Paarden verzekering, ja of nee? En welke

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:27

Ik denk dat het ook heel persoonlijk is.
Heb je een flink potje achter de hand, of heb je dat niet en vind je maandelijks betalen daarom fijner.

Ik heb mijn paarden nooit verzekerd en *afkloppen* geen dure dingen aan de hand gehad.
Ja toen mijn oudje oud was pracent, maar dat was op een leeftijd dat verzekering een paard er al lang uitgedonderd heeft.

superpony

Re: Paarden verzekering, ja of nee? En welke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:31

Als het meezit en je legt dat bedrag elke maand weg, krijg je vanzelf een potje. Maar ik denk dat je ook realistisch mag zijn, dat je zonder potje beter geen paarden/dieren kan houden. Dat kan voor klote situaties zorgen en dat wil je nooit.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:14

Bedankt voor de antwoorden op mijn vraag in dit topic.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:50

Hmm in NL moet je dus best nog een hoog bedrag zelf ophoesten steeds begrijp ik terwijl de premie nou niet direct laag kan worden genoemd.. en dan kan je paard ook nog eens geweigert worden vanwege zijn leeftijd begrijp ik. dan begrijp ik wel dat zo veel mensen kiezen voor het aanleggen van een eigen potje..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:53

Lizenlotte schreef:
Hmm in NL moet je dus best nog een hoog bedrag zelf ophoesten steeds begrijp ik terwijl de premie nou niet direct laag kan worden genoemd.. en dan kan je paard ook nog eens geweigert worden vanwege zijn leeftijd begrijp ik. dan begrijp ik wel dat zo veel mensen kiezen voor het aanleggen van een eigen potje..

Niet alleen in Nederland. Ik heb een aantal jaar geleden eens naar dit soort verzekeringen gekeken hier in IJsland, en de hoogte van de premies en wat er allemaal uitgesloten werd van vergoeden, maakten het duidelijk dat verzekeren zo goed als zinloos was voor ons.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:09

Poh wat een bedragen voor de verzekering in NL en dan na gaan dat de dierenarts in NL niet eens zo duur is. :=

Ik betaal hier voor de hengsten 250 euro per jaar per hengst, geen eigen risico of eigen bijdrage. Voor de fokmerries betaal ik 100-150 euro per jaar per merrie en ook geen eigen risico of bijdrage. Dan zijn ze verzekerd tot 10.000 ziekte kosten en de hengsten zijn 10.000 levensverzekering, merries 7.500. Uitgekeerd bij dood of ongeschiktheid (hengsten zowel fokkerij als sport, daarom iets duurder. De merries alleen als fokmerrie). Waarde voor de levensverzekering bepaal je zelf.

Lagere premie kan wel, maar dan krijg je een eigen risico en/of eigen bijdrage en met de kosten voor een dierenarts hier, betaal ik liever een iets hogere premie. :))

JufFlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:41

Hi, Leuk dat het onderwerp "paardenverzekeringen" hier besproken wordt. Want dat is mijn werk :)
Uiteraard wil ik jullie vragen graag beantwoorden over de mogelijkheden en de zogenaamde "kleine" lettertjes van het verzekeren van je paard waar men het vaak over heeft.

Het is écht maatwerk per paard/combinatie en ook voor iedereen persoonlijk welke risico's je graag over zou willen laten nemen door de verzekeraar.

Ik lees al dat veel mensen een potje hebben voor de dierenarts, super goed :) Maar besef dat het al gauw over duizenden euro's kan gaan. (voor de 1 wat makkelijker op te hoesten dan de ander) En in het ergste geval overlijd je paard op de operatietafel bijvoorbeeld, dan zit je met de operatiekosten én heb je ook niet zomaar weer een "nieuw" paard bij elkaar gespaard; mocht je daar weer aan toe zijn.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:42

Ik verzeker nooit een paard meer. Zit nu verwikkeld in een strijd over mijn merrie die 15 jaar in de verzekering heeft gezeten, is overleden door een acuut probleem maar de verzekering vimd van niet. Kunnen alsnog 1500zelf dokken. Nog NOOIT een cent van de rekening terug gezien.
Mijn hond heb ik wel verzekerd, maar die verzekeringen zitten iets beter in elkaar