische details van andermans paard online te plaatsen of te bespreken, dus ik laat dit topic even voor wat het is en ga ik ook niet verder in op wat er is. Ik kan wel zeggen dat hij goede zorg krijgt en ook de tijd om te genezen.

Theoretisch heb ik bij ziekte 2 weken wachttijd en daarna zou ik kunnen opzeggen of een ander paard kunnen krijgen, ik zit contractueel dus niet aan een ziek paard vast ofzo. Ik wil gewoon ff duidelijk hebben dat de eigenaar een eerlijke vrouw is die geeft om haar dieren maar ook netjes is naar haar klanten. Dat is ook de reden dat ik ff getwijfeld heb over het posten van een update. Het internet kan soms erg verwijtend zijn en sommige mensen hier op Bokt herkenden Dancer en kennen dus de manege in kwestie. Maar ik wil ook niet uit het niets stil vallen en dat men zelf wat verzint, zelfs al is het niet bepaald een veel gevolgd topic. Mensen doen soms rare dingen en je weet niet wat de toekomst brengt, dus ik wil het gewoon duidelijk afronden voor nu.

Echter, zoals in het begin gezegd had ik meteen een klik met Dancer sinds de eerste keer dat ik op hem zat zo'n anderhalf jaar terug, en het is mijn grote vriend. En dat is niet iets wat ik zomaar met een ander paard heb. Momenteel is mijn plan dus om gewoon bij hem te blijven. Ik heb bij de eigenaar aangegeven extra langs te willen komen als ik kan helpen, wat ik nu ook doe.

Ik rij voor nu dus ook wat minder. Jammer maar het is geen ramp, het zei zo. Mijn lessen rij ik voor nu op andere manegepaarden dus ik zit niet helemaal stil, en kom eerder om Dancer ook op die dagen de aandacht te geven die hij verdient.

Dit is dus niet het einde van Dancer en mij, maar voor nu wel ff het einde van dit topic.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 00:53

Beterschap aan Dancer! :(:)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 07:11

Arme Dancer, hopelijk knapt hij snel op!

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:24

Beterschap, hopelijk word hij snel beter

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:43

Beterschap voor Dancer. Het klinkt wel als een fijne manege waar ze goed voor de paarden zorgen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:44

Oh ik kwam dit topic tegen en het leek me leuk om te volgen omdat je leuk schrijft maar de inhoud van de laatste post is wat minder natuurlijk.. Hopelijk hersteld hij goed!

En ik denk dat ik de bak herken. :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:04

Ik ben een van de mensen die Dancer en de manege kent, maar zou nooit oordelen hoor! Qua keuzes eigenaresse oid, wat je schrijft. Ik geloof echt meteen dat ze het beste met haar paarden voor heeft.

Ik hoop dat Dancertje snel opknapt en jullie alles weer op kunnen pakken, veel sterkte in ieder geval!!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 18:07

Helaas komt het avontuur toch nog aan aan een verdrietig einde. Behandeling heeft niet mogen baten en slaat niet aan, en inmiddels is de situatie daardoor zo dat er geen mogelijkheid meer is tot een pijnvrij leven voor Dancer ongeacht tijd, geld en moeite die erin gestoken wordt. Daarom wordt hij ingeslapen.

Nogmaals, ik wil niet de medische details van andermans paard bespreken. Maar ik heb Dancer de afgelopen weken vrijwel dagelijks gezien, en ook informatie gehad omtrent zijn medische status. En ik zeg dit met pijn in mijn hart, maar het is voor hem beter zo. Het is eigenlijk de enige juiste, eerlijke keuze nu.

Ik ga hem missen.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 18:21

Cambionn schreef:
Helaas komt het avontuur toch nog aan aan een verdrietig einde. Behandeling heeft niet mogen baten en slaat niet aan, en inmiddels is de situatie daardoor zo dat er geen mogelijkheid meer is tot een pijnvrij leven voor Dancer ongeacht tijd, geld en moeite die erin gestoken wordt. Daarom wordt hij ingeslapen.

Nogmaals, ik wil niet de medische details van andermans paard bespreken. Maar ik heb Dancer de afgelopen weken vrijwel dagelijks gezien, en ook informatie gehad omtrent zijn medische status. En ik zeg dit met pijn in mijn hart, maar het is voor hem beter zo. Het is eigenlijk de enige juiste, eerlijke keuze nu.

Ik ga hem missen.

Heel veel sterkte

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 18:24

Wat verdrietig! Heel veel sterkte.