Tante Tani aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Tante Tani aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:15

Ik weet niet of ik haar lelijk vind eigenlijk.
Het is meer een uiterlijk waar ik niet echt aan gewend ben.

Bijvoorbeeld: ik ken een aantal Haflingers, en daarvan vind ik sommige mooi, en sommige niet zo mooi. Maar iets mooi vinden is zo persoonlijk ook. En omdat ik dat uiterlijk gewend ben, kan ik er iets van zeggen.
Ik hou van kleine hoofdjes, lange halzen, een slanke bouw, en ik ben van de warmbloeden. Vloeken in de kerk wat ik nu ga zeggen, maar ik vind het moderne type Fries echt mooi, en slanke, sportgefokte Haflingers ook.

Maar: ik ben opgegroeid met Gelderse paarden, en mijn favo kleur is vos met hoge witte benen. En een vlek op de buik :D
Maar vooral vind ik paarden erg mooi, die op een goede manier gespierd zijn. Dikke billen en een goedgevormde hals :D schraal vind ik echt niet mooi, een onderhals ook niet, en dunne halzen niet mooi. En beweging maakt een paard mooi :j
En Tani heeft imo de perfecte kleur. En onder het rijden waardeert ze haar lichaam enorm op, en in het begin van je volgtopic vond ik haar echt niet mooi, maar dat is ze wel geworden.

Ik zou alleen de lage neusriem vervangen door een hoge neusriem of gecombineerd, ik vind die dingen spuuglelijk op een lang hoofd, want het hoofd lijkt er nog langer van. Maar een brede hoge neusriem denk ik dat haar bijzonder knap staat, daar heeft ze echt een hoofd voor :j
Maar dat ben ik, en ik vind lage neusriemen sowieso erg lelijk.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 10:33

Ik reageer straks uitgebreid maar moest even reageren op de lage neusriem :D
Wij vinden het ook echt lelijk, maar helaas heeft ze een litteken op haar neusriem waar een hoge neusriem precies op valt, het blijft een teer plekje wat ook snel kaal wordt.
Dus helaas :(
En ze waardeert zich onder het zadel idd enorm op <3

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 17:31

MoniqueT schreef:
Wat een prachtige dame! Ik heb net haar openingstopic ook helemaal zitten lezen.

Haar hoofd, sprekend onze Janssen (al enige jaren wijlen), een tuiger met veel hackneybloed. Ik herken zoveel van wat je schrijft. Die eerlijkheid, nieuwsgierigheid, trouw. Wereldpaarden!

<3

Elisa2 schreef:
Ik vind haar ook absoluut niet lelijk!

Wel leuk om die verschillen te lezen, en ook de verschillen die jij ervaren hebt bij de verschillende hackney's Different. Tani lijkt ook vrij lang in de rug wat het zitten ook niet makkelijker maakt denk ik. Ik vind het altijd extra knap als mensen goed rijden met een paard die wat minder functioneel in elkaar zit. Dat neerkijken snap ik absoluut niet, bij zo een moet je wel goed rijden om te scoren en daar wordt je een veel betere ruiter van uiteindelijk dan een met de wereld aan talent waar je alleen maar op hoeft te blijven zitten.

Tani is idd een ribje te lang, wat het voor mij wel fijner maakt want er kan een 17" zadel op.
Ik vind het ook een uitdaging om, mits ze gezond zijn, juist met die paarden aan de slag te gaan die niet in het ideale plaatje passen en er zoveel mogelijk uit te halen.
Mijn laatste paard, Black, had ik overigens gekocht om idd alleen mooi op te hoeven wezen... kwam ik mooi van de koude kermis thuis.

Alvaron schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom mensen dit paard lelijk vinden. Het is niet mijn type paard en de aftekeningen zijn ook niet mijn smaak, maar ik kan niet zeggen dat ik dit een lelijk paard vind.

Op stand, of gewoon los op de paddock geef je er geen cent voor :')
Ze kan heerlijk in d'r lijf hangen, buikspieren lekker slap, de onderhals eruit duwen en d'r kont omhoog duwen zodat het een plat, onbespierd kontje lijkt wat extra vertekend door de wat hoge staartimplant _O-
Dan heeft ze ook nog een niet al te fraai hoofd, vooral links waar d'r bles over d'r mond loopt lijkt het hoofd echt lomp.
Ze heeft naar verhouding een wat korte hals en is wat kortbenig.
Maar een beetje wakker gemaakt en onder het zadel is het echt een heel ander paard <3

3heathcliff5 schreef:
Jaaa, heel herkenbaar van de spieropbouw. Mijn hackney liep ook zo vreselijk soepel en makkelijk uit zichzelf dat spieren erop rijden niet zo vanzelfsprekend was. Wegens verhuizing van stal en o.a. geen vervoer om verder te kunnen starten is hij destijds bos cross pony geworden. En dan de karakters, altijd go en willen pleasen. Dat Z starten en daar succesvol in zijn gaat jullie wel lukken hoor!
Prachtige kleinzoon heeft ze trouwens. Echt een plaatje.

Ik weet niet of jij hetzelfde ervaart met Tani, maar ik vergeleek het uitzitten mijn ouwe hackney altijd met het rijden op een hobbelige weg in een goed geveerde Citroën in plaats van in een strak afgestelde Volkswagen Golf. Veel beweging, maar door de vering comfortabel uit te zitten. Zelfs mensen met rugklachten konden het gedribbel en gehups van mijn oude paard goed uitzitten op buitenritten.

Grappig dat je het trage opbouwen vd spieren herkent!
Maar ergens ook wel een beetje logisch.
Tani zit als een stoel, en heeft echt een droomgalopje.
Grappige vergelijking de Citroën en vw golf, maar hij klopt wel :D

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:30

different1 schreef:
Ik reageer straks uitgebreid maar moest even reageren op de lage neusriem :D
Wij vinden het ook echt lelijk, maar helaas heeft ze een litteken op haar neusriem waar een hoge neusriem precies op valt, het blijft een teer plekje wat ook snel kaal wordt.
Dus helaas :(
En ze waardeert zich onder het zadel idd enorm op <3

En zonder neusriem?

Nee, geen garantie; hier ook eentje die dat NIET wil hebben :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:30

Dat mag niet op wedstrijd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:06

Heb Je stand foto's? En wil je die posten?

Ik ben nu wel heeeel benieuwd.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 13:18

Hier is ze dus wel wakker

Afbeelding

Los op de wei of in "normale" stand heb ik zo 1,2,3 even niet.
In het topic in m'n onderschrift staat wel foto's van hoe ze was toen ze kwam.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:44

Jolliegirl schreef:
Ben ik de enige die dit paard absoluut niet lelijk vind?? <3

En wat loopt die gaaf zeg! De ontspanning straalg ervanaf

Ik vind haar ook mooi!
Heb vroeger een sabino vos tuiger gereden, misschien komt het daardoor. :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:51

Dat is best een lastige rug ja..samen met een achterbeen wat er iets "achter" staat en een plat kruis, snap dat ze dragen moeilijk vind. Denk ook dat ze zich snel kan opdrukken voor en dan de rug makkelijk weg drukt?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:15

Eerlijk , ik vind haar niet optimaal gebouwd. Haar dochter bv is qua bouw veel mooier. Maar een paard met zulk karakter is niet lelijk, nooit. Ik vind dat eigenlijk best erg om lezen, dat verdient Tani niet.
Maar ja, ik begrijp dat je op wedstrijd blikken krijgt. Er blijven nou eenmaal mensen die zich enkel aan de verpakking vergapen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:38

Lukasje schreef:
Eerlijk , ik vind haar niet optimaal gebouwd. Haar dochter bv is qua bouw veel mooier. Maar een paard met zulk karakter is niet lelijk, nooit. Ik vind dat eigenlijk best erg om lezen, dat verdient Tani niet.
Maar ja, ik begrijp dat je op wedstrijd blikken krijgt. Er blijven nou eenmaal mensen die zich enkel aan de verpakking vergapen.

Jawel hoor :j ze is zo lelijk als haar karakter goed is }>

Het zegt met name iets over de mens erbij die daar langsop kan kijken en met het karakter aan de slag gaat.

En ja, ik weet heel goed waar dit over gaat, ik heb een lelijke Appie :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:49

Je hebt maw ook een hartstikke mooie appie ;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:34

Haar bouw is echt niet handig.
Denk idd dat mensen die wedstrijd willen rijden haar laten staan.
Maar wel dubbel zo knap wat jij dus doet.
En idd karakter is veel belangrijker.
Zo'n dressuur paard met goede beweging met rot karakter strand bij de meeste ruiters eerder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:37

Lukasje schreef:
Je hebt maw ook een hartstikke mooie appie ;)

Nee, een hele leuke :D

Maar ik zie in Tante Tani soort van dezelfde uitstraling als mijn Stippel heeft.
Ik zag d'r al in het eerste topic en ik had gelijk zoiets van: die is Leuk! Nee, niet mooi, maar LEUK!! en dat blijkt dus ook :D
Ik hoopte dat Different het eruit zou rijden en dat heeft ze ook gedaan en dat is wat zo leuk is om dan te lezen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:40

@ikke.
Klinkt als mij op kraambezoek. :D
Wat een leuke baby of wat lief.
(om iets positiefs te zeggen en de ouders blij)

Maar vind ze nooit knap en aandoenlijk.