Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Ik vraag met rijden geen oneerlijke of onmogelijke dingen.
Waarom doe jij niets met deze zin?
En deze:
Maar hoef daar zelden voor mijn gevoel iets voor te doen. Dat gaat meestal gewoon vanzelf
Dan is er dus gewoon vertrouwen.
Dus begrijp je hele quote nietVuurVleugels schreef:
Avalanche, goed gezegd! Van zowel de 'wij' ipv 'ik' als dat nee altijd een valide en gewenst antwoord is.
DP, het is wél te veel gevraagd om 'even te luisteren' als iemand zijn of haar paard geen reden/vertrouwen geeft waarom 'ie zou moeten luisteren.
Dandelion07 schreef:Mijn pony moet zeker wel eens iets. Maar ik moet ook naar werk als ik er geen zin in heb. Als hij er geen zin in heeft maar ik wil rijden gaan we gewoon. Als hij het dan toch goed doet ondanks het geen zin hebben stop ik eerder. Hij weet dat als hij stil gaat staan of racen hij gewoon nog een poos aan het werk gezet word. Zodat ik met een goede ervaring af kan sluiten.
We genieten zeker van elkaar. Maar het is wel een kwestie van geven en nemen voor mij.
Caily schreef:Avalanche
Jij kan niet alleen fijn communiceren met paarden, maar ook nog uitschrijven.
Het is zo jammer dat mensen dit in de standaard basis merendeels niet mee krijgen. Meestal pas als er een “probleempaard” in het verhaal komt. Hier ook zo, maar daarna al zoveel paarden (en eigenaren) fijn kunnen helpen. Hadden ze me dat maar minimaal 10 jaar eerder verteld…
Dandelion07 schreef:Maar ik moet ook naar werk als ik er geen zin in heb.
Dandelion07 schreef:Hij weet dat als hij stil gaat staan of racen hij gewoon nog een poos aan het werk gezet word
Caily schreef:Maar wat geef jij dan precies? Behalve eten wellicht
Avalanche schreef:Weet je wat ik dan zou doen? Van die oefeningen een spelletje maken. Dus slalommen door pionnen heen, van balkjes een doolhof maken, zodat je op een hele speelse manier de dressuuroefeningen kan doen. Als hij spelen namelijk leuk vindt, werkt dat echt heel prima.
En goede les nemen, en heel veel belonen
Avalanche schreef:@ruitje: maar dat is een tegenstelling die er niet is. Je zet nu overdenken en er helemaal niet over nadenken tegenover elkaar.
Er is ook de middenweg van: doen met je paard, maar je in je werk en je omgang aanpassen aan het paard. Zoals je dat ook doet met je partner, een vriend, een ander mens. En dat wil niet zeggen dat een paard een mens is, maar wel dat je paard een wezen is met gevoel en een mening.
Dandelion07 schreef:Avalanche schreef:Weet je wat ik dan zou doen? Van die oefeningen een spelletje maken. Dus slalommen door pionnen heen, van balkjes een doolhof maken, zodat je op een hele speelse manier de dressuuroefeningen kan doen. Als hij spelen namelijk leuk vindt, werkt dat echt heel prima.
Dankje! Dit ga ik zeker proberen!
Ik merk ook dat voerbeloning goed werkt. Haflinger he?
Ik neem meestal meer springles omdat we dat beiden leuker vinden. Maar ik heb toevallig vorige week afgesproken ook meer dressuurles te nemen omdat we dat beiden moeilijker vinden.
Echt heel erg bedankt voor deze tip. Hier ga ik echt mee verder.
ruitje schreef:Avalanche schreef:@ruitje: maar dat is een tegenstelling die er niet is. Je zet nu overdenken en er helemaal niet over nadenken tegenover elkaar.
Er is ook de middenweg van: doen met je paard, maar je in je werk en je omgang aanpassen aan het paard. Zoals je dat ook doet met je partner, een vriend, een ander mens. En dat wil niet zeggen dat een paard een mens is, maar wel dat je paard een wezen is met gevoel en een mening.
Nee hoor, ik zeg wat ik zie: mensen die het complete plezier in het werken met paarden kwijt raken omdat ze overdenken.
En paarden die daardoor ook niet meer kunnen samenwerken, voor samenwerken moet iemand wel het initiatief nemen( hoe breed je dat ook trekt he, naar stal komen om wat te gaan doen met je paard is al initiatief)
Die middenweg, die is oke naar mijn mening. Die 2 andere uitersten moeten echt bij je passen als eigenaar denk ik
Dandelion07 schreef:Avalanche schreef:Weet je wat ik dan zou doen? Van die oefeningen een spelletje maken. Dus slalommen door pionnen heen, van balkjes een doolhof maken, zodat je op een hele speelse manier de dressuuroefeningen kan doen. Als hij spelen namelijk leuk vindt, werkt dat echt heel prima.
Dankje! Dit ga ik zeker proberen!
Ik merk ook dat voerbeloning goed werkt. Haflinger he?
Ik neem meestal meer springles omdat we dat beiden leuker vinden. Maar ik heb toevallig vorige week afgesproken ook meer dressuurles te nemen omdat we dat beiden moeilijker vinden.
Echt heel erg bedankt voor deze tip. Hier ga ik echt mee verder.
Avalanche schreef:Ik ook. En dat is een van de redenen dat ik op Bokt ben gaan posten. Bewustwording is belangrijk en die dingen hebben de neiging om op een natuurlijke manier in balans te komen.
VuurVleugels schreef:Hey, gek idee misschien hoor, maar je kan eens kijken of er een stal in de buurt is waar ze western dingen doen. Klinkt namelijk alsof je paard Trail dingen helemaal fantastisch zou vinden en dat kan je prima met Engels tuig doen. Is net zo goed dressuren, maar met veel afwisseling en leuke nieuwe uitdagingen! Ik heb er in ieder geval altijd erg veel lol mee gehad
Avalanche schreef:Top, laat even weten hoe het gaatHaflingers vinden dit wel leuk vaak, die willen mentaal ook bezig zijn