Zoals MSM, dit krijgt hij inmiddels ook al meer dan 10 jaar. Af en toe een stop tussendoor gehad maar daarvan merkte ik ook al snel dat hij dan weer meer huidklachten kreeg. Dus het verbaasde me niets dat deze ook zo goed uit de meting kwam.
Nog een die er iedere keer uit komt is Efipain, alleen de laatste keer in januari viel die weg in de combinatie van andere supplementen die hij op dat moment nodig had. Ik verwacht wel dat die er komende week ook weer uit zal komen. Bij deze merk ik echt heel goed verschil voor zijn SI gewricht, zonder zakt hij door zijn achterbeen, nu ook weer, en met deed hij het niet meer (daarvoor verschillende artrose en gewrichtssupplementen geprobeerd zonder resultaat dus ik was blij verrast dat dit zo fijn werkt voor hem.)
De laatste die er iedere keer uit komt is een middel voor zijn darmen van den hoek. Dat is ook weer zo'n apart verhaal, al bijna zijn hele leven mest hij bij beweging (draf en galop) heel veel kleine beetjes, als ik bijvoorbeeld een half uurtje longeer dan mest hij minimaal 8 keer een paar keutels waarbij hij ook altijd echt stil moet staan, hij mest vrijwel nooit lopend. Meerdere keren naar laten kijken maar niets te vinden, verschillende soorten voer geprobeerd, verschillende supplementen, niets gaf verbetering. Het zou een gedragsdingetje zijn en ik moest het stilstaan er maar uit proberen te trainen, even geprobeerd maar dat maakte hem echt zo oncomfortabel dus vrij snel weer mee gestopt, als hij de drang voelt mag hij gewoon stilstaan, jammer dan dat het de training zo vaak verstoort. Dus dat had ik al lang en breed geaccepteerd en was geen probleem meer, nooit iets over gezegd want dat was gewoon een van de vele rare typisch Lodewijk dingen die bij hem hoorde.
Uit de eerste meting kwam een disbalans van bacteriën in de blinde darm als ik me goed herinner, kreeg hij druppels voor en na een paar weken ging hij naar 4 keer in een half uur en na een paar maanden alleen 1x een grote hoop aan het begin. Zodra ik stopte met die druppels sloop dat rare mestpatroon er weer in. Ik hoop dat hij over een tijdje wel weer zonder kan maar ik weet dat dat soort dingen bij hem wat langer kunnen duren. Het blijft heel vreemd dat hij niet meer constant die beetjes perst als we aan het werk gaan.