). En laatst iemand die bewust zijn chihuahua losliet 'want die zou mijn paard wel even pakken' toen ik aangaf dat ze niet zonder toestemming mijn pony mocht aaien. Inmiddels begint mijn shet steeds nukkiger te reageren op honden en daar baal ik toch wel van.
Gelukkig zijn de meeste honden (en eigenaren) best vriendelijk en gebeurd er niet zo heel veel. Maar snuffelen aan achterbenen, staarten of ons volgen gebeurd elke wandeling minimaal één keer.
Ze liepen langs me met het hondje opgetild en één van de twee dames blokte mij en probeerde mijn pony te aaien. Ik heb uiteraard direct gezegd dat ik dat niet waardeerde en dat ze haar direct met rust moest laten. Toen zette de andere dame haar chihuahua op de grond en klikte de hond los. Ik weet niet precies wat ze zei maar het was iets in de trant van: Fikkie, bijt het paard. Fikkie snuffelde gewoon aan plantjes maar goed. Nu is een shetlander jaarling niet super indrukwekkend maar ik heb ze wel verteld dat ze erg hard kan trappen en dat chihuahua's zo plat zijn.
Gelukkig was Haley vooral heel erg verbaasd dat iemand zomaar aan haar neus zat dus had ze de hond niet door. Nu had ze ook niet zo maar een trap verkocht aan die hond maar toch he. Waarom bedenk je dat ook als volwassene. "Oh laat ik mijn hondje van 3 kilogram loslaten op een kleine pony"
En dan leg ik uit dat een mens achter een boom enger is dan één vol in beeld.

)