Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sky_As schreef:Als ik je een tip mag geven: geef absolute boxrust tot je weet wat het is! (eventueel wel koelen met icepacks waar het kan tegen de zwelling en ontstekingsreactie).
Mocht er uit de röntgen niks uitkomen, dan kun je kijken of je het een dag voor de scan wat kan inbandageren of iets zodat de zwelling weg is op het moment dat ze een scan willen maken.
Maar echt: Absolute tip: BOXRUST
(ook geen 5 minuten wandelen zolang je niet weet wat het is)
(heb al een keer meegemaakt dat iemand toch ging wandelen met een paard die ook iets had waarvan ze het nog niet wisten, en tegen die tijd dat ze er achter waren was het te laat en kon het paard enkel nog naar de slacht)
het is natuurlijk echt een klotesituatie, veel succes en sterkte!
Ania schreef:Ik snap een ding niet, toen ik mijn DA belde dat Wybrun op 3 benen liep nadat hij zich verstapt leek te hebben werd nog net niet de noodtoestand uitgeroepen door ze, ik moest hem meteen brengen en binnen een uur had ik rontgenfoto's. Mijn DA zegt altijd; 3 benen is SPOED.
Ik begrijp niet goed dat jouw DA vanaf de melding tot aan vanmiddag 13:00 wil wachten terwijl jouw paard in pijn is en op 3 benen staat en daar ook nog eens een opgezwollen sprong bij heeft.
Maar goed, jouw DA kent jou en je paard en heeft waarschijnlijk dezelfde opleiding gevolgd als de mijne dus hij/zij zal wel weten waar ie mee bezig is.
Ik wens je heel veel sterkte toe en ik duim heel hard dat het meevalt.
Ania schreef:Ik snap een ding niet, toen ik mijn DA belde dat Wybrun op 3 benen liep nadat hij zich verstapt leek te hebben werd nog net niet de noodtoestand uitgeroepen door ze, ik moest hem meteen brengen en binnen een uur had ik rontgenfoto's. Mijn DA zegt altijd; 3 benen is SPOED.
Ik begrijp niet goed dat jouw DA vanaf de melding tot aan vanmiddag 13:00 wil wachten terwijl jouw paard in pijn is en op 3 benen staat en daar ook nog eens een opgezwollen sprong bij heeft.
Maar goed, jouw DA kent jou en je paard en heeft waarschijnlijk dezelfde opleiding gevolgd als de mijne dus hij/zij zal wel weten waar ie mee bezig is.
Ik wens je heel veel sterkte toe en ik duim heel hard dat het meevalt.