Nyaleti schreef:Dat is toch een zinnetje wat beter werkt bij kleine huisdieren. Je hond of kat die mooi opgerold in z'n mandje ligt en dat je hem 's ochtends zo aan treft.
Bij paarden gaat het toch wat minder soepel omdat die (vaak) niet liggend overlijden.
Paard van een vriendin was onverwachts 's nachts overleden. Het was een oudje maar geen onderliggende ziektes bekend oid. Maar paard was overleden in z'n stal. Halve muur eruit gebeukt en ze hebben de hele stal met muren moeten afbreken om het paard eruit te halen. Be careful what you wish for![]()
Ik vind het een lastig zinnetje maar ik begrijp het ook wel. Maar ik ben van mening dat als jouw dier zover is, dat je 'zou willen' dat je hem sochtends dood vindt, jij je verantwoordelijkheid moet nemen en het dier moet laten inslapen.
Ik denk dat dat laatste afhangt van hoe je het bekijkt. Mijn paarden zijn kerngezonde 20+ers. Ik ben gek op ze en kosten nog moeite worden gespaard om ze het fijnste leven mogelijk te geven. Het liefste heb ik ze nog 20+ jaar hier. Maar ik zou wel liever hebben dat ze morgen dood in de wei liggen door een hartstilstand dan dat ze over 2/3/4 jaar aftakelen en er op een geven moment een keuze moet worden gemaakt. Omdat ik ze gun om ‘gezond’ zonder pijntjes en ongemakken van t een op t andere moment dood neer te vallen in de kudde waar ze zich gelukkig voelen.