Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rodevlinder schreef:Hoewel het niet makkelijk te vinden is, bestaan er toch nog wel mensen die een gezelschap paard zoeken.
Ik zou een paard die verder gezond is laten inslapen omdat het financieel de beste optie zou zijn een brug te ver, voor mij persoonlijk dan.
lies schreef:Kan me eigenlijk wel vinden in de post van LWDaisy.
Een gezond dier in laten slapen is mij ook echt een brug te ver.
Daarnaast zou ik me echt NU ziek melden als ik jou was, je zit tegen een burnout aan. Die dag minder werken gaat dat vast niet oplossen. Als je weer wat tot rust bent gekomen zou ik pas een beslissing nemen mbt het paard.
manumol schreef:Heel erg Herkenbaar, ik heb voor de zelfde keuze gestaan, en heb er voor gekozen om mijn paard zelf naar de slager te brengen.
Denk zo;
Paard heeft een mooie leven zo bij je, en dat doe je al 10 jaar. Levens kunnen veranderen en zal je dingen moeten aanpassen. Dat hoort zo in het leven, dus daar kun je niets aan doen.
In dit geval zou ik je paard niet weg geven of verkopen. Ik denk dat het je nog meer onrust of schuldgevoel zal geven.
Inslapen is echt niet zo’n slechte keuze.
En als de veearts dat nog niet nodig vindt, kun je ook voor de slacht kiezen.
Paard leeft in het nu, dus alleen jij zal er verdrietig van zijn❤️ sterkte met je keuze!
Mazida schreef:Mkango schreef:LWDaisy: it's not about you. TS van advies voorzien, prima, een mening hebben, ook prima, maar dit topic gaat niet over jou en je eigen emoties betrekken op de situatie van TS zorgt niet voor een constructievere discussie of overweging.
Ik waardeer de mening van Daisy ook, ik voel me een moordenaar bij het idee om mijn paard te laten slachten of in te laten slapen
cobiie schreef:Ts geeft het paard al 10 jaar een fijn pensioen dus ik vind haar niet vallen onder het rijtje "paard kost enkel geld ik doe hem zo snel mogelijk weg".
Geen enkel dier is het waard om er geestelijk en of financieel aan onderdoor te gaan.
Het is geen wedstrijd welke eigenaar meer lijdt/geleden heeft terwijl die een dier had.
Wanneer je het niet meer trek en er is geen andere uitweg dan zou ik voor slachten kiezen.
purny schreef:Budgetcoaches zullen altijd als eerste gaan bezuinigen op luxe.
Kun je je paard in de lease zetten?
Dan is je paard toch nog bij jou en dan zou je als je er even doorheen zit troost kunnen zoeken bij hem of haar. Paarden hebben ook een therapeutische functie.
Om een gezond paard naar de slager te brengen vind ik ook wat ver gaan
lies schreef:Mazida schreef:Mijn werk is niet het probleem van de burn-out. Dat zijn o.a. de geldzorgen. Ik heb leuk werk met leuke lieve begripvolle collega's. Het werk biedt me ook afleiding van onze privéproblemen.
Maar je wilt wel een dag minder gaan werken, omdat je tegen een burnout aan zit, zeg je.
purny schreef:Budgetcoaches zullen altijd als eerste gaan bezuinigen op luxe.
Dan is je paard toch nog bij jou en dan zou je als je er even doorheen zit troost kunnen zoeken bij hem of haar. Paarden hebben ook een therapeutische functie.
Avalanche schreef:purny schreef:Budgetcoaches zullen altijd als eerste gaan bezuinigen op luxe.
Want? Paard heeft een prima leeftijd, en TS heeft hem al 12 jaar....... waarvan ze er al 10 jaar niets meer mee kan.
Mazida schreef:purny schreef:Budgetcoaches zullen altijd als eerste gaan bezuinigen op luxe.
Wie gaat een niet-berijdbaar paard leasen? En een 25-jarige die bokt en steigert opnieuw laten berijden?
_Lorette_ schreef:Ik vraag me alleen af in hoeverre dit paard nog een therapeutische waarde heeft op 175 km afstand en verleasen lijkt me ook ingewikkeld. Daarnaast blijf je als eigenaar verantwoordelijk voor de kosten.
Overigens snap ik wel dat een dier niet als een wegwerp-artikel gebruikt moet worden. Er zijn veel mensen die alleen de leuke kanten van dieren houden kunnen accepteren. In dit geval kost het paard al 10 jaar geld zonder iets op te leveren en ik ben van mening dat je naast de verantwoordelijkheid voor een dier net zo goed een verantwoordelijkheid hebt naar jezelf en je gezin.
Mazida schreef:Rodevlinder schreef:Hoewel het niet makkelijk te vinden is, bestaan er toch nog wel mensen die een gezelschap paard zoeken.
Ik zou een paard die verder gezond is laten inslapen omdat het financieel de beste optie zou zijn een brug te ver, voor mij persoonlijk dan.
De uitzending van Zeeman Confronteert over paarden die zogenaamd goed terecht kwamen staat me nog vers in het geheugen. Als dat misgaat, kan ik dat mentaal niet aan. Ik heb mijn paard niet op pensioen gezet, om hem alsnog de handel in te zien verdwijnen of op transport voor de slacht naar Italië.