Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cherdenise schreef:MarleenKl schreef:Duidelijk, dankjewel! Dan ga ik weer rustig verder zoeken
Verstandig, een wever moet eigenlijk 24/7 vrije bewegingsruimte hebben en zoals ik lees is dat bij jou flink beperkt.
Slmt9 schreef:Zelf zou ik er niet aan beginnen. Hoe zeggen ze dat ook alweer? Problemen koop je niet, die krijg je nadien wel.
Bowo schreef:Bij een wever is de tijd buiten zeker niet altijd de belangrijkste factor. Zoals ik de advertentie lees, is het stress wever. Als hij een rustige stal heeft, maar dus weinig mensen en paarden langs komen of andere gekkigheid gebeurt, kan hij dat waarschijnlijk veel beter aan. Zet je dit paard voor korte periode op een drukke plek, gaat hij waarschijnlijk wel staan weven, terwijl een paar uur op rustige plek geen probleem hoeft te zijn.
Cherdenise schreef:MarleenKl schreef:Duidelijk, dankjewel! Dan ga ik weer rustig verder zoeken
Verstandig, een wever moet eigenlijk 24/7 vrije bewegingsruimte hebben en zoals ik lees is dat bij jou flink beperkt.
Ninx schreef:MarleenKl schreef:Duidelijk, dankjewel! Dan ga ik weer rustig verder zoeken
Als je dan toch aan het zoeken bent zou ik ook een vriendelijker stal zoeken.
Het klinkt niet echt als een feest voor de paarden…..
Succes!!
Bellatrix schreef:Eens met de rest, een wever zou eigenlijk 24/7 naar buiten moeten. Paddock of wei maakt niet uit.
Als je hem niet ergens kan stallen waar hij heel erg veel buiten komt zou ik hem niet kopen.
anjali schreef:Slmt9 schreef:Zelf zou ik er niet aan beginnen. Hoe zeggen ze dat ook alweer? Problemen koop je niet, die krijg je nadien wel.
Het probleem is dat er geen probleemloze paarden bestaan.Echter, op ieder potje past een dekseltje en als je zelf dit gedrag niet ziet zitten dan moet je hem ook zeker niet kopen.
_Mir schreef:Bellatrix schreef:Eens met de rest, een wever zou eigenlijk 24/7 naar buiten moeten. Paddock of wei maakt niet uit.
Als je hem niet ergens kan stallen waar hij heel erg veel buiten komt zou ik hem niet kopen.
Mooi gezegd.
Echter zal geen een paard vrolijk worden van zo veel uren op stal door te moeten brengen. Wellicht koop je dan beter helemaal geen paard of zoek je naar een geschikte stalling.
superpony schreef:Hier hebben ze 24/7 vrije keus, dus ik zou hem bekijken.
Maar...........Ik zou hem goed laten keuren. Wil niet zeggen dat schade door het weven komt, want hij kan ook heel slecht getraind zijn bijv. Maar voor je begint wel belangrijk.
24/7 buiten is niet zomaar naar buiten pleuren. Net zoals er aandacht wordt besteed aan veilige stallen, weilanden, paddocks etc, moeten d eomstandigheden goed zijn. Paard moet goed geintroduceerd worden, er moet genoeg ruimte zijn, voldoende eten en schuilmogelijkheden. Ik ben voor 24/7 vrije keus, maar niet zonder droge lig plekken, voldoende eten en schuilen.
En paarden kunnen je verbazen. Wij kregen een luchtzuiger en die stopte bij ons op dag 1 en heeft dat nooit meer gedaan.
lnvdh schreef:ik zou het aandurven echter op zoek gaan naar een andere stalling. met 2 paarden 24/7 buiten vind ik ook net niks. als het ene paard dan uit de paddock wordt gehaald om bijv gereden te worden hoe is het dier dan.. overdag zullen er andere paarden om hem heen staan maar hoe is dat in de avond en nacht? Hoe groot is de stal waar je wilt gaan staan en hoe belangrijk is het dat je toekomstige paard daar komt te staan,. Als je echt op deze stal wil staan dan zou ik een ander paard zoeken wat hiervoor geschikt is. als je meer keuzes hebt in stalling zo ik kiezen voor een kleinere pensionstal waar meerdere paarden dan 24/7 buiten worden gehouden.
succes
Onali schreef:MarleenKl schreef:Zo jammer dat bepaalde paarden dat ontwikkelen, voor de rest is het hem helemaal..
Niet de schuld van het paard.
Je zou eigenlijk moeten zeggen wat jammer dat het dier het ontwikkeld heeft omdat hij in het verleden verveling/ stress op stal heeft meegemaakt.