KA UU TEE KNOL!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 19:32

tja steef, das een amor kwaal. ik ken er ook zo een wat een k l o t e bok is dat zeg! precies dezelfde streken, alleen.....ik ga er van mijn leven niet op. je bent mijn held!!!!! Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-09-28 19:35 ]</font>

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 19:34

en ik ken weer een amor en dat iss me toch een brave schat. sjimmy (petra) kan er over mee praten, niet waar petra?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 19:42

vraag me af hoe iedereen kan oordelen?
niemand heeft het gezien. enja je hoort t alleen uit steefs mond. dus je kan er weinig uit opmaken behalve dan dat die knol een paar flinke tikken heeft gehad. en op wat voor moment en om welke reden niet.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 21:21

Je kan idd niet zeggen of Steef er goed aan deed of niet. Wij weten toch niet hoe dat paard is?
En ook nog eens niet op DAT bepaalde moment.
Ik ben er heus niet voor om te pas en te onpas te schoppen, steken en te meppen, maar af en toe...
Extreme duivel Boos! Extreme duivel
Ik kan er dus zo af en toe ook wat van met mijn paard. Dat heeft ze dan gewoon nodig en is ze weer weken braaf. (of niet Haha! )

Ik zie je overigens al helemaal gaan Steef! Al hortend en stotend door de bak!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 22:37

Een leuk, lief paard........IS DAT ALLES?????? Huilen Huilen Huilen whehhhh....Steef toch...en dat voor alles wat ik voor je doe...... Knipoog (sorrie, was ff offtopic!)
Maar idd, er zijn nou eenmaal paarden die heel wat aanpak nodig hebben, zonder dat je ze de vernieling inrijdt, zoals PJ dat zegt.... En je hoort best vaak dat Amor's nou eenmaal geen schatjes zijn... En believe me: steef weet wat 'ie doet en hij rijdt absoluut niet gemeen!!! Hij weet sommige situaties ook op te lossen zonder het paard te moeten straffen, simpelweg omdat 'ie best wel goed kan rijden. En iedereen leert steeds iets bij, dus het gaat alleen maar beter worden! Party!!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 13:52

Jantina, lach maar maar ik lazerde wel een paar keer bijna af toen hij een poedersuiker bok gaf *LOL*

Greetje, afreageren kun je het het beste noemen ja. Gisteren lieptie gelukkig goed dus vandaag zal die ook wel redelijk gaan maar als ik hem teveel aan het werk zet heb ik maandag weer oorlog. Of zou die het dan eindelijk leren? *LOL*

Jurga, niet overdrijven he?? Ik ben echt niet zo heel goed. misschein leek het wat op jurga maar goed beni k nog LANG NIET.
Goed, ik vind jurga een keicool paard! zo goed? *LOL* Wat wil je nog meer horen dan?

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 13:55

PS marjolein. toen hij een tik en een ram in zijn pens kreeg was omdat hij stil ging staan en omhoog wilde komen of ging staken. Nou dan geef ik liever een ram in zijn pens met een klets met de zweep erbij dat hij tenminste ophoud dan dat hij nooit meer ophoud. HIj is vroeger bij een meisje geweest waar hij dit ontdekt heeft en dat meisje stopte er toen mee en toen werd hij gezellig op stal gezet met een beetje snoepjes erbij. Hij heeft doorgekregen dat veel mesnen stoppen als hij dat doet. Maar ikke mooi niet!

edit: en wat zouden jullie doen bij een stakende knol?? Leg me dat eens uit!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steef op 2001-09-29 13:56 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 16:34

ik zou hetzelfde doen bij een verpeste knol als jij.
Dat is nou het rijden op een handelstal er komen hele lieve en fijn te rijden paarden, die dan vaak ook al na een weekje al weer weg zijn want die wil iedereen kopen. En er kome van die verwende verpeste knollen die je met alleen maar aan het werk zetten niet normaal kunt laten lopen.
Dit zijn paarden die weten als ze "eng" gaan doen dat de ruiter afstapt en hem op de stal zet.
Ben je iemand die dat niet meteen doet gaan ze hele gemene dingen uitvreten en het enige wat bij zulke paarden helpt is het lik op stuk beleid.
Jij vervelend, ik ook.
Jij lief, ik ook.

Dat uurtje per dag dat ze moeten werken moeten ze niet zeuren want ik moet er meer per dag en dan mag ik ook niet gaan klooien op men werk als ik geen zin heb dan krijg ik ook van men baas op men flikker. It's the same.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:44

STEEF, waar was jij toen ik een ruiter voor Leroy nodig had?? Boos! Haha!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 20:00

kawa, dat bedoel ik nou.

Pril, grinnik, ik denk dat ik van leroy afgelazerd was. Als ik die verhalen van je hoor. Hij lijtk me wel keikool
enne BTW er zit in alle2 amor!

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:44

He steef,

ik ben nieuw hier, maar wat een verhalen op jou stukje zeg. Mijn Amor was ongeveer zoals die bij jou op het werk. Ik kan alleen maar zeggen wat ik bij de mijne gemerkt heb en wat ik van andere amorbezitters gehoord heb. Als je het niet te moeilijk maakt doen ze alles, totdat ze vinden dat het toch wel moeilijk wordt, dan vinden ze het wel genoeg. Als het je lukt om het paard voor jou aan het werk te krijgen (vertrouwen enzo), dan gaat hij voor je door het vuur. Dat is wat men zo over amor zegt en wat ik ook gemerkt heb met de mijne. Het zijn meestal wel vreselijk mooie paarden met veel vermogen, maar ja het karakter telt ook mee he.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:41

Alsie niet wil luisteren.... ja dan maar op de harde manier denk ik altijd maar. Eigen schuld toch?
Zoiets heb ik ook altijd hoor!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 21:44

Citaat:
Op 2001-09-29 20:44, schreef ivar:
He steef,

ik ben nieuw hier, maar wat een verhalen op jou stukje zeg. Mijn Amor was ongeveer zoals die bij jou op het werk. Ik kan alleen maar zeggen wat ik bij de mijne gemerkt heb en wat ik van andere amorbezitters gehoord heb. Als je het niet te moeilijk maakt doen ze alles, totdat ze vinden dat het toch wel moeilijk wordt, dan vinden ze het wel genoeg. Als het je lukt om het paard voor jou aan het werk te krijgen (vertrouwen enzo), dan gaat hij voor je door het vuur. Dat is wat men zo over amor zegt en wat ik ook gemerkt heb met de mijne. Het zijn meestal wel vreselijk mooie paarden met veel vermogen, maar ja het karakter telt ook mee he.

wat jij zegt klopt precies.. Het is gewoon een rotbok maar die verschrikkelijk veel kan. Vandaag lieptie bv super. en dan rijd je echt geweldig maar ik denk dat hij de volgende keer dat ik erop ga dat hij het dan wel genoeg vind en dat het zo weer opnieuw begint. Zo is het ritme altijd gegaan. 2 dagen gaat hij super. de 2e dag moet hij werken en de 3e dag vind hij het goed en gaat hij me toch tekeer!! en lopen wat hij kan! dat wil je gewoon niet weten!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:01

STeef, dat je nog reageert op mensen die hun pony Penny noemen. zegt dat al niet genoeg? Ik denk dat je het gewoon goed hebt aangepakt. Mijn motto: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Overigens, Amor staat bekend als niet makkelijk zijnde!

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:15

I rest my case...........

engela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:33

ach
je heb mensen die kunnen rijden en mensen die denken dat ze kunnen rijden
daar zit het groote probleem
ik zelf heb een heel pitig paard ze is een elcaro
er zijn maar weinig mensen die goed op haar kunnen rijden.
maar de sporen er in trapen vind ik te
Party!! je kan wel met sporen rijden maar je hoeft ze er niet in te trapen
maar dat is mij mening
engela

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:35

ga eens op een amorzitten ik denk dat je dan wel wilt......

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 20:55

Desiree, helemaal met jouw motto eens.

Engela, ik kan absoluut niet goed rijden. Ik kan wel een beetje rondhobbelen en voor het oog ziet het er misschien redelijk uit maar rijden kan ik echt niet!! En wat zou jij doen als je een stakende knol hebt???

Malle Babbe, denk nou ajb niet dat ik kan rijden!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:19

Okeej, kom ik weer aan Extreme duivel .

Ik heb een tijdje het paard van Engela gereden! Ik ken die merrie en geloof me of niet , maar het is een draak. Aanpakken met sporen en zweep helpt niet. Gewoon op andere manieren laten voelen dat jij de baas bent ( jij wil hard? maar ik wil harder!) Helpt prima, en ze leert het zo af.

Maar! ik heb ook een paar keer een paard gereden dat zo slim was, dat je kon doen wat je wilde, maar werken ho maar. Van die eigenaar moest je hem aanpakken, zoniet, was je niet geschikt voor dat paard. Af en toe ben ik wel bokkend en steigerend door de bak gegaan, en heeft ie een paar knallen gehad, moet toch kunnen. Jij met je gemiddeld 70 kg, moet wel een tank van zo'n 500/600 kilo in bedwang houden. En als het om kracht gaat winnen ze toch wel.

Maar die reactie's over te ruw en dergelijke vind ik wat overdreven. IK kan hier ook wel neer zetten, Paard bloed. En dan denken jullie meteen aan een grote gapende wond waar het bloed uitspuit, terwijl ik gewoon een klein sneetje bedoel! Verward Als je op internet neerzet " ik heb mijn paard geschopt" Denkt iedereen meteen dat het paard ongeveer dwars door zijn ribben geschopt is, terwijl je hem gewoon een flinke por gegeven had.

Okeej mijn mening Haha! Haha!

Groetjes Ymke

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:22

een paard dat gaat staken, is zijn grenzen aan het verleggen. En als hem dat goed lukt, zal hij eens kijken of hij nog verder kan gaan. Volgende stap die volgt op staken: steigeren. Moet je dat dan toelaten? Naar voren schoppen en slaan! sporen er in jassen! Alles beter dan een gevaarlijk paard kweken dat straks rijp is voor de slacht omdat er een softie op heeft gezeten. Want Steigeren is nu eenmaal heel gevaarlijk voor een ruiter. en veruit de meesten zijn het er mee eens, dat je dan WEL een paard heel hard aan moet pakken. Ik laat het persoonlijk liever niet zo ver komen. En kennelijk Steef ook niet.

fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 23:00

Zo te horen, heb je hem gewoon eens flink gecorrigeerd. Mag best, tenzij ie natuurlijk niets verkeerd doet (duh) Ik weet wat je bedoeld, je kan je er achteraf vreselijk over opnaaien hoe het paard/pony was. En ik spreek uit ervaring, ik word er ook vaak bijgeroepen als het weer zover is. En ja, veiligheidscap op, en sorry, maar het klopt wel, ik heb ook wel eens paard "vooruitgeramd" als ie dreigde naar een "ik ga steigeren en ik val om sessie" of een "haha, vandaag niet meer sessie". En zo zielig is dat echt niet, want heb je wel eens gezien hoe paarden met elkaar omgaan?

Het is helemaal niet zo dat ik een paard in elkaar timmer al ie een keer met zijn staart slaat, maar je moet wel redelijk blijven, en niet alles zielig vinden. Paarden die zijn opgevoed op de manier dat alles is toegestaan, worden de vervelendste paarden, echt waar, ik ken er 1 en........... Lips are sealed

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:29

oke, steef... ik ben het niet met je eens. Nu moet je je niet aangevallen voelen maar iedereen z'n eigen mening ok?

je moet geen gevecht aan gaan met je paard, dat win je nooit... probeer slimmer te zijn....

Lachen Lachen

mijn bolle haffie kan ook zo lekker bokken Haha!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 12:38

ik heb het anders wel gewonnen hoor!!

hij loopt geweldig nou! Echt heerlijk relaxed!!

Zal vragen of ze vandaag eens fotos van hem willen maken als ik aan het rijden ben.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:49

precies steef! als je altijd maar toegeeft omdat het effe niet zonder geweld kan, dan win je helemaal niet! Sommige paarden kun je niet overtuigen als je het rijtechnisch niet kunt oplossen omdat het paard weigert naar normale hulpen te luisteren.