In 2011 begon ik met het verzorgen van een kudde Shetlanders in een wei. Daar werd in november 2013 mijn eerste pony Asfaloth geboren. Liefde op het eerste gezicht. Gekregen van zijn fokker.
10 jaar later en hij is er nog steeds. Kan niet meer zonder mijn pony

Vorig jaar op 25 april werd er in dezelfde wei waar Asfaloth is geboren en hij nog steeds stond een lief klein Shetlander hengstveulen geboren. Van een andere fokker (goed bevriend met Asfaloth zijn fokker).
Gelijk verliefd natuurlijk en Asfaloth ook, maar een 2de pony stond niet op de planning en los gelaten. Tot ik begin september vorig jaar Asfaloth vanwege zijn gezondheid moest verhuizen en we bij de fokker van mijn veulen aan huis kwamen te staan.
Terwijl ik Gimli in oktober begon voor te bereiden op afspenen wakkerde dat verliefde gevoel weer aan. Toen ging het heel snel eind oktober.
Aan zijn fokker gevraagd wat hij er voor wilde en een dag later heb ik Gimli van zijn fokker gekregen. Ik geniet elke dag van mijn 2 mannen

Door de Shetlanders leerde ik ook hoe leuk grondwerk is en hoe leuk het verzorgen is van de dieren en ben dan ook in 2017 volledig gestopt met het rijden op de manege en het rijden zelf.
Ik geniet met volle teugen van het verzorgen van de dieren

Wellicht dat ik bij vrijwilligerswerk dit jaar wel weer op een paard kruip. Het begint namelijk steeds meer te kriebelen en de paarden daar vertrouw ik volledig dat ik het rijden toch wel weer wil oppakken.