[VOLG] Abby op weg naar de Welsh Cob dag

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 21:02

Wat leuk dat zoveel mensen willen volgen! Dat had ik niet verwacht :D .

Nadinetjuhh schreef:
Wat een prachtig paard! Ik volg zeker! Ik heb zelf een 4,5 jarige Franse draver ruin die ook nog veel moet leren! Zelf niet heel veel ervaring met jonge paarden dus ben erg geïnteresseerd in jou avontuur! :D

Dankjewel! Jonge paarden zijn altijd weer spannend, je stopt nooit met leren! Gelukkig maakt Abby het me tot nu toe wel makkelijk. Die maakt zich niet zo druk.

Apple schreef:
Wat leuk :-) Je hebt jezelf een mooi haalbaar doel gesteld, ik ga jullie volgen :-)

Wat leuk dat je dat zegt, ik vind het toch best hoog gegrepen... Ik moet echt minder beren op de weg zien :').

Ballard_L schreef:
Ik ga je ook volgen! Vind haar echt prachtig <3

Qua oogopslag heeft ze wat weg van de welsh cob die ik vorig jaar heb ingereden. Die keek soms precies hetzelfde!
[ [url=m/hzBQFx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! Ik ben ook nog steeds zo trots op haar. Dat is ook een leuke pony zeg, wat een apart oog.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:47

Ik volg ook! Wat een ontzettend leuk dier. Ik heb zelf ook een Welsh Cob, dus ik ben ook wel een beetje bevooroordeeld :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Abby op weg naar de Welsh Cob dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:16

He wat leuk. Zag in Uitgelicht een foto en dacht dat lijkt wel een Cob.
Wat leuk een nieuwe uitdaging! En de Welsh Cob dag is zeker een leuke gemoedelijke dag.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 22:21

DayDream21 schreef:
Ik volg ook! Wat een ontzettend leuk dier. Ik heb zelf ook een Welsh Cob, dus ik ben ook wel een beetje bevooroordeeld :D

Ik heb even in je profiel gespiekt, wat een leukert! Leuk dat je mee volgt.

Dyonne schreef:
He wat leuk. Zag in Uitgelicht een foto en dacht dat lijkt wel een Cob.
Wat leuk een nieuwe uitdaging! En de Welsh Cob dag is zeker een leuke gemoedelijke dag.

Dankjewel, wat leuk dat je reageert! Abby is wel echt een rastypische Cob om te zien. Valt wel op op de voorpagina! Ik sta nu trouwens bij Esmee en haar moeder op stal:D.

Ik ga trouwens ook aan de slag met deel twee van mijn uitdaging O:) .

Afbeelding

Abby hard aan het werk, ik hard aan het werk. Er moet vijf kilo af....

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:34

Petra_O schreef:
Dat was ook een Welsh Cob, vader was een sectie d, moeder een sectie b. Dan krijg je toch een heel ander type.

Oh wist niet dat er sectie B welsh cobs waren, weer wat geleerd. Dacht dat het vanaf sectie C was en alles er voor welsh mountain.

Ik heb ook een Cob, maatje D, flinke tank

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:32

Volgens mij is die er ook niet hoor. En met zo'n kruising heb je waarschijnlijk een Welsh pony van het cob type?
Anyway, uiteindelijk maakt dat ook weer niet echt iets uit :D .

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:34

Josien_ schreef:
Volgens mij is die er ook niet hoor. En met zo'n kruising heb je waarschijnlijk een Welsh pony van het cob type?
Anyway, uiteindelijk maakt dat ook weer niet echt iets uit :D .

Nee maakt ook niet uit hoor, maar was puur interesse...heb altijd in de arabieren gezeten dus alle dingen over de cobs is redelijk nieuw voor me. Wist dat er klassen C en D waren maar verder geen idee hoe of wat het zit met de welshjes..

IrisJuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:39

wat leuk. Ik volg ook :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 21:57

Sectie B is inderdaad geen Welsh Cob. Maar BxD is wel een C of D afhankelijk van de maat.
En de Welsh Pony van het Cobtype worden ook vaak Cob genoemd in het kort natuurlijk.

Ja, wist dat die nu ook daar op stal staan. Is ook fijne plek.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 23:08

Zo zie je maar, zoveel verstand heb ik er niet van. Ik heb haar altijd een Welsh Cob genoemd :D. Bij Abby is er in ieder geval geen twijfel over mogelijk.
Ik zou morgen weer met haar gaan lessen en misschien er wel weer op gaan, maar gezien het weer ga ik het maar verplaatsen... morgen weer de hele dag regen. Lekker weer om een paard te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:24

Wat leuk! Ik heb ook een 3,5 jarige Welsh Cob en volg graag mee!

Wij zijn ook gestart met de beginselen onder zadel. Ontspanning is bij ons de basis :)

Ik ben mij nu meer aan het verdiepen in het stamboek en de evenementen die er zijn! Mooi doel heb je zeg! Wie weet ben ik die dag ook aanwezig.

Afbeelding

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 00:17

Wat leuk zeg, we kunnen er wel een bokt meeting van maken :D. Mooie pony hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:47

Haha, ja idd :D Via Bokt heb ik eerder met een groepje meiden samen Fjordentrektochten gedaan op de Veluwe toen ik nog met mijn Fjord reed. Superleuk!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:25

Wat leuk! Ik herkende gelijk Welsh Cob, herkende alleen de plek niet.
Soort van hier in de buurt (Bodegraven)

Ik ben ook eens op de welsh cob dag geweest (en mee gedaan) inmiddels heb ik geen welsh meer. (Een Cob merrie gehad, de pony van Dyonne op de cobdag gereden en een Welsh sect. a gehad)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:36

Leuke pony Evamarie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:19

Dankjewel!

Ze is wel onzeker nog en niet helemaal zelfbewust maar we maken wel mooie stappen en dat is erg leuk om te doen. Ze is veel relaxter geworden de afgelopen maanden. Ik leer er veel van omdat we samen dat hele proces doorgaan. Het lijkt mij ook leuk om mee te doen met een keuring.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 16:38

Pony was vandaag enorm druk, dus .aar eve losgegooid met haar vriendinnetje. Gelukkig was de bak goed!
De dames staan samen dag en nacht buiten, maar als je ze dan samen in de bak zet is het toch reden om te gaan crossen.

Afbeelding

Lekkere haarbal!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook maar even haar hoofdstel gepast. Ik heb door de schoenmaker er een langere kaakriem aan laten zetten, want die kon niet dicht. Een bit vind ze tot nu toe erg stom. Dus eerst maar bitloos en het bit nog een keertje proberen als ze klaar is met wisselen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:46

Leuk een update!
Ze heeft een mooi koppie!

Lekker dat ze zoveel buiten staan.

Hebben jullie dat ook? Mijn merrie heeft dus gewoon maat pony. Alles wat ik kocht was dus te groot :D

Ik moet er erg aan wennen, juist omdat ze groter toond in uitstraling. Binnenkort ga ik haar eens op laten meten.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:50

Ik volg ook, Abby is zo’n leuk dier! Ik heb mijn welsh cob een paar jaar geleden helaas moeten laten inslapen. Dampig door eerder verwaarloosde allergieën, het ging helaas niet meer. Erg jammer want het was een ontzettend speciaal dier. Ben nog steeds gek op welsh cobs!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 18:55

Abby is juist best groot. Ze heeft maat cob met alles. Ivy had ook maat cob, maar ik moest altijd de neusriem kleiner laten maken. Ik moet ook allemaal nieuwe dekens kopen, 175 van Ivy is haar veel te klein...

We hebben hier een super plekje! Altijd buiten en een box beschikbaar voor extreem weer. En dat midden in de randstad :D.

Eapy schreef:
Ik volg ook, Abby is zo’n leuk dier! Ik heb mijn welsh cob een paar jaar geleden helaas moeten laten inslapen. Dampig door eerder verwaarloosde allergieën, het ging helaas niet meer. Erg jammer want het was een ontzettend speciaal dier. Ben nog steeds gek op welsh cobs!

Welkom! Wat sneu van je pony... Ik ben Ivy verloren aan hoefbevangenheid. Het is zo naar als je ze niet meer kunt helpen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:03

Voor degenen die naar de Welshcob dag gaan en meedoen. Ik heb nog een wit voorbrenghoofdstelletje over te nemen. (1 x eerder gebruikt, idd op de Welshcobdag :D ). Ik heb nu geen Welshcobs meer en ga ook niet meer naar dat soort dagen dus niet meer nodig.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:06

Ha wat een leukerd! Altijd mooi die Welsh Cobs. Ik volg met je mee :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:13

Leuk om weer eens een foto van Mrs. Smith te zien EvaMarie! Ze ziet er steeds beter uit :D !

Abby had er zin in gisteren *\o/* . Snap ik goed met dat weer. Wij hebben een klein rondje buiten gewandeld, maar ook hier waaide het enorm..
Mooi hoofdstel! Zoiets wil ik eigenlijk ook voor mijn oudere dame, maar die kan soms nog zo druk zijn dat ik ook wel eens blij ben dat ik nog een bit in heb haha.

Babootje schreef:
Voor degenen die naar de Welshcob dag gaan en meedoen. Ik heb nog een wit voorbrenghoofdstelletje over te nemen. (1 x eerder gebruikt, idd op de Welshcobdag :D ). Ik heb nu geen Welshcobs meer en ga ook niet meer naar dat soort dagen dus niet meer nodig.

De laatste Welsh cob dagen waar ik ben geweest hadden ze alleen rubrieken onder het zadel en voor de wagen.
Maar er zijn het hele jaar door wel een hele hoop Welsh shows die ook gezellig zijn en waar je je pony aan de hand kunt showen!
Ook een mooie ervaring voor een jonge pony vind ik :D !
In november zijn wij al eens bij zo'n show geweest en ik hoop er dit jaar ook nog enkele mee te kunnen doen.

Afbeelding
Dan inderdaad met zo'n mooi showhalster <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:08

Dankjewel!
Dat ziet er goed uit Josien!

Leuk hoor dit topic met de Welsh Cobs <3

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:20