Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liebe schreef:Ik zou toch zeker geen betonnen muur plaatsten. Stel dat iemand zich doodrijdt tegen jouw muur, kun je daar mee leven?
Gaby_Shaggy schreef:Zie het als een teken om te stoppen met prikkeldraad als paardenomheining te gebruiken. Als je paard daar met zijn beentjes in vast komt te zitten kan je hem wegbrengen. Het is (in NL) zelfs verboden om prikkeldraad te gebruiken als omheining, juist vanwege de ernst van de verwondingen die een paard kan oplopen. Schapengaas is trouwens ook niet aangeraden..
Als je de omheining op een paardvriendelijke manier aangepast hebt raad ik je aan om met de gemeente in overleg te gaan om zo een rood-wit reflecterende strip te plaatsen in de gehele bocht op die ijzeren constructie of misschien zelfs een stuk vangrail. Succes!
speurneusc schreef:MarliesV schreef:Gaby, er is geen verbod in NL volgens mij, wel een petitie, voorstel enz.
om een wei mag wel, juist om een tuin als tuinafscheiding mag prikkeldraad niet.
Lusitana schreef:Gaby_Shaggy schreef:Zie het als een teken om te stoppen met prikkeldraad als paardenomheining te gebruiken. Als je paard daar met zijn beentjes in vast komt te zitten kan je hem wegbrengen. Het is (in NL) zelfs verboden om prikkeldraad te gebruiken als omheining, juist vanwege de ernst van de verwondingen die een paard kan oplopen. Schapengaas is trouwens ook niet aangeraden..
Als je de omheining op een paardvriendelijke manier aangepast hebt raad ik je aan om met de gemeente in overleg te gaan om zo een rood-wit reflecterende strip te plaatsen in de gehele bocht op die ijzeren constructie of misschien zelfs een stuk vangrail. Succes!
1 Ik ben niet degene die de omheining heeft aangelegd en kan er ook niets aan veranderen. Ik huur de boel. De omheining is ook kilometers lang, het land is geen postzegeltje van een hectare ofzo, maar bijna 30 hectare. Het is voor schapen aangelegd, en op de helft lopen nog schapen op de andere helft mijn paarden.
Het prikkeldraad is niet de onheining, maar zit om anderhalve meter hoog erboven en moet helpen tegen voeren van de paarden door vreemden en erover klimmen. Er zit nu ook een schrikdraadje aan de binnenkant, zodat de paarden er van wegblijven.
En het is van de gekke dat ik mijn omheining zou moeten veranderen voor eventuele wegpiraten.
2 Ik heb tien jaar geleden voor het eerst bij de gemeente aangeklopt en sindsdien nog regelmatig, maar er gebeurt absoluut niks omdat het een buitenweg is.
Een vangrail, heeft op tafel gelegen, is onmogelijk omdat er een toegangshek is dat met regelmaat wordt gebruikt.
Het probleem is de mentaliteit van de automobilisten. Niet de omheining.
ardo_iggy schreef:Andere oplossing.
Het asfalt er uit gaan halen.![]()
![]()
![]()
![]()
Lusitana schreef:Liebe schreef:Ik zou toch zeker geen betonnen muur plaatsten. Stel dat iemand zich doodrijdt tegen jouw muur, kun je daar mee leven?
Er komt geen betonnen muur, daar hebben ze het alleen over gehad omdat bij hen die steeds de omheining moeten repareren, ook de frustratie hoog zit.
Maar hoe mensen rijden, heeft niets met mij te maken of wat daar wel of niet in de bocht staat. Er had ook een boom kunnen staan of een ravijn achter kunnen zitten. En als ze normaal rijden, kunnen ze normaal de bocht nemen. Ze doen het zichzelf aan.