Ik denk dat ik vanmiddag ga scheren....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 15:44

maar hebben jullie dan dekens met nekken erop?
want als ze de hele dag lekker buitenspelen en het gaat eens regenen, dan wordt de nek natuurlijk door- en doornat (en koud), toch?

ik bedoel: ik scheer dus niet, omdat ik nooit meer mee wil maken dat mijn paard het zo koud heeft, maar ik zie de voordelen van scheren wel in en zou het om die voordelen ook best wel willen....

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 16:06

Nee heb ik niet er was er een die dat had op stal alleen nu heeft hij bijna geen manen meer. De deken schuurde over zijn manen en die braken dus af.

Dus let er wel ff op zou toch zonde zijn *LOL* .

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 16:17

Joop wordt ook een teddybeer. En tsja, t ziet er niet uit, en zeker niet nu ik m strak aan t maken ben (korte manen, ik hou t nog bij ook, en met z'n mooie hoofdstelletje). Hij is altijd heel erg makkelijk, maar ik moet m buiten laten staan en dan staatie op de tocht. Hij is alleen nog niet door z'n haar heen, hij begint pas. Kun je dan ook al scheren? Want dan zou ik t met dat mooie weer dit weekend doen. Wel jammer, want ik vind m zo mooier... Vosje he...

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 16:48

Ik heb geen dekens met halzen eraan. De wei waar Toon vorig jaar stond lag voor een deel beschut, dus dat scheelt. De bak waar Soliste (Engelse volbloed) altijd in de winter in stond was rondom beschut, dus allebei stonden ze nooit op de wind.

Anders wordt het wel een iets ander verhaal denk ik.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 18:59

ik scheer eigenlijk nooit,mijn ruinen hebben nu sinds een maandje een zomerregendeken op en krijgen nu echt nog geen winterdeken op pas als het echt kouder gaat worden,ja je moet wel wat langer uitstappen enz maar maakt mij niet zo veel uit.
en die merrie's scheer ik al helemaal niet die staan in een half open stal,z'on koeienstal,ze hebben nu nog geen deken op want anders krijgen ze geen dik genoegen vacht pas over een tijdje krijgen ze een winterdeken op anders werkt het niet meer alsd het eht koud is.
met hun word verder niet echt meer gereden dus maakt het niet uit als ze er als een teddybeer uitzien.
ik ga zaterdag naar divoza voor dekens en wat andere dingen,iemand nog adviezen voor winterdeken die waterdicht is?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 19:57

Die van mij blijft netjes dun in het haar, behalve op haar hals, daar wordt het altijd een beetje wollig. Heel lelijk vind ik zelf, de hals is dan donkerder dan de rest met zo'n randje van de deken.

Ik denk alleen niet dat je er überhaupt met een scheerapparaat mee in de buurt kunt komen dus...

Bovendien vind ik een geschoren bruine helemaal lelijk, die worden pas vaal!
Scheve mond\ Volgens mij kun je alleen een schimmel scheren zonder dattie een lelijk kleurtje krijgt...

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:19

Ik probeer het altijd zolang mogelijk uit te stellen en nu is het nog bij geen een van de paarden nodig. En als ik scheer is het hoogstens 2 x want ik houd ze na het scheren goed onder dekens zodat het haar minder snel terug komt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:46

Ik twijfel nog, mijn regendek is nog stuk dus die kon ik niet opdoen.
Nu heeft meneer al een best vachtje en ik zit er aan te denken om hem dit jaar te scheren.
Nog nooit eerder gedaan dus afwachten maar.
Moet dan wel weer een dek kopen, kost ook weer klauwen met geld.
pff ik weet het nog niet.
Stel dat hij helemaal panisch wordt.
De fjord mag lekker een berevachtje kweken. Haha!

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 22:08

Beau zit al volop int winterhaar. Maar omdat hij daarvan zo zweten gat denk ik erover de onderkant van zijn hals te scheren en zijn borst. Dan kan hij buitenblijven zonder deken en bovendien snel drogen als hij gezweet heeft.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 08:49

Verleden jaar heb ik Fitz 2 x geschoren en dat is mij eigenlijk slecht bevallen.

Direct na de 2e x scheren werd het vreselijk koud en is hij gaan hoesten. Ik weet niet of het een verband hield met het ander maar ik probeer dit jaar maar 1 x te scheren. Dus het liefst zo laat mogelijk, ik zal wel zien wanneer dat wordt.