Afstand nemen van je paard...

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 22:15

Menino schreef:
Even advocaat van de duivel....

Maar 150 euro moet toch op te vangen zijn :o ? Baas lief aankijken of het geen tijd is voor salarisverhoging?
Overstappen naar een ander bedrijf en een beetje onderhandelen? (of partner dit laten doen).
Misschien tijdelijk een uitzendbaantje of thuiswerkbaantje erbij.

Ik kan jullie vaste lasten etc. niet beoordelen. Maar ik kan me gewoon echt geen situatie -buiten schulden om- bedenken waarbij je als fulltime tweeverdieners geen buffer van 150 euro meer op kan brengen.
Dan heb je écht sowieso een issue met je vaste lasten óf je wordt extreem onderbetaald. Waarschijnlijk beide. Maar ik zou echt eens naar je werkomstandigheden kijken.

Niet banketstaaf bedoeld hoor, want het is hoe dan ook een rotsituatie.... ! :(:)


Het gaat niet enkel om die 150 euro per maand hé.
Hoefsmid, tandarts, veearts, ontwormen, harnachement,... kost ook allemaal geld hé.
Salarisverhoging zit er niet in aangezien ik onder interim werk. En ander werk zoeken wordt em ook niet, aangezien dit de eerste job is in jaaaaren waar ze me langer dan 6 maanden nodig hebben... en ik zou nu, zeker met zicht op de komst van ons kindje, toch echt wel eens een vast contract willen hoor :D

Nu ik begin, hopelijk, volgende week met een bijbaantje, dus wie weet... we gaan het nog eventjes aankijken :)

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:17

Misschien klink ik nu heel bot. Maar bij financiële troubles zou ik nog even 3 keer nadenken om aan kids te beginnen. Weet niet of jij inmiddels al zwanger bent, maar onthoud dat je je paard kan verkopen, kind wordt een stuk lastiger.

Ik heb ook een periode elke cent om moeten draaien, gelukkig toen een poosje eigen paardloos maar zou niet weer zo op de centen willen letten als ik toen moest. Voor m'n beesten niet maar zeker voor m'n zoontje niet.

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 22:19

senna21 schreef:
Wat een nare situatie, TS. De verkoop van je paard(en) is veel meer dan een transactie.
Zou daarmee het financiële gat goed zijn gedicht? Wanneer dat niet zo is, zou ik ervoor kiezen om financieel advies in te winnen. Financiële zorgen zijn echt pittig. Zeker met een kindje op komst.
Veel sterkte.


Het is niet dat er echt een ´gat´ is in de financiën dat opgevuld moet worden. Het is gewoon zo, door alle stijgende prijzen enzo dat er aan het einde van de maand weinig tot niets overblijft om te sparen. Dus als er eens een dure veearts-rekening ofzo zou komen, dan ontstaat er wel een financieel gat. En daar ben ik bang voor, want, zeker met een kindje onderweg, kan ik me dit echt niet permitteren...
Nu begin ik hopelijk wel volgende week met een bijbaantje van 10u per week, dus wie weet is het dan opgelost.
We gaan dus nog eventjes alles aankijken en nemen dan, ten laatste aan het einde van de zomer, officieel een beslissing...

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 22:21

Ladygiroc schreef:
Misschien klink ik nu heel bot. Maar bij financiële troubles zou ik nog even 3 keer nadenken om aan kids te beginnen. Weet niet of jij inmiddels al zwanger bent, maar onthoud dat je je paard kan verkopen, kind wordt een stuk lastiger.

Ik heb ook een periode elke cent om moeten draaien, gelukkig toen een poosje eigen paardloos maar zou niet weer zo op de centen willen letten als ik toen moest. Voor m'n beesten niet maar zeker voor m'n zoontje niet.


Aangezien ik al zwanger ben is het ´niet aan Kids beginnen´ geen optie meer. En kinderen zijn, voor mij dan toch, belangrijker als paarden.
En het is niet zo dat we financiële problemen hebben. Maar doordat alles steeds duurder wordt, blijft er sinds kort aan het einde van de maand niets meer over om te sparen.
Dus voorlopig geen financiële problemen, maar als er nu een grote kost (denk bv als er iets gebeurd en de veearts met spoed moet komen) komt, ja dan hebben we wel een probleem. Hoewel ik dat ook op afbetaling kan doen, maar dat doe ik dan liever ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:24

Darliiing7 schreef:
Menino schreef:
Even advocaat van de duivel....

Maar 150 euro moet toch op te vangen zijn :o ? Baas lief aankijken of het geen tijd is voor salarisverhoging?
Overstappen naar een ander bedrijf en een beetje onderhandelen? (of partner dit laten doen).
Misschien tijdelijk een uitzendbaantje of thuiswerkbaantje erbij.

Ik kan jullie vaste lasten etc. niet beoordelen. Maar ik kan me gewoon echt geen situatie -buiten schulden om- bedenken waarbij je als fulltime tweeverdieners geen buffer van 150 euro meer op kan brengen.
Dan heb je écht sowieso een issue met je vaste lasten óf je wordt extreem onderbetaald. Waarschijnlijk beide. Maar ik zou echt eens naar je werkomstandigheden kijken.

Niet banketstaaf bedoeld hoor, want het is hoe dan ook een rotsituatie.... ! :(:)


Het gaat niet enkel om die 150 euro per maand hé.
Hoefsmid, tandarts, veearts, ontwormen, harnachement,... kost ook allemaal geld hé.
Salarisverhoging zit er niet in aangezien ik onder interim werk. En ander werk zoeken wordt em ook niet, aangezien dit de eerste job is in jaaaaren waar ze me langer dan 6 maanden nodig hebben... en ik zou nu, zeker met zicht op de komst van ons kindje, toch echt wel eens een vast contract willen hoor :D

Nu ik begin, hopelijk, volgende week met een bijbaantje, dus wie weet... we gaan het nog eventjes aankijken :)


Ahja, mijn paard is alweer een poos met pensioen. Dus dit ben ik allemaal een beetje vergeten. Dat slokt idd ook wel wat van je budget op :+ Blijft een onnoemelijk dure hobby, helemaal als ze wat gaan "mankeren".

However. Die contractverlenging zou wel eens een heel goed moment kunnen zijn om het even over de huidige inflatie, gevolgen, de baby en je loon te kunnen hebben :o
Is er voor je partner, ervan uitgaande dat hij ook wil bijdragen, ook niets te regelen qua inkomsten of baan?

En wat ik zei; begrijp me niet verkeerd hoor. Want ik vind het juist als je zo krap zit een hele verstandige, knappe en rationele keuze om dit niet meteen uit te sluiten en voor jullie "zelf" en jullie kindje te kiezen. Juist in het belang van de pony!
Maar juist in deze tijd zou er vanuit werkgever/klanten etc. toch wel wat begrip moeten zijn waardoor je die 150 euro bij elkaar moet kunnen peuzelen als je met zijn 2'en bent. Wellicht een andere auto ofzo of wat vaker naar de lidl om maar even wat te zeggen?
't zijn geen duizenden euro's zegmaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-22 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 22:25

Doubtless schreef:
Wat rot TS!
Ik denk dat het heel goed is dat je realistisch bent in wat je te bieden hebt, maar ook in wat het houden van paarden je kost. Met een eigen huis en een kindje op komst is het heel welkom om wat meer over te houden en eventueel nog wat geld opzij te kunnen zetten. Het klinkt ook alsof jullie op dit punt niet goed in staat zijn eventuele medische kosten van de paarden te dekken, een risico dat je eigenlijk niet wil lopen...

Ga rustig op zoek naar een nieuwe eigenaar die financieel wat meer reserves heeft en je beesten net zo graag ziet als jijzelf. Soms loopt het zo, da's niets om je voor te schamen :*



Dankjewel voor jou begrip!!
Ik begin volgende week met een bijbaantje (10-15u per week), daarmee zouden we dan elke maand kunnen sparen, zodat we ons paardje toch niet weg moeten doen.
We gaan dit nu proberen en verder toch nog even aankijken. Moest het hiermee nog niet beteren, nemen we (ten laatste eind van de zomer) officieel een beslissing...

snorkel1986

Berichten: 3057
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:29

Darliiing7 schreef:
Doubtless schreef:
Wat rot TS!
Ik denk dat het heel goed is dat je realistisch bent in wat je te bieden hebt, maar ook in wat het houden van paarden je kost. Met een eigen huis en een kindje op komst is het heel welkom om wat meer over te houden en eventueel nog wat geld opzij te kunnen zetten. Het klinkt ook alsof jullie op dit punt niet goed in staat zijn eventuele medische kosten van de paarden te dekken, een risico dat je eigenlijk niet wil lopen...

Ga rustig op zoek naar een nieuwe eigenaar die financieel wat meer reserves heeft en je beesten net zo graag ziet als jijzelf. Soms loopt het zo, da's niets om je voor te schamen :*



Dankjewel voor jou begrip!!
Ik begin volgende week met een bijbaantje (10-15u per week), daarmee zouden we dan elke maand kunnen sparen, zodat we ons paardje toch niet weg moeten doen.
We gaan dit nu proberen en verder toch nog even aankijken. Moest het hiermee nog niet beteren, nemen we (ten laatste eind van de zomer) officieel een beslissing...


Goed dat je dan vooruit denkt....
Maar heel simpel een huishoudboekje bij houden met waar gaat ons geld heen.. en tijdens kopen jezelf afvragen ben ik dit nodig.. of kan het ook via marktplaats( toekomstige kinderspullen bv. ) kan je heel veel schelen.

Heb zelf veel kinder spullen zo gekocht. Er kan veel gewassen worden en kind maakt het niks uit.

Succes in je puzzel

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:31

Een kind kost uiteindelijk meer per maand en dat jarenlang, als je nu je paarden moet verkopen om überhaupt rond te komen, kun je dan wel rondkomen met een kind? Vaak gaat 't inkomen achteruit omdat mensen minder gaan werken, maar de kosten vliegen omhoog.

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 22:32

Menino schreef:
Darliiing7 schreef:

Het gaat niet enkel om die 150 euro per maand hé.
Hoefsmid, tandarts, veearts, ontwormen, harnachement,... kost ook allemaal geld hé.
Salarisverhoging zit er niet in aangezien ik onder interim werk. En ander werk zoeken wordt em ook niet, aangezien dit de eerste job is in jaaaaren waar ze me langer dan 6 maanden nodig hebben... en ik zou nu, zeker met zicht op de komst van ons kindje, toch echt wel eens een vast contract willen hoor :D

Nu ik begin, hopelijk, volgende week met een bijbaantje, dus wie weet... we gaan het nog eventjes aankijken :)


Ahja, mijn paard is alweer een poos met pensioen. Dus dit ben ik allemaal een beetje vergeten. Dat slokt idd ook wel wat van je budget op :+ Blijft een onnoemelijk dure hobby, helemaal als ze wat gaan "mankeren".

However. Die contractverlenging zou wel eens een heel goed moment kunnen zijn om het even over de huidige inflatie, gevolgen, de baby en je loon te kunnen hebben :o
Is er voor je partner, ervan uitgaande dat hij ook wil bijdragen, ook niets te regelen qua inkomsten of baan?

En wat ik zei; begrijp me niet verkeerd hoor. Want ik vind het juist als je zo krap zit een hele verstandige, knappe en rationele keuze om dit niet meteen uit te sluiten en voor jullie "zelf" en jullie kindje te kiezen. Juist in het belang van de pony!
Maar juist in deze tijd zou er vanuit werkgever/klanten etc. toch wel wat begrip moeten zijn waardoor je die 150 euro bij elkaar moet kunnen peuzelen als je met zijn 2'en bent.
't zijn geen duizenden euro's zegmaar.


Ja, een dure hobby is het zeker. Nu dat vast contract is nog niet voor onmidellijk (kan nog 1 jaar duren), dus tot die tijd blijf ik onder interim werken en zit een salarisverhoging er niet in :/ zodra ik vast contract krijg, krijg ik sowieso een hoger uurloon.

Mijn partner krijgt al heel veel andere voordelen (die zijn collega´s niet krijgen) op zijn werk. En hij heeft daar al zoveel gekregen en zoveel privileges gekregen dat ze hem helaas ook geen salarisverhoging meer gaan geven

Nu ik begin volgende week met een bijbaantje (10-15u per week) zodat we hem toch kunnen houden en alsnog wat kunnen ´sparen´ ;) hopelijk is dat genoeg om hem niet te moeten wegdoen, want er alleen al aan denken breekt mijn hart :(
We gaan het dus toch nog eventjes aankijken en hopen dat het hiermee opgelost is. Als dat niet zo zou zijn nemen, ten laatste einde van de zomer, een officiële beslissing :/

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:32

Ladygiroc schreef:
Misschien klink ik nu heel bot. Maar bij financiële troubles zou ik nog even 3 keer nadenken om aan kids te beginnen. Weet niet of jij inmiddels al zwanger bent, maar onthoud dat je je paard kan verkopen, kind wordt een stuk lastiger.

Dit dus.

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:37

Darliiing7 schreef:
Ladygiroc schreef:
Misschien klink ik nu heel bot. Maar bij financiële troubles zou ik nog even 3 keer nadenken om aan kids te beginnen. Weet niet of jij inmiddels al zwanger bent, maar onthoud dat je je paard kan verkopen, kind wordt een stuk lastiger.

Ik heb ook een periode elke cent om moeten draaien, gelukkig toen een poosje eigen paardloos maar zou niet weer zo op de centen willen letten als ik toen moest. Voor m'n beesten niet maar zeker voor m'n zoontje niet.


Aangezien ik al zwanger ben is het ´niet aan Kids beginnen´ geen optie meer. En kinderen zijn, voor mij dan toch, belangrijker als paarden.
En het is niet zo dat we financiële problemen hebben. Maar doordat alles steeds duurder wordt, blijft er sinds kort aan het einde van de maand niets meer over om te sparen.
Dus voorlopig geen financiële problemen, maar als er nu een grote kost (denk bv als er iets gebeurd en de veearts met spoed moet komen) komt, ja dan hebben we wel een probleem. Hoewel ik dat ook op afbetaling kan doen, maar dat doe ik dan liever ook niet...


Je hebt hier zelf je antwoord al, hoe moeilijk het ook is. Je hebt nu met een kindje onderweg, een grotere verantwoordelijkheid. Je uit de financiële zorgen werken is nu het belangrijkste. Je kan je paard nu ook niet bieden wat het nodig heeft als er iets gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:38

elnienjo schreef:
Een kind kost uiteindelijk meer per maand en dat jarenlang, als je nu je paarden moet verkopen om überhaupt rond te komen, kun je dan wel rondkomen met een kind? Vaak gaat 't inkomen achteruit omdat mensen minder gaan werken, maar de kosten vliegen omhoog.

Schijnt zo te zijn dat de kosten van een kind zich ook wel aanpassen of je inkomen en leefstijl :+ Als je niet op dure vakanties gaat, niet zovaak uit eten gaat, sober boodschappen doet, is een kind natuurlijk goedkoper dan dat je iedere week bij de pizzeria zit en ieder jaar op wintersport moet met een +1 of +2 .

Wil niet zeggen dat er geen kinderen opgroeien in Armoede. Maar ken mensen die bewust een kind hebben genomen voordat ze financieel binnen waren om deze reden. En goed, dan weet je nog niet -gaat ons ook niets aan- of het een bewuste keuze is geweest van TS :) . Of 100 andere omstandigheden die mee kunnen spelen die in de privésfeer liggen.

TS kan er zo weinig mee om aangevallen te worden op het feit dat ze nu zwanger is. :=

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 22:54

elnienjo schreef:
Een kind kost uiteindelijk meer per maand en dat jarenlang, als je nu je paarden moet verkopen om überhaupt rond te komen, kun je dan wel rondkomen met een kind? Vaak gaat 't inkomen achteruit omdat mensen minder gaan werken, maar de kosten vliegen omhoog.


Wie zegt dat ik ze moet verkopen om rond te komen?! Alles in het leven is duurder geworden, zo ook onze rekening en dergelijk. We houden aan het einde van de maand amper iets over om te sparen en met een kindje onderweg moet je toch wel wat kunnen sparen hé... ik werk al jaaaaren 30u per week en we zijn er altijd goed mee toegekomen. Maar door de corona is alles duurder en komen we dus minder goed rond...

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 22:57

Menino schreef:
elnienjo schreef:
Een kind kost uiteindelijk meer per maand en dat jarenlang, als je nu je paarden moet verkopen om überhaupt rond te komen, kun je dan wel rondkomen met een kind? Vaak gaat 't inkomen achteruit omdat mensen minder gaan werken, maar de kosten vliegen omhoog.

Schijnt zo te zijn dat de kosten van een kind zich ook wel aanpassen of je inkomen en leefstijl :+ Als je niet op dure vakanties gaat, niet zovaak uit eten gaat, sober boodschappen doet, is een kind natuurlijk goedkoper dan dat je iedere week bij de pizzeria zit en ieder jaar op wintersport moet met een +1 of +2 .

Wil niet zeggen dat er geen kinderen opgroeien in Armoede. Maar ken mensen die bewust een kind hebben genomen voordat ze financieel binnen waren om deze reden. En goed, dan weet je nog niet -gaat ons ook niets aan- of het een bewuste keuze is geweest van TS :) . Of 100 andere omstandigheden die mee kunnen spelen die in de privésfeer liggen.

TS kan er zo weinig mee om aangevallen te worden op het feit dat ze nu zwanger is. :=


Dit dus!!
Het is dus wel een bewuste keuze geweest aangezien het via ivf is gegaan. En daar rekening mee houdende, ivf is ook al niet goedkoop... en eerlijk is eerlijk, een kindje krijgen is, voor mij, veel belangrijker en zal veel meer voldoening geven als een paardje houden helaas...

Nu, ik ga er alles aan doen om hem niet weg te moeten doen, maar als het niet anders kan dan is het ook zo helaas :/

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 22:59

eridinges schreef:
Darliiing7 schreef:

Aangezien ik al zwanger ben is het ´niet aan Kids beginnen´ geen optie meer. En kinderen zijn, voor mij dan toch, belangrijker als paarden.
En het is niet zo dat we financiële problemen hebben. Maar doordat alles steeds duurder wordt, blijft er sinds kort aan het einde van de maand niets meer over om te sparen.
Dus voorlopig geen financiële problemen, maar als er nu een grote kost (denk bv als er iets gebeurd en de veearts met spoed moet komen) komt, ja dan hebben we wel een probleem. Hoewel ik dat ook op afbetaling kan doen, maar dat doe ik dan liever ook niet...


Je hebt hier zelf je antwoord al, hoe moeilijk het ook is. Je hebt nu met een kindje onderweg, een grotere verantwoordelijkheid. Je uit de financiële zorgen werken is nu het belangrijkste. Je kan je paard nu ook niet bieden wat het nodig heeft als er iets gebeurd.


Inderdaad, eerst zorgen dat er geen financiële zorgen meer zijn. Nu heb ik wel vanmiddag het nieuws gekregen dat ik, normaal gezien, volgende week met een bijbaantje (10-15u per week) kan beginnen. Dus we gaan het nog een maandje of 2-3 aankijken of het hiermee opgelost is.
Moest dit niet het geval zijn, dan kunnen we dan alsnog de beslissing nemen. Maar dan zonder me zo schuldig te moeten voelen, want dan weet ik zeker dat ik er eerst alles aan heb gedaan om hem niet weg te moeten doen...

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 23:03

Menino schreef:
elnienjo schreef:
Een kind kost uiteindelijk meer per maand en dat jarenlang, als je nu je paarden moet verkopen om überhaupt rond te komen, kun je dan wel rondkomen met een kind? Vaak gaat 't inkomen achteruit omdat mensen minder gaan werken, maar de kosten vliegen omhoog.

Schijnt zo te zijn dat de kosten van een kind zich ook wel aanpassen of je inkomen en leefstijl :+ Als je niet op dure vakanties gaat, niet zovaak uit eten gaat, sober boodschappen doet, is een kind natuurlijk goedkoper dan dat je iedere week bij de pizzeria zit en ieder jaar op wintersport moet met een +1 of +2 .

Wil niet zeggen dat er geen kinderen opgroeien in Armoede. Maar ken mensen die bewust een kind hebben genomen voordat ze financieel binnen waren om deze reden. En goed, dan weet je nog niet -gaat ons ook niets aan- of het een bewuste keuze is geweest van TS :) . Of 100 andere omstandigheden die mee kunnen spelen die in de privésfeer liggen.

TS kan er zo weinig mee om aangevallen te worden op het feit dat ze nu zwanger is. :=


Ik ben het wel met elnienjo eens eigenlijk.

Wat denk je dat luiers kosten? Melkpoeder? Iedere paar maanden nieuwe kleertjes want ze groeien als kool?

Tuurlijk kan je kleertjes kopen bij de Zeeman of de Primark en borstvoeding geven zal óók goedkoper zijn dan flesvoeding.

Maar als €150 per maand nu al niet lukt met 45+35 uur werken, hoe wil je dan rond komen met een kindje en misschien wel minder uren werken? Of baby naar de opvang, die (gelukkig! Kinderen krijgen is eigen keuze dus waarom moet daar subsidie op zitten?) óók niet gratis is.

Één van de redenen dat ik persoonlijk niet aan Kinderen wil beginnen: mijn financiële situatie is er absoluut niet naar. Zou ik het zonder hond en met verschillende subsidies/ toeslagen/ kinderbijslag kunnen redden met uitsluitend het hoogst noodzakelijke aan kosten? Vast wel. Maar ik vind het gewoon sneu dat als een kind in de zomer om een ijsje vraagt, dat je dan als antwoord moet geven "gaat niet, daar is geen geld voor" een dagje dierentuin "gaat niet, is geen geld voor"

Dus ik kies ervoor om niet aan Kinderen te beginnen.

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 23:04

elnienjo schreef:
Ladygiroc schreef:
Misschien klink ik nu heel bot. Maar bij financiële troubles zou ik nog even 3 keer nadenken om aan kids te beginnen. Weet niet of jij inmiddels al zwanger bent, maar onthoud dat je je paard kan verkopen, kind wordt een stuk lastiger.

Dit dus.


Misschien even verderlezen dan jou neus lang is!
Ik ben al zwanger, dus er niet aan beginnen is geen optie meer! Laten weghalen al helemaal niet aangezien het via ivf is en we al jaaaren aan het proberen zijn!

Hou er dan ook rekening mee dat ivf ook hoge kosten met zich meebrengt en dat alles in het leven met de dag duurder wordt!!
Maar vind het wel onwijs gaaf dat iedereen hier mijn rekening voor mij kan maken!!
Als je verder had gelezen dan jouw nieuwe lang was, dan had je al lang gelezen dat ik binnenkort een bijbaantje begin en dat ik er alles aan probeer te doen om mijn paardje te kunnen houden!

Maar voor sommige mensen is een kinderwens nu eenmaal sterker en geeft dit veel meer voldoening als een paardje houden. Hoeveel ik ook van mijn paard houdt, als ik zou morten kiezen dan geef ik liever 300 euro (of meer) per maand uit aan een kindje dan 150 aan mijn paard!
Vind me dan maar egoïstisch en denk ervan wat je wilt, maar dat is ieder zijn eigen mening en gevoel hierover!

Maar met dit soort opmerkingen ben ik dus HELEMAAL NIETS!!

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 23:08

mvdende schreef:
Menino schreef:
Schijnt zo te zijn dat de kosten van een kind zich ook wel aanpassen of je inkomen en leefstijl :+ Als je niet op dure vakanties gaat, niet zovaak uit eten gaat, sober boodschappen doet, is een kind natuurlijk goedkoper dan dat je iedere week bij de pizzeria zit en ieder jaar op wintersport moet met een +1 of +2 .

Wil niet zeggen dat er geen kinderen opgroeien in Armoede. Maar ken mensen die bewust een kind hebben genomen voordat ze financieel binnen waren om deze reden. En goed, dan weet je nog niet -gaat ons ook niets aan- of het een bewuste keuze is geweest van TS :) . Of 100 andere omstandigheden die mee kunnen spelen die in de privésfeer liggen.

TS kan er zo weinig mee om aangevallen te worden op het feit dat ze nu zwanger is. :=


Ik ben het wel met elnienjo eens eigenlijk.

Wat denk je dat luiers kosten? Melkpoeder? Iedere paar maanden nieuwe kleertjes want ze groeien als kool?

Tuurlijk kan je kleertjes kopen bij de Zeeman of de Primark en borstvoeding geven zal óók goedkoper zijn dan flesvoeding.

Maar als €150 per maand nu al niet lukt met 45+35 uur werken, hoe wil je dan rond komen met een kindje en misschien wel minder uren werken? Of baby naar de opvang, die (gelukkig! Kinderen krijgen is eigen keuze dus waarom moet daar subsidie op zitten?) óók niet gratis is.

Één van de redenen dat ik persoonlijk niet aan Kinderen wil beginnen: mijn financiële situatie is er absoluut niet naar. Zou ik het zonder hond en met verschillende subsidies/ toeslagen/ kinderbijslag kunnen redden met uitsluitend het hoogst noodzakelijke aan kosten? Vast wel. Maar ik vind het gewoon sneu dat als een kind in de zomer om een ijsje vraagt, dat je dan als antwoord moet geven "gaat niet, daar is geen geld voor" een dagje dierentuin "gaat niet, is geen geld voor"

Dus ik kies ervoor om niet aan Kinderen te beginnen.


Belachelijk dat jullie allemaal mijn rekening maken voor mij!!
Nergens heb ik gezegd dat ik niet toekomst, wel dat de kosten te hoog zijn met een kindje onderweg. Aangezien alles in het leven duurder wordt, maar ons loon niet evenredig stijgt wordt het steeds moeilijker en moeilijker...
We hebben wel nog een mooi centje apart staan, maar dat is voor noodgevallen. En dus niet om mijn paardje te verzorgen!!

En ja, voor sommige mensen is een kinderwens nu eenmaal belangrijker en geeft dit meer voldoening dan een paardje houden!
Noem me egoistisch en denk ervan wat je wilt, maar als ik moet kiezen geef ik liever 500 euro en maar uit per maand aan een kind dan 150 per maand aan een paard!!

En dat jij ervoor kiest geen kinderen te krijgen is heel leuk voor jou! Maar wij proberen al jaaaren kinderen te krijgen, nu is het eindelijk gelukt via ivf! Ik heb ervoor gekozen om een gezien te verkiezen boven alles anders. En als ik daardoor straks mijn paard moet wegdoen is dat heeeeeel erg, maar dan is het zo!

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstand nemen van je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 23:23

Joh TS, laat sommige berichten langs je heen gaan... soms hebben mensen behoorlijke oordelen zonder dat ze je situatie kennen.
Je denkt in ieder geval vooruit en weet wat je prioriteiten zijn. Daar kan je gewoon trots op zijn! Zie ik ook wel eens anders.

Bullebeest
Berichten: 3251
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 23:25

Bernoe schreef:
Joh TS, laat sommige berichten langs je heen gaan... soms hebben mensen behoorlijke oordelen zonder dat ze je situatie kennen.
Je denkt in ieder geval vooruit en weet wat je prioriteiten zijn. Daar kan je gewoon trots op zijn! Zie ik ook wel eens anders.


Hier sluit ik mij hel maal bij aan!

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 23:33

Bernoe schreef:
Joh TS, laat sommige berichten langs je heen gaan... soms hebben mensen behoorlijke oordelen zonder dat ze je situatie kennen.
Je denkt in ieder geval vooruit en weet wat je prioriteiten zijn. Daar kan je gewoon trots op zijn! Zie ik ook wel eens anders.


Kan er gewoon zo het heen en weer van krijgen als mensen aannames doen zonder eerst te vragen of wanneer ze een ander hun rekening gaan maken
We hebben het heus breed genoeg, anders hadden we geen eigen huis, geen eigen paard,... maar dat snappen sommigen niet hé :9

Achja, zolang ik maar weet hoe en wat zeker? :D ik weet alleszins dat zowel mijn dieren, als ikzelf als, in de toekomst, ons kindje nooit iets te kort zullen komen :knuffel:

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 23:34

Ik had nog niet gelezen dat de zwangerschap al een feit was. Tuurlijk is het je vrije keus om daarvoor te kiezen, maar een kind kun je niet verkopen als je het financieel moeilijk krijgt itt een paard. Gelukkig heb je nu dus nog financiële ruimte doordat je je paarden kunt verkopen,want hoe reëel is 't dat je 40+ uur blijft werken als je kind er eenmaal is?

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 23:56

elnienjo schreef:
Ik had nog niet gelezen dat de zwangerschap al een feit was. Tuurlijk is het je vrije keus om daarvoor te kiezen, maar een kind kun je niet verkopen als je het financieel moeilijk krijgt itt een paard. Gelukkig heb je nu dus nog financiële ruimte doordat je je paarden kunt verkopen,want hoe reëel is 't dat je 40+ uur blijft werken als je kind er eenmaal is?


Er is sowieso nog wel financiële ruimte, maar ik denk dan vooral aan, als het kindje er eenmaal is dan komen er weer extra kosten. En dan, dan zal het weer ´krapper´ worden. En ik weet dan niet of ik het zou kunnen betalen als het paardje iets aan de hand krijgt. Ik kan zowel paard als kind onderhouden, zolang geen van beiden iets voor krijgt. Daarom dat ik hier nu al over nadenk. Ik had ook gewoon kunnen zeggen dat we dzt wel bezien als het zover is, maar dan is het eigenlijk al te laat.

Het bijbaantje kan ik sowieso blijven doen aangezien ik de werkuren hiervan volledig vrij mag kiezen. Dus of ik nu 1 dag van 10u werk of ik werk 5 dagen van 2u. En of ik nu van 8u tot 10u zou werken of van 23u tot 1u, dat is allemaal vrij te kien en volledig van thuis uit. Dus het blijft wel haalbaar om beide Jobs te doen hoor...
En Jezus wat een opmerking ´een kind kun je niet verkopen´ dat weet toch iedereen?!
En paarden verkopen? Neen als ik hem wegdoe gaat ´ie terug naar het asiel waar hij vandaan komt en daar krijg ik dan geen geld voor hoor ;)

Alleszins, we gaan het nu, met het bijbaantje even verder aankijken en zullen pas binnen een paar maanden een ´keuze´ gaan maken, als het dan nog nodig is. En tot die tijd ga ik hem extra cerwennen en genieten van zijn aanwezigheid <3

Kendra

Berichten: 8771
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 23:57

Ik denk dat je je paard 'gewoon' moet verkopen. Als je zo twijfelt en alles gaat nét aan, maar je kunt onverwachte uitgaven niet opvangen ...
Altijd in de stress of je het wel/niet redt en misschien toch beknibbelen op de zorg voor je paard, ik zou het niet kunnen. Je wilt ongetwijfeld het beste voor je paard en als je dat niet kunt bieden, is een goed adres vinden het beste wat er is. Aangezien je (tijdelijk) even wat meer financiële ruimte hebt, kun je daarvoor de tijd nemen. Dat lijkt me wel fijn.
Over jouw andere besluiten heb ik geen oordeel, dat is aan jou - en het is wat het is.

Darliiing7
Berichten: 355
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 00:40

Kendra schreef:
Ik denk dat je je paard 'gewoon' moet verkopen. Als je zo twijfelt en alles gaat nét aan, maar je kunt onverwachte uitgaven niet opvangen ...
Altijd in de stress of je het wel/niet redt en misschien toch beknibbelen op de zorg voor je paard, ik zou het niet kunnen. Je wilt ongetwijfeld het beste voor je paard en als je dat niet kunt bieden, is een goed adres vinden het beste wat er is. Aangezien je (tijdelijk) even wat meer financiële ruimte hebt, kun je daarvoor de tijd nemen. Dat lijkt me wel fijn.
Over jouw andere besluiten heb ik geen oordeel, dat is aan jou - en het is wat het is.



Verkopen is het niet, als hij weggaat moet hij (volgens ons adoptiecontract) terug naar het asiel waar hij vandaan komt.
Het is niet zo dat nu alles ´net´ aangaat. Het is meer zo dat ik kijk naar de toekomst. Nu komen we nog goed rond. Maar straks komt er een kindje bij, dat kost ook heel veel geld. En ook dan zouden we zowel paard als kind alles kunnen geven wat ze nodig hebben. Maar zodra 1 van beiden wat aan de hand krijgt, is het een ander verhaal.
En ik wil geen beiden ook maar iets ontzeggen.

Nu begin ik wel volgende week met een bijbaantje (10-15u per week), waardoor er toch weer heel wat extra geld per maand zal binnenkomen. Hopelijk is het daarmee dan ook ´opgelost´ (lees: hopelijk kunnen we dan war sparen voor onvoorziene omstandigheden).
We gaan het dus nog eventjes aankijken hoe het nu verder gaat. Als dit de oplossing blijkt te zijn, dus te beter. En als dat niet zo zijn, dan weet ik wel dat ik alles geprobeerd heb om te voorkomen dat ik hem weg moet doen :/