Huidige markt jaarlingen (vraagprijs)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dantalion
Berichten: 110
Geregistreerd: 13-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 10:52

koend schreef:
Als ik het goed heb is de vader Simba M.
Hij heeft uit 2 jaargangen tot nu toe alles samen 5 nakomelingen.
Momenteel ziet het er dus naar uit dat dit geen groot vererver wordt. Het kan wel dat hij zich opwaardeert via een goede sportcarrière, maar dat geldt voor alle jonge paarden. Ik vond geen uitslagen van de wedstrijden jonge paarden.

Ook de rechtstreekse moeder presteerde niets speciaals evenals haar vader.

Ik vind die 8500 flink gevraagd.
Het verkoopsverhaal is wel leuk.
Ging hij al op de foto? Alhoewel dat niet zo eel zin beeft bij een jaarling.


Is voor zover voor mij bekend nog niet op de foto geweest. Zit nog te twijfelen of ook rx laten doen nu op die leeftijd wel of niet nuttig is.
Meningen verschillen er over. Ik kan in iedergeval inprincipe iemand vanuit men werk regelen ervoor (werk op praktijk) en indien niet past zoek ik iemand in de buurt van daar die goed voorgeschreven staat.

Maar dit is allemaal nog op basis van mochten we het willen gaan doen.

Dantalion
Berichten: 110
Geregistreerd: 13-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 11:14

Equipro schreef:
Hi, ik volg even mee.

@TS is jouw vraag gebaseerd op NL of BE prijzen?

Ik ben ook een KWPN Merrie tegen gekomen, waar ik binnenkort ga kijken.
Vader is Next Level, dus niet goedgekeurd, en de moeder is een tuiger. de VP was 6800, wat ik echt te veel vindt voor een 1,5 jarige, die ook dringend opgevoed moet worden.
Gelukkig zijn we al dichter bij elkaar gekomen, qua prijs (4500). Vooral omdat papier geen toegevoegde waarde heeft. Moet wel zeggen dat ze echt ruig kan lopen. Ook is ze nog niet op de foto geweest, maar dat laat ik natuurlijk wel doen als ze me "in real life" aanstaat.

Jaarlingen en tweejarigen zijn in mijn ogen echt de lastigste markt, want je kan er eigenlijk nog helemaal niets mee. de meeste mensen zoeken naar een 3 jarige die ze zelf kunnen zadelmak maken, of die dat al is... Ook omdat je ze nog een of 2 jaar heel moet houden drukt dat de prijs denk ik


Ja ik snap je helemaal, het is in dat opzichte een lastige kwestie, waar je echt goed aan doet.

Deze jaarling staat in belgie, Prijzen heb momenteel voornamelijk op belgie en duitsland gebasseerd. Heb wel ook tussen de jonkies in nederland gekeken. Varieert wel ook, maar inderdaad gemiddeld wat lager van prijs. Wel gebaseerd op voornamelijk dressuurgefokt want het geen wat ik in NL voornamelijk op de markt zie staan zijn bijna allemaal dressuur gefokt, ik wil zelf in iedergeval graag eentje die springgefokt gefokt is.

Elisa2

Berichten: 37872
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Huidige markt jaarlingen (vraagprijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:19


Oehlala
Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Huidige markt jaarlingen (vraagprijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 19:47

de prijzen in BE liggen wel wat lager dan hier. Röntgen zou ik zeker doen, OCD kun je wel vaststellen, eigenlijk is de prijs voor kopen op de gok, sowieso veel te hoog, want als je hem koopt en eerst laat staan tot 3 en hij is dan slecht op de foto, issie waardeloos tot je hem laat opereren en dan ben je een jaar verder.
Wat betreft nuchterheid kan dat ook nog best wel eens tegenvallen als een dier uit zijn vertrouwde omgeving gehaald wordt.

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 19:57

Ik heb mijn jaarling toevallig in mei gekocht.

Mijn oog was gevallen op haar papier, en met de gedachte er achter dat een jaarling nog alle kanten op gaat qua ontwikkeling, heb ik haar gekocht zonder te gaan kijken (heb wel héél veel beeldmateriaal gezien) omdat ze 3 uur rijden van huis stond.
Ik moest dus eerst een plekje voor haar zoeken waar ze op kan groeien.
De prijs die ik betaald heb, was een hele normale prijs.

Ze is nog niet op de foto geweest, maar dat gaat van het voorjaar uiteraard wel gebeuren.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30682
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 20:27

Ik verplaats dit topic van VSW naar PP omdat het daar beter past.