Ik zou nu zeggen; ik wil geen PRE. Maargoed, we weten allemaal hoe dat gaat; dat kom je alsnog thuis met wat je niet wil.

Tot nu toe heb ik me aan mijn wensen weten te houden..
Ik denk bij een PRE inderdaad snel aan té gevoelig (voor mij) en krabbelig/kort. Ik houd wel van nuchter, vergevingsgezind en vooral elastisch. Paarden met een leuk zweefmoment en ik heb liever een iets lange dan een korte rug.
Neemt niet weg dat het geweldige paarden zijn en ik snap ook helemaal dat er mensen juist wel helemaal gek van zijn.
Als je zelf heel nuchter bent en graag wat meer pit in een paard ziet, op een andere manier dan de gemiddelde KWPN trouwens (want die zijn vaak zat hartstikke sensibel en heet) dan kan ik me voorstellen dat je een Spaanse of wellicht een ander Iberisch ras leuk vindt.
Net als met ex-renpaarden heb je veel import dat niet helemaal goed is. Getraumatiseerd of kapot. Dat is niet alleen bij de PRE’s zo, maar het gebeurt wel vaak. Zijn zat mensen die daar wel tijd en geduld voor hebben, maar goedkoop een PRE uit Spanje is recept voor problemen natuurlijk.