Tips dreumes mee naar stal?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zipperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:54

Mijn tweeling baby's zijn altijd mee gegaan in de wagen of bakfiets gewoon naast de bak maar het is nooit te voorspellen. In het begin was het makkelijk, sliepen ze meestal.. maar uiteindelijk niet meer en ze lopen al vanaf 10 maanden. Ik heb ze dan met babytv in de wagen of bakfiets en dat gaat ook prima maar ligt er maar net aan welk moment en of ze er zin in hebben. Verder heel goed inpakken want jij bent bezig maar hun zitten stil en krijgen het snel koud. Nu zijn ze anderhalf en laat ik ze ook wel eens loslopen maar erg relax is het niet.. het is eigenlijk op een punt dat het niet meer gaat ze willen graag uit de wagen of bakfiets. Moet wat anders gaan verzinnen, oppas ofzo. Ik stond eerst op een stal waar ik een speelplek naast de bak mocht realiseren maar dat is niet meer helaas.. dat zou ideaal zijn, beide ff bezig met deze leeftijden. En ben alleenstaand dus moet echt alles zelf doen. Daarbij vind ik het wel belangrijk dat er wel toezicht is want je zegt alleen te zijn maar er kan met paarden toch sneller wat mis gaan en dan lig je daar.. dus iemand wie je laat weten dat je er bent en laat weten als je weer weg gaat mocht er toch wat gebeuren.. anders zit je kindje daar buiten te vertoeven.. succes!

Undercover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 00:06

wortel115

Re: Tips dreumes mee naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 06:50

Ik ging altijd rond slaaptijd. Zorgde dat luier schoon was en hij eten/melk had gehad. Dan liep ik met de wandelwagen tot hij sliep. Ik had dan ongeveer een uur soms langer de tijd om wat met mijn paard te doen.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:08

Per kind, per leeftijd/fase is het weer anders en inderdaad ook hoe je er zelf in staat en hoe je paard is. Denk ook wel belangrijk om het op te bouwen. Ik begon ook met longeren en later rijden (steeds langer) . Is inderdaad niet zoals 't was, omdat je toch je kind in de gaten houdt en niet volle focus op je paard heeft, maar is ook een kwestie van wennen.
Ik had ook 't geluk met de stal waar ik stond, werd speciaal een box voor me neergezet. Alleen is er ook vaak zo'n fase dat ze die niet leuk vinden, dus dan is buggy bij de bak ook prima. Het blijft een beetje zoeken en het per keer aankijken (ene keer kon ik relaxed een half uur rijden, andere keer was ik er na een kwartier wel klaar mee), maar het is zeker mogelijk.
En zeker op een kleinere stal. Grote pensionstal is toch anders, het moet wel veilig blijven en leuk voor iedereen (kind, stalgenoten, jezelf en je paard). En op een kleine stal is dan toch vaak meer mogelijk. Veel succes en plezier!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:41

Hier kwam ik nooit verder dan even knuffelen met de paarden. Mijn zoon van 2.5 gaat nog steeds alleen mee naar de paarden als ik niets ga doen. Ik vind het ook te eng dat hij op een onbewaakt moment toch bij de paarden in gaat. Ondanks dat hij zich tegenwoordig goed kan vermaken met de speelgoedauto's die we daar hebben staan.
Ook als baby of dreumes zijnde lukte het ook niet echt. Hij sliep wel goed buiten, maar er was te veel te zien om te slapen en te weinig om hem lang te vermaken.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:42

Ik denk dat je gewoon moet kijken hoe het gaat.
Inderdaad even wat te eten en een scherm voor zn neus parkeren. Je kan nog een tripod vastmaken aan de bakrand zodat hij niet met het scherm kan gaan gooien maar het wel goed kan zien.

Met mijn oudste had het prima gekunt op die leeftijd. Ik heb wel liedjes zitten zingen met de oudste in de buggy en ik op het paard. Je leert er van multitasken.
Mijn jongste daarintegen was altijd in beweging en die kon echt niet lang stil zitten.
Dus dat werd m gewoonweg niet.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:54

Ik denk ook dat het er een beetje van af hangt hoe relaxt je zelf bent. Ik heb het geprobeerd maar werd er heel nerveus van.

Wat me wel lukte was longeren.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:12

Hier ging op die leeftijd de telefoon niet werken hij wilde keten en geen filmpjes kijken, als hij mee ging naar stal was het mesten (kind overal aan en met mini hark helpen). En dan als er gemest was hem opsluiten in die stal en de andere paarden die naar buiten moesten snel lopen. Hij mocht niet los over stal van mij als paarden naar en van wei/stal/poetsplaats ect liepen.

Rijden is er met kind erbij nooit van gekomen zullen we maar zeggen.

Het is zelf zover dat er nu geen rijpaard meer is maar een jonkie in de opfok, met de hoop dat als die 4 is en de jongste ook op school zit ik er de tijd voor kan vinden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:43

Een 1 jarige zou ik nooit alleen laten met wat eten. Als hij zich verslikt ben je er vanaf je paard nooit op tijd bij.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:48

Hoe is het gegaan?

Je hebt al veel tips gehad, gewoon doen, afstappen kan altijd nog. ik zou denk ik alleen iemand melden dat je gaat rijden. Stel je valt of er gebeurt wat en er is niemand in de buurt dan zit je ukkie wel alleen aan de bakrand. nu onze kids ondertussen al allemaal naar school zijn doe ik het nog. even mn man appen dat ik er op ben en dat ik er weer af ben.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:06

Hier zette ik ze ook in de box naast de bak. Speelgoed erin en nooit geen problemen gehad.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:17

Vaak vinden ze ook erg leuk om de rij bak te gebruiken als zandbak. Is meteen ook erg goed voor zijn weerstand.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:19

Ik zou dan zo'n konijnrennetje in het hoekje van de bak zetten. Anders zou ik bang zijn dat die ergens onder komt.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 16:04

Afbeelding

:D Was er precies rond de tijd dat de paarden buiten werden gezet en m'n stalhouder gaf me groot gelijk, als je het niet probeert weet je niet of het lukt. Heb 20 minuten kunnen rijden! Hij keek Bumba, denk dat hij straks met beter weer wel in een box wil spelen. Beter kort rijden dan helemaal niet, dus voor 'nood' kan het prima!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:05

Leuk, zoveel paardenmama's met jonge kinderen! Hier ook zo iemand die haar dreumes mee naar stal sleept. Hij wordt in februari twee en gaat al mee vanaf dat hij een paar weken oud is. Nu rijden zijn vader en ik allebei dus we zijn er met het hele gezin. We hebben meestal ook nog een groom bij ons, dus handjes genoeg. Echt luxe hoor, dat besef ik me wel! Als ik alleen met mijn zoontje ben rij ik niet, dat gaat echt niet. Hij wil best even in de buggy zitten als ik mest/poets of snel longeer, maar rijden is te spannend en te ver weg, ook met een filmpje aan. Grote pensionstal ook dus ik heb niet echt de mogelijkheid om hem ergens te laten spelen terwijl ik rij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:58

Tof dat het meegevallen is!
Overigens wil mijn dochter inmiddels nooit meer mee. Ze vind paarden vooral leuk in een boekje :+

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:16

Sizzle schreef:
Tof dat het meegevallen is!
Overigens wil mijn dochter inmiddels nooit meer mee. Ze vind paarden vooral leuk in een boekje :+

Dat is hier net zo, teveel mee besmet. Ze vinden het vooral leuk om te zeggen dat we paarden ‘hebben’ en als ze erop mogen zitten, maar ááááál dat gedoe er omheen….dat hoeft niet (meer). Al kunnen ze beiden beter de koppel binnen zetten dan mijn man en kan de oudste van net 7 heel secuur mesten ( als hij zin heeft)

Hier zijn ze vanaf dag 2 mee gegaan naar stal. De eerste maanden geslapen in de auto of de maxicosi langs de bak. Maar op het moment dat het lopen en ontdekken begon was ik meer met het kind langs de bak bezig dan met het rijden ansich. 1-3 jaar vond ik voor stal een rot leeftijd. Van 3-4 werd het makkelijker geef ze een eigen kruiwagen, een schep en een emmertje , beetje water en verstand op 0.
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 10-01-23 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:18

Undercover22 schreef:
Undercover22 schreef:
Ik had in de zomer daarvoor een opklapbare box Met wat speelgoed. Ideaal!

Deze is het. Ideaal ding. Neemt heel weinig ruimte in beslag
https://www.bol.com/nl/nl/p/buxibo-kind ... 7kQAvD_BwE

Ik had zo een oude houten en een paar wielen van de action eronder,zodat ik m alle kanten op kon rollen speelgoed erin en helemaal goed

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:20

wat super dat het goed ging! is nog gezond ook voor de dreumes. Lekker buiten in de frisse lucht!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:22

Ik ging 90% van de tijd sowieso pas savonds naar stal. Alleen in de babytijd tot 1 jaar ging ze bijna dagelijks mee omdat ik toen werkeloos was.

Ik had gelukkig hele rustige stallen met veel overzicht waar ik niet echt hoefde na te denken over andere mensen/paarden/honden.
Op een drukke of onrustige stal vind ik het meestal onverantwoord.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:26

Hier nooit gelukt met rijden bij beide kinderen. Bovendien denk ik ook dat ik onbewust toch teveel op de kleine let en daardoor minder scherp ben met rijden, dat is voor mij geen goede combi.

Maar wij hebben de paarden aan huis, dus ik kon makkelijk even rijden tijdens slaaptijd met de babyfoon op zak. Ik appte mijn moeder altijd dat ik op stapte en sprak af dat ik Max. 45 min ging rijden. Als ze dan na 45 min niets had gehoord van mij zou ze komen kijken. Gelukkig nooit nodig geweest.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:47

Wat fijn inderdaad dat het gelukt is. Soms moet je gewoon dingen proberen. Ik sta op een rustige stal met vooral veel rustige en makke paarden. Ik ben er ook vaak alleen dus dan kunnen ze prima in een hoekje in de bak spelen. Hier hielpen ze ook mee met uitmesten enz. Kost meer tijd, maar ik was dan in ieder geval op stal geweest en de kids waren lekker buiten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:04

Ik werkte vroeger op een pensionstal waar ook de meeste klanten een baby of kleine kinderen hadden. Bij de een ging dat prima. Die werden langs de bakrand geparkeerd en vermaakte zich prima of vielen in slaap. Bij andere lukte het gewoon helemaal niet.

Je kan inderdaad als je met meerdere moeders bent met elkaar rouleren. Vragen kan altijd. Ik als personeel had uiteraard geen tijd. (en dat vond ook vooral mijn werkgever)

Maar fijn dat je de eerste rit er weer op hebt zitten. Hopelijk volgen er meer.