Vreemde gewoontes van paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 16:02

Wat een vreemde gewoontes kunnen ze hebben.

Als ik Siebus na het rijden weer op stal zet gaat hij onmiddelijk heel asociaal staan gapen.

Zodra we langs een weide met koeien komen en er is een koe die Siebus recht aankijkt weigert hij er langs te lopen, zodra de koe de andere kant op kijkt is er niets meer aan de hand en loopt hij gewoon door (wel lastig aangezien koeien nogal nieuwschierig zijn...)

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 16:09

Joop: Als je achter in de stal loopt (bij t eten) steekt hij z'n neus door de box en gaat heel lief zijn best doen om maar eten te krijgen (echt bedelen). In de bak blijft hij bij de ingang staan omdat hij naar binnen wil. Als hij t ergens niet mee eens is steekt hij zijn neus ertussen en gaat óf knuffelen óf duwt je weg. Begraafd zijn drollen zodat t een echte speurtocht is.

Herc: knuffelt met kopstoten. Trapt al z'n hooi door z'n stal en kijkt daarna heel sip omdat t niet meer te eten is. Moet altijd eerst tien rondjes door bak/wei/stal lopen voordat hij een beetje gaat relaxen. Hij kan niet tegen dekens (last van z'n rug) en gaat dan rondjes lopen. Heel lastig.

Voltrack: ijdel als de neten. Camera: Vol is lief, oortjes erop, en laat zich letterlijk van zijn beste kant zien. Kijkt ook op mensen neer. En scheel. Hij wil overal zijn tanden in zetten en hij weet dat t niet mag. Dus soms leg ik mijn hoofd tegen zijn neus en dan gaat hij heel langzaam bijten. Hij is een echte macho, en heeft echt een mini-hartje. Als we gaan rijden weet hij t altijd beter. Enneh, hij doet altijd heel cool, tot hij weer macho-erig gaat doen. Hij is altijd heel erg aanwezig...

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 16:19

Heldin: eet werkelijk alle snoepjes die er op de wereld te vinden zijn, en kan drinken uit een blikje (cola vind ze heerlijk), en uit een glas..

Lethal: kan op commando zijn tong uit zijn mond laten hangen...als ik zeg: "geef tong" gooit hij zo die lap naar buiten..en dan houdt hij hem vast tussen zijn tanden (wordt helemaal blauw en koud...) Lethal is echt prettig gestoord...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 18:10

aaarggggg Lot is zo gek als een deur zijn favo hobby is naast slopen met de grendel van de deur spelen. Het ergste is nogwel dat hij ze allemaal open krijgt.Hij heeft op een andere stal in een binnebox gestaan daar moest je aan 1 tralie trekken en dan de deur open schruiven 2 dagen had ie nodig en toen had ie het voor elkaar maar het ergste is nog wel dat ie dus alleen met die grendel wil spelen en dus zodra de box open is blijft ie in de box en speelt verder met de grendel of hij duwt de deur open loopt de stal uit ,draaid zich om en gaat verder spelen met de grendel Verward

Hij heeft een grote liefde voor welsh pony's, olieboltie's en veulens.
bij de eerste 2 gaat ook alles eruit en begint ie spontaan te flemen laatst wou hij een poging doen om 1 van de shets te dekken de idioot stomme nep hengst.
Naar alle veulens hinnekt ie heel zachtjes je hoord het bijna niet zo schattig!

naast het slopen van halsters en touwen (voornamelijk op kauwen en meegooien)is het een mega knuffelkont.
n hij krabbelt mij ook vaak met zijn lippen als ik sta te poesten.

Hinke is nou al een megamuts... tja het is niet anders het is echt een muts hoor ze trekt de hele tijd door gekkebekken en wil overal gekriebeld worden.
Als je met haar loopt staat ze soms stil om vervolgens een sprong op de plek te maken (met 4 benen tegelijk en een debiel achtig gilletje) om dat weer even om zich heen te kijken van zag je dat??? en dan dribbeld ze weer met me mee.
achja zo hou je het leuk toch?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:46

Haha wat grappig allemaal!

Tja 'mijn' paardjes zijn niet zo heel grappig vergeleken bij die van sommige van jullie. Samier moet als ie zijn box inkomt standaart plassen. Echt altijd, ook al is ie er alleen uitgeweest om te poetsen ofzo. Ook is ie gek op schuren en knuffelen. Als je naast hem staat en je komt met je platte hand in de buurt van z'n mond gaat ie met z'n tanden over je handpalm 'schuren' Haha!
Verder is ie nergens bang voor maar voor een plastic bekertje wat in de bosjes ligt moet ie schrikken.

Shadow is gek op gras en doet er alles aan om dat te kunnen eten. Hij is bang voor water, maar als ie door water moet om bij gras te komen?? Dan neemt ie een megajump (om vervolgens kletsnat) bij het gras te komen Haha!
Als je boos op hem word, dan gaat ie heel lief 'slijmen' je handen likken en met zijn neus over je heen wrijven.

Kareltje drinkt uit de waterslang als je hem op de wasplaats zet en als je niet uitkijkt ben je zelf ook nat *LOL*

Bassie moet als ik erop zit altijd een keer plassen Verward als ik vraag aan andere mensen die op hem rijden of tie het ook bij hun doet nee dus...
Als ik langs hem loop bij de stal kijkt altijd heel lief om en als ik weg ga kijkt ie mij helemaal na, en hij kan zo lief kijken Lovers

vikkiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:58

Escala doet haar tong aan de zijkant uit haar mond, gaat er heel snel mee "klapperen" en schudt tegelijkertijd als een dwaas met haar hoofd...aandacht!!! Het schijnt dat haar vader dit ook deed...en een halfbroerje uit dezelfde vader doet het ook... Verward verder als ze vast staat beurtelings linker en rechter voorbeen heel hoog optillen...als ze echt de aandacht wil en ze een onwetend slachtoffer heeft gevonden gaat ze ook wel weven of piafferen op stal n de hoop dat ze er uit gehaald wordt...maar daar houdt ze de laatste tjd al snel mee op als ze door heeft dat het niet werkt... Haha! En Escala kan in de ba natuurlijk ook heel goed de gekke arabier spelen... Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:31

Geweldig!! Wat een paarden hebben jullie!
Ehmm... ik weet helemaal geen eigenaardige gewoonte van Isolda en Berber. Hebben ze niet eigelijk.... Verward
Wel wat streken hier en daar (nogal wat Haha!) Maar eigelijk niet iets dat ze echt altijd op een bepaalde tijd of manier doen.

Udinde wel Haha! Die loopt uit gewoonte in een andere wei! *LOL*
EN wil ALTIJD gekriebeld worden, komt dus ook direct in galop op je af, waarna ze vlak voor je neus de rem erop gooit. Hahaha, leuk als je "onbekende" mensen meeneemt!

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:15

Goldie Bar moet overal aan voelen met haar bovenlip. Overal overheen schuren... Voor de rest doet ze niet zoveel. Ze is echt een madam die graag alles goed wil doen. Zit ook niet veel kattekwaad in.
Daarintegen heeft Caballo kattekwaad voor 2. Als we met onze pick-up het land in rijden en de paardjes staan toevallig vlak bij het hek, dan wil Caballo nog wel eens een sprintje trekken om te kijken of ie het weiland uit kan. Vaak hebben we wel een zak voer achter in de bak liggen en die moet je echt beschermen met Caballo in de buurt. Hij pakt 'm heel makkelijk op met z'n tanden en scheurt de zak open. Hij heeft ook wat met motorkappen. Er staan ik weet niet hoeveel krassen op de motorkap van onze ouwe pick-up. Eerst gaat ie tegen de auto aanduwen met z'n borst en dan staat de hele auto te schudden. En dan wil je hem wegjagen en dan zet ie gauw een kras op de motorkap. Met een blik van;"lekker puh"! Hekken open maken is ie ook goed in. Zo waren ze een keer met z'n tweeen op stap gegaan doordat Caballo het hek open had gemaakt. Meteen een ketting met slot erop... Hij moet ook altijd z'n bak omgooien en gaat vervolgens van de grond eten Verward Ja, Caballo is maf Haha!

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:16

expensive duwt zijn voerbak alle kanten op als het leeg is, gaat er in staan enzovoorts en vind het heel leuk om andere ponys te zien, te besnuffelen enzovoorts en als ie met een pony in de wei staat schopt ie em of wilt ie um bijten. en nog een: beschermt mij. als ik in de wei kom komt expensive en bv noor eraan dan gaat ie gemeen dreigen naar noor zodat ze hopelijk weg gaat en dan gaat ie heel lief doen tegen mij
gekke paarde he

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:55

Jur is zo'n mafketel!!! Als je haar haar hoofdstel inhebt, gaat ze meteen met haar hele hoofd heen en weer staan schudden en flappert hierbij met haar lippen. Niet alleen met haar onderlip staan klapperen, maar nee, met twee lippen en haar hele hoofd mee de lucht in. Dit ziet er dus werkelijk NIET UIT! Haha! *grijns*
Als je haar dit ziet doen, denk je echt 'WAT MANKEERT DIE NOU????' Maar ja, ze doet het ook eiggie alleen met haar bit in. Waarom ze het doet??? Verward Echt geen flauw idee. Soms doet ze het tijdens het belonen en bij lange teugel..andere keer weer als ze achterna gezeten wordt met bijv een zweep of als ik haar een tik geef, uit nijd dus.... niet echt duidelijk te peilen. Maar ik vind het wel fun, zolang ik er geen last van heb....Tijdens het rijden doet ze het gelukkig niet! Maar het blijft een komisch gezicht...

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 08:39

Haha! je kan zien dat heel veel paarden een tik hebben, zo ook de mijne.

Cora doet zelf haar hoofdstel uit. Zodra jij je omdraaid gooit zij hem af, of je er nou een neus of keelriem opdoet het maakt haar niet uit.
Gelukkig blijft zij wel staan en kan je opnieuw beginnen.

Sonja geeft absoluut geen voetjes aan onbekende. Het lukt je gewoon niet, die houd echt haar poot stijf.

Christy begroet je door haar hoofd in de krul te leggen en haar voet hoog op te tillen.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:28

Barb stopt altijd heel zijn etensbak vol met stro. Waarom?????? Geen idee. Hij denkt echt dat hij nog hengst is. Vooral als er in de wei weer een hengstige merrie loopt. Laatst stonden een merrie met veulen los in de kleine bak en we waren Barb aan het opzadel. Een zachtjes hinnikje en ja hoor daar kwam zijn schietgeweertje aan. Hij vergeet alleen dat er geen kogels meer inzitten. Haha!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:36

ow nu we over staldeuren gaan beginnen Haha!
Amulet staat verplicht aan een trailertouw vast met poetsen (hij heeft al twee touwen doorgeknaagd en hij leert het heel moeilijk af...) dus ik dacht van dat trailertouw krijgt hij toch niet los, maar nee hoor toen ik de borstels ging halen in de schuur (staat het voer ook) en ik draai me om staat amu achter me, hij ziet mij kijkt me aan van o o en loopt zo netjes terug naar de poetsplek met een kop van IK HEB HELEMAAL NIETS GEDAAN Lips are sealed

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:00

nog een paar van Lois.
- ook zo'n bovenlip-fanaticus: moet oeveral aanzitten en overheen voelen, vooral leren kleding en fleece truien zijn favoriet
- met emmers spelen (emmeren): poot erop, erin, totaal kapot stampen, als een voetbal wegtrappen en mij weer laten apporteren, oppakken en wegsmijten
- alles wat maar lawaai maakt is leuk
- met bezems spelen: pakt ie bij de steel beet, gooi hem op de grond en gaat er dan met z'n poot op staan wippen omdat de steel dan zo lekker veel lawaai maakt als ie op de grond tetst. Of omgooien en dan met z'n voorpoten naar achter schuiven waarna ie het met z'n achterpoten overneemt totdat ie er niet meer bij kan. Dan kijkt ie mij heel vragend aan of ik hem weer teug wil zetten en dan begint het hele spelletje weer opnieuw
Soms schaam ik me wel eens voor mijn mafkees omdat ie werkelijk altijd bezig is met dit soort dingen uit te halen Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:40

Okee, er schiet mij dus ook nog weer wat te binnen.
In het begin toen ik Muzefee ging invlechten, gebruikte ik vaak een baal stro om op te staan. Muzefee bleef heel braaf staan, totdat ik even wegliep om wat te pakken. Binnen een paar tellen het hele pak stro uit elkaar.

En een emmer water in haar buurt neerzetten is ook niet veilig. Die trapt ze geheid om.

Na een wedstrijd, nog op het terrein een emmer water geven om te laten drinken... kleine ramp. Ze gaat met haar lippen in het water en flappert daar wat rond zonder te drinken. Dan neemt ze net als een olifant een klein beetje water in haar mond, doet haar hoofd omhoog en sputtert mij kleddernat.

En vrij springen doe ik al niet snel meer met haar, want als haar de hindernis niet hoog genoeg is, springt ze wel over het hek de wei in en gaat me daar schaapachtis staan aankijken. Koe

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:28

Gipsy pakt altijd als er net opgestrooid is een plak stro met haar tanden vast, die ragt ze dan langs de tralies van de stal zodat de hele gang vol met stro ligt en uiteindelijk ligt er een enorme berg stro voor de ingang van de stal en ligt er verder niets meer in de stal, behalve dan het schone stro dat er nog lag, want dat kan ze niet vastpakken al het stro dat nog in plakken zit ligt uit elkaar getrokken en opgestapeld voor de deur. Ze zit zelf dan ook helemaal onder het stro, staart, manen, onder haar deken Verward alles zit vol! En ze vindt het leuk! Normaal trekken ze die plakken meestal wel uit elkaar met uitmesten, maar bij haar dus niet omdat ze zich er zo leuk mee vermaakt.
Oh ja, als ze een flinke berg stro gebouwd heeft (wij zeggen altijd dat ze een nest aan het maken is en dat er ooit nog wel eens eieren zullen komen.....), dan steekt ze haar hoofd er helemaal in en gooit het dan omhoog, zodat het allemaal door de lucht vliegt (nog meer stro in de gang) en op haar rug terecht komt, een beetje zoals olifanten doen met zand.
Ze is dus niet favoriet bij de mensen die de gang vegen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-09-28 16:34 ]</font>

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:43

Wij hadden een welshpony Windmills Caroline en die was dol op een eitje. In de stal liep een krielkip los en die had de gewoonte om het ei in haar box te leggen. Als de kip eraf was liep ze erheen tikte met haar teentje het eitje kapot en slubberde hem op. Leuk he, ja zulke dingen vergeet je niet gauw weer.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:52

misschien klink ik nu heel dozerig, maar de meeste dingen die paarden kunnen uithalen vind ik niet zo vreemd... ze zijn vaak best wel te begrijpen als je van het paard uitgaat..

daarnaast zijn de meeste "vreemde" dingen pure aandachttrekkerij! Maar ik moet wel zeggen dat ik een leuk topic is om te lezen.......

Ik geloof dat ik hele normale paarden heb als ik dit allemaal zo lees Schijnheilig

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:54

Sefja komt meestal naar me toe gelopen als ik naar de wei kom. Eerst helemaal tot het hek maar sinds er zoveel modder ligt komt ze tot precies voor de modder en blijft daar dan lief staan wachten totdat ik haar door de modder kom halen... zucht

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:59

[quote]
Op 2001-09-27 11:48, schreef Dorien:

En als je met het hoofdstel aankomt, doet ze haar mond al wagenwijd open om het bit aan te nemen.

<u>magnifiek</u> haha dat herken ik dat doet magnifiek ook altijd ze hebben denk zin om te gaan rijden Haha!
*als je dr benen af aan het spuiten bent of dr helemaal dan gaat ze op de slangstaan
*als je ze met rijden heel vervelend is gaat ze het weer goed maken op stal heel lief kijken Lovers
<u>jerom</u>
klauwe in het zand of tegen het hek aan als hij vind dat het etens tijd is.
<u>gant</u>
maakt al zijn dekens kapot.
maakt altijd zijn touwen los.
klauwd vreselijk erg waardoor zijn hoeven heel slecht worden en zijn hoefijzers er elke keer afvliegen. Boos!
*houd de zweep vast als je klaar bent met rijden en je geeft hem aan
*stopt alles in zijn mond wat die ziet al is het nou een spiegel van een outo een handsvat van een fiets een paar vingers een hand een laars of what ever...... Lips are sealed
*ook als je het hoofdstel in doet moet je alle riempjes bij zijn neus vandaan halen want sirieus hij hapt er zo naar dat die ze zo te pakken krijgt en ze door bijt Verdrietig
<u> valentina</u> als die eenmaal aan het geeuwen is blijft ze gaan echt de hle tijd ik zal er is een foto van maken Gaaaap haha.. *LOL*

en zo kan ik echt heel lang nog door blijven gaan Haha!

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 17:16

De mijne heeft niet echt "vreemde" gewoontes en degene die ze wel heeft is mijn schuld, dat heb ik er nl. aangeleerd;

Na het rijden op de spuitplaats moet ze altijd ff de slang in haar mond met lopend water. Ze drinkt hier niet uit maar puur om mee te spelen ofzo. Weet eigenlijk niet waarom ze dat lekker vind.

En als ik er uit de box haal en op de spuitplaats zet om haar te gaan poetsen heb ik vanaf begin af aan altijd een snoepje gegeven voordat ik haar ga poetsen. Als ik dit per ongeluk vergeet dan word ik er duidelijk aan herinnerd dat ik haar geen snoepje heb gegeven. Nl. heel irri naar voren en naar achteren lopen, me haar pakken etc. dat soort dingen. Maar dit krijg je dus als je je paard verwend. Mijn stomme fout. Ach zolang ik haar een snoepje geef is er niets aan de hand.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 18:06

Oscar: Die denkt dat ie een hondje is, als ik met hem op de weg loopt neemt ie het touw in z'n mond en gaat ie met z'n hoofd schudden Lachen
En verder wordt ie helemaal gek als je langs een wei met Shetlandmerries loopt, maar zijn het wel merries, maar geen Shetlanders, dan is er niks aan de hand Haha!