MoniqueT schreef:Wat een prachtige dame! Ik heb net haar openingstopic ook helemaal zitten lezen.
Haar hoofd, sprekend onze Janssen (al enige jaren wijlen), een tuiger met veel hackneybloed. Ik herken zoveel van wat je schrijft. Die eerlijkheid, nieuwsgierigheid, trouw. Wereldpaarden!
Elisa2 schreef:Ik vind haar ook absoluut niet lelijk!
Wel leuk om die verschillen te lezen, en ook de verschillen die jij ervaren hebt bij de verschillende hackney's Different. Tani lijkt ook vrij lang in de rug wat het zitten ook niet makkelijker maakt denk ik. Ik vind het altijd extra knap als mensen goed rijden met een paard die wat minder functioneel in elkaar zit. Dat neerkijken snap ik absoluut niet, bij zo een moet je wel goed rijden om te scoren en daar wordt je een veel betere ruiter van uiteindelijk dan een met de wereld aan talent waar je alleen maar op hoeft te blijven zitten.
Tani is idd een ribje te lang, wat het voor mij wel fijner maakt want er kan een 17" zadel op.
Ik vind het ook een uitdaging om, mits ze gezond zijn, juist met die paarden aan de slag te gaan die niet in het ideale plaatje passen en er zoveel mogelijk uit te halen.
Mijn laatste paard, Black, had ik overigens gekocht om idd alleen mooi op te hoeven wezen... kwam ik mooi van de koude kermis thuis.
Alvaron schreef:Ik ben wel benieuwd waarom mensen dit paard lelijk vinden. Het is niet mijn type paard en de aftekeningen zijn ook niet mijn smaak, maar ik kan niet zeggen dat ik dit een lelijk paard vind.
Op stand, of gewoon los op de paddock geef je er geen cent voor
Ze kan heerlijk in d'r lijf hangen, buikspieren lekker slap, de onderhals eruit duwen en d'r kont omhoog duwen zodat het een plat, onbespierd kontje lijkt wat extra vertekend door de wat hoge staartimplant
Dan heeft ze ook nog een niet al te fraai hoofd, vooral links waar d'r bles over d'r mond loopt lijkt het hoofd echt lomp.
Ze heeft naar verhouding een wat korte hals en is wat kortbenig.
Maar een beetje wakker gemaakt en onder het zadel is het echt een heel ander paard
3heathcliff5 schreef:Jaaa, heel herkenbaar van de spieropbouw. Mijn hackney liep ook zo vreselijk soepel en makkelijk uit zichzelf dat spieren erop rijden niet zo vanzelfsprekend was. Wegens verhuizing van stal en o.a. geen vervoer om verder te kunnen starten is hij destijds bos cross pony geworden. En dan de karakters, altijd go en willen pleasen. Dat Z starten en daar succesvol in zijn gaat jullie wel lukken hoor!
Prachtige kleinzoon heeft ze trouwens. Echt een plaatje.
Ik weet niet of jij hetzelfde ervaart met Tani, maar ik vergeleek het uitzitten mijn ouwe hackney altijd met het rijden op een hobbelige weg in een goed geveerde Citroën in plaats van in een strak afgestelde Volkswagen Golf. Veel beweging, maar door de vering comfortabel uit te zitten. Zelfs mensen met rugklachten konden het gedribbel en gehups van mijn oude paard goed uitzitten op buitenritten.
Grappig dat je het trage opbouwen vd spieren herkent!
Maar ergens ook wel een beetje logisch.
Tani zit als een stoel, en heeft echt een droomgalopje.
Grappige vergelijking de Citroën en vw golf, maar hij klopt wel 
Iedereen bedankt voor de leuke reacties!