Vanes_6 schreef:Ik vind het niet normaal als je een koop onder voorbehoud van keuring bent overeengekomen, met daarbij specifiek de afspraak dat ze het paard reserveert tot de keuring (die ik gelijk heb geregeld), dat ze het paard dan gewoon aan een ander verkoopt. Sorry, maar dat vind ik geen normale manier van handelen.
Ik snap wel dat je liever voor een koper gaat die zonder keuring koopt, maar kom dit dan niet op deze manier met me overeen. Zeg er dan bij dat je het niet reserveert… dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Wat betreft in de avond in de auto stappen en gaan, zou mogelijk zijn. Goede tip, die ga ik proberen!
Heb je handgeld betaald?
Nee? Dan heb je geen poot om op te staan!
Ja, juridisch gezien heb je een overeenkomst. Succes om dat recht te gaan halen....
Dat gaat helemaal niemand doen; dat weet die handelaar dus hij verkoopt gewoon aan iemand die zonder voorwaarden geld aftikt.
Dat is niet iets van nu, dat is altijd al zo geweest en dat zal ook niet veranderen.
Vanes_6 schreef:tengeltje11 schreef:En wat is je budget? Want als groen iemand een paard zoeken en enkel al bij handelaars terecht gekomen zijn, lijkt me vreemd… zelf zou ik nooit een paard bij een handelaar kopen, toch geen ‘doorsnee’ recreatiepaard… ze kochten ze sowieso voor heeeel veeeeel minder en in deze tijd zo’n paard aan een handelaar verkopen is heel bijzonder.
Mijn budget is max 8
Tja, het lot heeft zo bepaald dat ik daar terecht kwam. Ik kijk via MP en daar zie je vooral handelaren. Vandaar dat ik nu ook liever via een particulier koop, maar goed, dat heb je ook niet altijd voor het zeggen..
maar dat ‘wist’ ik eerst ook niet, daar ben ik nu dus achtergekomen haha.
Beter zoeken, er staan bosjes paarden voor dat geld te koop.