Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
upendo schreef:Lizenlotte schreef:Ik vind het dan weer raar dat je het hebt over of ze goede punten kan halen als wedstrijdpaard, ze is nog maar 4 en moet nog doorgereden worden zoals ik al schreef. En het is een Freiberger, er zijn maar weinig mensen die dat ras kopen om hoog te eindigen bij de wedstrijden om niet te zeggen dat het helemaal niet voorkomt.. wat voor info mist er nog dan om een indicatie te kunnen geven? ga er voor het gemak maar even vanuit dat ze gezond is. Ze loopt in elk geval goed in alle gangen.
Bij een jong paard koop je potentie. Dat kun je ook al zien als ze net doorgereden zijn of nog niet eens zadelmak. Dus zo raar is de opmerking niet.
Ik denk dat je in je handjes mag knijpen met 10 in deze huidige markt. Zeker met de spullen erbij. Al zegt mij dat ook niet zoveel want een zadel kan niet passend zijn voor ruiter of paard etc.
Lizenlotte schreef:Nogmaals: ze staat niet in NL te koop en ook niet bij Nederlanders in het buitenland ofzo en waar ze te koop staat staan er genoeg vergelijkbare paarden op internet te koop, niks herkenbaars aan dus.
5000 zou ik echt niet durven te bieden, dat is echt een schooiersbod.
mamabird schreef:Heb me de afgelopen maanden bezig gehouden met de Freiberger en qua prijs is deze wel echt zeer aantrekkelijk. Nu je al weet dat ie tussen de €5000 en €10.000 moet kosten, zou ik gewoon gaan kijken en als je het wat vindt vragen wat de precieze vraagprijs is. Als dat een prijs is waar jij je in kan vinden, dan zou ik voorstellen aan verkoper om te kopen ovv keuren. Wil je nog afdingen, dan kan dat natuurlijk ook, maar al zou de verkoper €10.000 willen en hij komt goed door de keuring en pssm vrij, dan betaal je niks teveel