Maddox als model voor Barefoot, door Nikki de Kerf!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:33

Faelynn schreef:
Vind dat je je paard ontzettend mooi rijd voor dat je bitloos rijd, ik ken maar weinig mensen die hun paard mooi nageeflijk (spel ik dat goed?) en door het lijf kunnen rijden zonder bit. Ik weet natuurlijk niet wat je druk is, maar met bitloos moet je al een stuk meer op zit rijden en is valsspelen door een beetje zagen bij wijze van in de mond geen optie meer, dus heel leuk om te zien dat dat zo kan :j

Een paard wat echt correct nageeflijk is gereden met bit, kan ook zonder bit nageven.
Anders was hij niet echt nageeflijk en aan de hulpen.

xLoki

Re: Maddox als model voor Barefoot, door Nikki de Kerf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 21:45

Bedankt voor alle lieve reacties! <3

Het zadel is idd nog gloednieuw en ik begreep dat dat 'ingereden' moet worden. Wij hebben hem maar enkel voor de fotoshoot en een paar keer passen gebruikt. :) Ik heb zelf een super passend (boom)zadel dus dit is ook geen zadel wat wij blijven gebruiken, maar enkel voor de fotoshoot was. (Hij paste wel goed overigens!)

En lief de reacties over het bitloos rijden! De eerste keer oefenen vond Maddox het heel gek en trapte hij steeds op de rem haha :P Maar toen hij eenmaal door had dat hij niet hoefde te remmen voor de druk op de neus ging het eigenlijk zoals hij altijd loopt! Zoals ik al zei is Maddox normaal ook heel licht in de aanleuning en ik longeer hem ook vaak op een touwhalster, dus hij is niet gewend aan mega veel druk in de mond. :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:49

Suzanne F. schreef:
Faelynn schreef:
Vind dat je je paard ontzettend mooi rijd voor dat je bitloos rijd, ik ken maar weinig mensen die hun paard mooi nageeflijk (spel ik dat goed?) en door het lijf kunnen rijden zonder bit. Ik weet natuurlijk niet wat je druk is, maar met bitloos moet je al een stuk meer op zit rijden en is valsspelen door een beetje zagen bij wijze van in de mond geen optie meer, dus heel leuk om te zien dat dat zo kan :j

Een paard wat echt correct nageeflijk is gereden met bit, kan ook zonder bit nageven.
Anders was hij niet echt nageeflijk en aan de hulpen.

Klopt helemaal :j Maar voor veel ruiters is dat toch echt niet zo vanzelfsprekend helaas.
Daarom vind ik het knap van TS dat ze er zo fijn bitloos mee wegrijd.

xLoki

Re: Maddox als model voor Barefoot, door Nikki de Kerf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 14:32

Lief dat je dat zegt Faelynn, dankjewel! :)