[VOLG] Nicky, de kleine stippelpony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:28

Die lama foto, heerlijk! _/-\o_

Berith

Re: [VOLG] Nicky, de kleine stippelpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:31

Leuke foto's. Hopelijk knap je snel op van de buikklachten en kun je lekker met Nicky genieten van de zomer.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 21:10

@Zertab, geweldig is ie he? Ik heb een hele reeks met maffe foto’s :D
@Berith, ik hoop het ook! :j
-
Nog een post op de valreep; de dag is alweer bijna voorbij, maar vandaag is Nicky jarig *\o/*
Ze mag alweer 5 kaarsjes uitblazen Y)(^)
Omdat ik helaas niet naar stal kon vandaag, leek het me leuk om wat foto’s van de afgelopen jaren te delen!

Paspoort foto van baby Nicky, balletje fluff <3
Afbeelding

Toen ik Nicky ging bezichtigen bij de fokker, juli 2020
Afbeelding

Standfoto, juli 2021
Afbeelding

Standfoto, juli 2022
Afbeelding

Screenshot van grondwerksessie, juli 2023
Afbeelding

Helaas van dit jaar juli geen goede standfoto, maar de maand is nog niet voorbij dus deze komt eraan, leuke vergelijking! :D
Wel had een stalgenoot deze foto doorgestuurd, Nicky heeft lekker kunnen relaxen op haar verjaardag <3

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:25

Wat een fluffy bolletje was ze <3 Gefeliciteerd!!!

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 16:58

Zertab, ja, wat schattig hé? En dankjewel nog *\o/*

Afgelopen maand was een beetje chaotisch, weer veel ziek thuis gezeten helaas, en op het huis van mijn oom gepast. Daarom niet echt naar stal gekund.
Ik heb geweldige stalgenoten die Nicky hebben verzorgd, super fijn <3

Gelukkig lijkt alles beter te gaan, en ik hoop vanaf nu weer eens echt actief aan de slag te kunnen :j

Deze week heb ik Nicky alweer 4 jaar dus ik ben van plan wat foto’s te maken van Nicky/ons tweetjes. Hopelijk kan ik wat leuke plaatjes schieten :D

Ook wil ik binnenkort nog een toffe fotoshoot plannen waar ik een leuk outfit voor heb, en van Mariett hier op Bokt heb ik een super gaaf halster overgenomen. Het was even spannend of Nicky ‘m zou passen, maar hij past *\o/*

Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-24 18:42

Vandaag Nicky een douche gegeven, volgens mij kon ze het wel waarderen, lekker verkoelend :D

Voor, eerst een happie eten in de schaduw
Afbeelding

Tijdens, glimmende stippelbips {:}
Afbeelding

Na, een mooi kroketje, want ze moest zichzelf wel even paneren :))
Afbeelding

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 19:31

Wat een ontzettend leuke pony heb je <3

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:11

Ze ziet er goed uit.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 21:10

Dankjulliewel!! <3

Vandaag heb ik Nicky alweer 4 jaar! *\o/*
Dus ik heb, met behulp van een stalgenoot, foto’s gemaakt van Nicky. En oh, wat is ze toch knap <3
Binnenkort maar eens een foto topic aanmaken :):)

Voor nu even een klein voorproefje:
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 12:24

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 21:26

Gisteren heb ik samen met Nicky een obstakel training gedaan. Wat balkjes neergelegd in een U vorm, een mat om overheen te lopen en een opstaphulp als ton om een rondje erom te lopen.
We hebben het kort gehouden vanwege het warme weer. Ongeveer 10 minuutjes. Maar is zeker voor herhaling vatbaar! :D
Nu dus nog aan de hand gedaan, maar hopelijk kunnen we het ook af en toe vanuit lange lijnen oppakken!

Het parkoers:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na de training nog even een dikke knuffel <3

Afbeelding

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:54

Superleuk. Lekker bezig zo

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 21:54

Dankjewel, Berith! :D

Vandaag hebben we wat hersenwerk/vrijheidsdressuur gedaan. Geoefend met de mat, deze kan je opvouwen zodat het hoger wordt. Op deze manier kunnen we ons voorbereiden op bijvoorbeeld op het blok staan. En omdat de mat zacht is, is het ook gelijk balans oefenen, erg hard nadenken waar je die hoefjes moet neerzetten :j
De bedoeling was om alleen de voorvoetjes op de mat te zetten. Ze vond het wel lastig, je zag haar hardop nadenken als het ware.
Voor vandaag was een platte mat en één keertje dubbelgevouwen genoeg denkwerk.

Afbeelding
Afbeelding

En toen kreeg de kudde de zoomies, dus ik had Nicky teruggezet zodat ze lekker mee kon rennen <3
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 14:33

Afgelopen woensdag kwam ik op stal, en toen bleken de paarden lekker op de wei te staan. Ik had toch niet zoveel tijd om uitgebreid iets met Nicky te doen, dus ik besloot om de wei in te stappen en haar wat aaitjes en kriebeltjes te geven en that’s it.
Ik werd enorm verrast toen ze gelijk maar me toe liep, en ze volgde me zo de wei uit, los! Geen halster, niks.
Tis een halve Shetlander dus vaak wint het gras het van mij, maar dit keer niet. Ze wist dat ze een hap heerlijk voer zou krijgen :')
Wel echt een heerlijk penny gevoel om je pony te zien die los achter je aan loopt :))
In de bak gezet en daar heeft ze haar hapje gegeten.
Afbeelding

Terug naar de paddock los leek in het begin aardig goed te gaan, maar uiteindelijk toch maar een halster omgedaan om haar wat beter te begeleiden tussen alle lekkere grasjes en plantjes _O-

En gisteren waren mijn zusje en een vriendinnetje van haar op bezoek bij Nicky. Nicky was super braaf en liet ze lekker tutten; helemaal schoongepoetst en heel veel vlechtjes gemaakt. Op gegeven moment zat Nicky er lekker bij te dutten, ze vond het allemaal wel best en genoot heerlijk van alle aandacht <3

Afbeelding

Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 19:21

Laat ik weer eens wat plaatsen hier :D

Ik heb weer grondwerkles gehad, we hebben zelfs eventjes aan de lange lijnen kunnen draven :j

Afbeelding

En vandaag hebben we ook weer lekker kunnen trainen, vooral gefocust op lekker voorwaarts lopen. Gewoon alsof we een wandelingetje zouden maken, en dit lukte goed! We hebben zelfs stukjes kunnen galopperen *\o/*
(Screenshot dus belabberde kwaliteit)
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 16:29

Gisteren nog intens genoten van het heerlijke weer en dit mooie plaatje gemaakt <3
Vooral even de helderheid van je scherm omhoog zetten om het volledig te kunnen bewonderen :D
Afbeelding

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:18

mooie foto!

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 22:38

Dankjewel, Berith!

Gisteren hadden we lol met pionnetjes die ik had gekocht *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We genieten extra veel van de dagen en momenten die droog zijn. De paddock is helaas wel modderig, en dit betekent vaak een pony met toch wat extra energie die graag wilt rennen in een droge bak *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze maakte zulke malle sprongen dat ik haar maar eventjes losgooide, zodat ik niet per ongeluk te hard aan haar hoofd zou trekken. Dit was maar van korte duur, omdat mevrouw weer gras begon te eten :')

Afbeelding

Dus toch maar weer even aan de longe gepakt, en ze heeft het heel netjes gedaan! In het begin nog wel wat gespannen in draf, maar uiteindelijk kon ze wat meer ontspannen draven en ook wat rustiger galopperen :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 12:33

Vandaag had ik een balkje neergelegd, en hebben we een beetje geoefend met springen :D
Hoger dan dit lukt voor nu nog niet, wel hoger geprobeerd maar dan tikt ze het aan of weigert ze.
Voorlopig nog wat lagere sprongetjes doen en zodra ze daarin wat zelfverzekerder is kunnen we ietsje hoger :j
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 15:55

Ik gooi dit topic weer even omhoog, want ik heb een dekje gekocht voor Nicky! Vandaag uitgetest en het staat haar prachtig! <3
Qua kleuren matcht het met haar hoofdstel/kaptoom!
Het dekje:
Afbeelding

Nog wat leuke kiekjes *-:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 00:29

Geen idee of ik hier tegen een muur loop te praten of dat er stiekeme meelezers zijn, maar ik blijf lekker posten zo nu en dan :D

Vandaag wou ik Nicky uit de paddock halen, maar de ingang stond half geblokkeerd door een ander paard dus ik kon zelf niet zo goed bij Nicky om een halster om te doen. Dus dan maar los mee over het erf :')
Nicky vond dat prachtig en huppelde in een drafje voorop. Algauw zag ze haar kans schoon om gras te gaan snoepen.
Ik ging haar bak voer maar halen, hier zou ze vanzelf wel op af komen. En ja hoor, algauw had ze door dat ik haar favoriete hap had :D
Na een paar happen besloot ze de buitenbak in te rennen, deed ze helemaal uit haarzelf. Daar stond ik toch wel van te kijken :))
Ze verkoos rondrennen boven eten, ze had duidelijk enorm veel energie dat eruit moest :):)

Ze kan zo hard! :wow:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook kan ze flink wat rondsjouwen <3
Afbeelding

Afbeelding

nonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:10

Ik lees nog mee :D

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:22

Dat paard dat in de weg stond was zeker groot en zwart met een kol en een snep :P

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:20

Ik lees ook, altijd leuk om te kijken wat je met haar doet!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:49

Zo te lezen hebben jullie veel pret samen ! Superleuke pony <3