Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maartje, geeft niks hoor als je niet alles leest 
 Want waar die normaal altijd meteen aan komt lopen tilde ze nu haar hoofd nog niet eens op uit de hooibak 

ben benieuwd wat je weer van haar vindt in het echt.
 Dat was eigenlijk de eerste keer dat ik dat echt zo deed. Dus leadrope om de hals geknupt, losgelaten, en gezien waar het schip zou stranden. Nou, wat een fantastisch paard heb ik dus. Ze bleef perféct bij me, volgde me overal, cirkelde om me heen, kwam in draf aanrennen als ik bij haar vandaan liep en het voelde zo onwijs fijn. Helaas heb ik geen beeldmateriaal, maar het was echt magisch.

En inderdaad, straks onder het zadel gaat alles heel 'makkelijk' voelen omdat je al zoveel voorbereidingen hebt gedaan vanaf de grond.                                                         

), zodat het bij wijze van echt opstappen en wegrijden is en de overstap voor haar heel natuurlijk voelt. Daarom ga ik bijvoorbeeld ook met lange teugels al eens buiten wandelen, zodat ze went aan het voorop lopen zonder steun. Idealiter zou ik namelijk in het in- en doorrijden vooral ook veel naar buiten rechtuit gaan.
 Komt deels ergens vandaan en deels is het ook haar persoonlijkheid dat als ze iets vindt, ze er meteen een heel intense mening over heeft 
 Haar moeder was ook zo.
 Ze doet me echt enorm aan mijn eerste paard denken, 2 druppels water..                                                         

Als paardenmeiden onder elkaar heeft ze mij altijd gezellig volgekletst over Skye en weet ik dat ze haar altijd met veel liefde en plezier heeft verzorgd! Dus vandaar haha  
  Wat is de wereld toch klein soms  

Wat zal ze blij zijn om haar weer te zien! Heel veel plezier alvast 

Was aan komen galopperen.

dan moet ik mijn focus verdelen en dat werkt niet, haha. Dus beter dan dit wordt het voorlopig niet.
 ): Dit is voor nu de grens tot hoe ver ik wil gaan, eerst mag ze meer uitgroeien. Ik wilde gewoon graag een keer ervaren hoe ze met gewicht op haar rug om zou gaan.

Lief, dankjewel!                                                         
 Super balen, want ze heeft mestonderzoek gehad, en daarnaast is ze ook 2x preventief ontwormd (o.a. ivm stalbeleid), en ze heeft bloedonderzoek gehad. Uit al die dingen was niks gekomen, en nu bleek ze toch wormen te hebben. Uiteraard meteen voor behandeld. Hopelijk blijkt dat dan ook de reden te zijn dat haar bovenlijn maar niet lekker bij wilde trekken en komt ze nu eindelijk lekkerder in haar vel.
 Ze bouwde een beetje een fissa voor zichzelf, staart over de rug en vooral je lijf niet goed gebruiken, haha. 
 Heel fanatiek veel draf en galop. En vandaag was ze ineens weer helemaal zichzelf, hahaha. Zo zacht, fijn en lief aan de hulpen, weer helemaal braaf voorwaarts neerwaarts enzo. Dus ik denk dat Sadira gewoon een klein beetje veel energie had de afgelopen dagen 
 Heel lief, schat, maar dat is een tikkeltje overdreven. Uiteindelijk viel het kwartje. Heb alweer zin in de volgende keer.