Het leed dat pony verkopen heet. De meest rare vragen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:52

Plop1997 schreef:
“Mijn zoon houd niet van roze dus hij wilt een jongetje”

Raap me op _O-

Ik heb ooit een zoekertje geplaatst waarin ik aangaf een ruin te willen. Toen belde er iemand die een pony in de aanbieding had.Mijn moeder die meer verstand had van honden dan van paarden nam de telefoon op en vroeg aan de verkoper of het wel een reu was.Dan zal die verkoper ook wel gedacht hebben....

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:53

Oh wauw, vooral dat mensen dan denken dat de pony ook aan hun verkocht wordt, alsof je een zak aardappelen koopt. Hoe denken de mensen zo’n pony verder te verzorgen als er al geen budget is voor de aanschaf?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:57

Idem. Zo laatst ook een die 101 vragen had, en zelfs de afstamming enzo wou weten(een shet), dus dan denk je van ‘klinkt niet slecht’, en dan als laatste, na 20 mails over en weer, ‘een leuke pony, ik zie het helemaal zitten en biedt graag xxx(een vijfde van de vraagprijs), want dat is mijn budget.’

Echt jong, zoek een hobby…. -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:00

Lalahorse schreef:
Sommige vragen stap ik wel
Van hoe zwaar de pony is . Als haar dochter wil rijden . Ik vind dit juist goed . Dat ze dat vraagt . Dat ia beter voor de pony . Ook de vraag moet ie alleen staan of een maatje er bij . Vind ik ook niet zo gekke vraag . De reat vind ik ook raar . Maar er staan vragen tussen die heel normaal zijn

Ehm ja maar met 74 kilo moet je zelfs al een behoorlijk paard hebben. Dan kan je natuurlijk allang niet meer op een pony.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 09:09

Lalahorse schreef:
Sommige vragen stap ik wel
Van hoe zwaar de pony is . Als haar dochter wil rijden . Ik vind dit juist goed . Dat ze dat vraagt . Dat ia beter voor de pony . Ook de vraag moet ie alleen staan of een maatje er bij . Vind ik ook niet zo gekke vraag . De reat vind ik ook raar . Maar er staan vragen tussen die heel normaal zijn

Nou nee ik vraag dan hoe ze komt te staan. Want ik verkoop niet aan iemand waar ze alleen komt. Geen enkel paard hoort helemaal alleen te staan. En als een kind van 10 al 75 kg weegt moet je niet naar een ranke sportpony kijken. Natuurlijk kan zo’n kind een leuke koudbloed rijden maar er staan foto’s en filmpjes bij de advertentie. Dan zie je al dat dit niet kan. Dit kind werd op de manege ook op grotere stevige beesten gezet. Dat vond ze niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:20

anjali schreef:
Ik heb ooit een zoekertje geplaatst waarin ik aangaf een ruin te willen. Toen belde er iemand die een pony in de aanbieding had.Mijn moeder die meer verstand had van honden dan van paarden nam de telefoon op en vroeg aan de verkoper of het wel een reu was.Dan zal die verkoper ook wel gedacht hebben....

:') :')

Ik vind het enorm grappig maar ook wel triest tegelijk. Stel je voor hoe die dieren terecht komen als deze mensen dus wel slagen. :+

thequeensmum

Re: Het leed dat pony verkopen heet. De meest rare vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:24

Dat heb ik vroeger op onze ponyclub wel gezien. Kinderen met totaal ongeschikte pony’s, ouders die er nul kijk op hadden, maar toch dachten de wijsheid in pacht te hebben. Dat ging vrijwel altijd mis. Pony werd weer weggedaan en óf ze stopten, óf er werd een ouder hobbel pony’tje teruggekocht

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:35

Als het allemaal waar is......... een kind van 10 die 74 weegt, heeft zwaar obesitas!

Maar ik heb ook wel eens gekke vragen gehad bij de verkoop van een tinker, maar deze lijken bijna verzonnen zo gek

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:45

Heel herkenbaar.

Ik had een 3 jarige E sportpony hengst te koop. Er reageerde iemand die hem wilde kopen voor haar 5 jarige zoontje. Voor de verandering speelde geld nu eens geen enkele rol. Mevrouw was zeer boos dat ik hem aan haar niet wilde verkopen :j .

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:51

Andersom heb ik ooit een paard laten staan, omdat de eigenaar beweerde dat ‘dit paard zo slim is dat hij z’n bemerkingen bij de klinische keuring fakete, omdat hij de situatie helemaal overziet en eigenlijk niet verkocht wil worden’.

:wave:

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:52

Elisa2 schreef:
Ja paarden of pony's verkopen is echt niet goed voor je beeld van de mensheid hahaha, zo te lezen zijn de ouders zonder ervaring nog erger...omg..

Oh de ouders zijn absoluut veel erger.

Ik had ooit een merrie te koop.

Duidelijk bij gezet, niet voor beginners, pittig karakter.

Ouders die ze willen voor hun 12-jarige die wel in de gevorderdenles rijdt. Ze vond het heel gek dat ik dat toch niet deed :')

Afanaisa91 schreef:
Andersom heb ik ooit een paard laten staan, omdat de eigenaar beweerde dat ‘dit paard zo slim is dat hij z’n bemerkingen bij de klinische keuring fakete, omdat hij de situatie helemaal overziet en eigenlijk niet verkocht wil worden’.

_O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:53

Afanaisa91 schreef:

Oh wauw, dat is toch ook te bizar voor woorden

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:55

LDRD schreef:
Heel herkenbaar.

Ik had een 3 jarige E sportpony hengst te koop. Er reageerde iemand die hem wilde kopen voor haar 5 jarige zoontje. Voor de verandering speelde geld nu eens geen enkele rol. Mevrouw was zeer boos dat ik hem aan haar niet wilde verkopen :j .

Jij verkoopt niet eens hengsten aan kleine kinderen? >;) schandalig, hoe durf je :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:00

Ja sommige mensen...
Ik heb bij de verkoop van mijn paard zoveel reacties gehad, toen ik aangaf dat ik meer reacties had en ik eerst even moest inventariseren werd ik gewoon bedreigd dat ik dat paard aan degene moest verkopen.
Ook van die slijm berichten dat ze weinig te besteden hebben en de helft van de vraagprijs kunnen betalen maar dat ze echt zo goed zijn voor het paard.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:02

naomiiiii schreef:
anjali schreef:

:') :')

Ik vind het enorm grappig maar ook wel triest tegelijk. Stel je voor hoe die dieren terecht komen als deze mensen dus wel slagen. :+

Maar die pony was voor mijzelf hoor en ik had wel al decennia ervaring. Maar ik woonde samen met mijn moeder dus zelfde telefoonnummer en zij nam de telefoon op.Zij was meer van de honden en katten.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:04

Afanaisa91 schreef:

Neee! Wat een dwazen bestaan er toch... eigenlijk te sneu voor woorden, zulke mensen.

Zonnebloem92 schreef:
Ja sommige mensen...
Ik heb bij de verkoop van mijn paard zoveel reacties gehad, toen ik aangaf dat ik meer reacties had en ik eerst even moest inventariseren werd ik gewoon bedreigd dat ik dat paard aan degene moest verkopen.
Ook van die slijm berichten dat ze weinig te besteden hebben en de helft van de vraagprijs kunnen betalen maar dat ze echt zo goed zijn voor het paard.

O ja, heel herkenbaar. Toen ik mijn drachtige fokmerrie te koop had staan heb ik ook van dit soort reacties gehad. Mensen waren gewoon boos dat ze niet mochten bezichtigen omdat ik een volgorde hanteerde.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:10

truus1957 schreef:
Dat heb ik vroeger op onze ponyclub wel gezien. Kinderen met totaal ongeschikte pony’s, ouders die er nul kijk op hadden, maar toch dachten de wijsheid in pacht te hebben. Dat ging vrijwel altijd mis. Pony werd weer weggedaan en óf ze stopten, óf er werd een ouder hobbel pony’tje teruggekocht

Ja dat klopt. Ouders kopen een schitterende jonge showpony voor hun kind.Maar dan blijkt dat het kind de pony niet aankan en moeten ze hem door oudere beter rijdende meisjes laten rijden en heeft het kind zelf er niets aan.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:10

Omg wat een voorbeelden _O- Ik heb dubbel gelegen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:11

Afanaisa91 schreef:

Ik ga stuk hier _O-

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:14

Oh al deze verhalen _O-

Ben ik even blij dat ik niet veel ervaring heb met marktplaats en sporthorses oid :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:17

Afanaisa91 schreef:

Of een paard met zware cornage die moe is.
Ik was namelijk de 2e die kwam bezichtigen die dag....

Tot zover een eerlijk antwoord op is hij gezond. Voordat je helemaal komt kijken.
En ja die mensen waren paardenmens genoeg dit te weten. Die zochten dus een persoon als waar dit topic over gaat, domme gansjes die geloven dat hij wel moe is en daarom "hijgt".

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:27

Zo heb ik eens een paard te koop gehad. Dame (meisje) vond dat ik maar even minimaal de helft van de prijs af moest doen omdat ze 400 euro aan stalling moest betalen. Ja? Is dat mijn probleem dan? Toen ik zei dat er wel wat af kon als ze de toebehoren niet nam en hij dan wellicht wel binnen haar budget viel was ze zwaar beledigd want zij kon er ook niets aan doen dat ze niet meer te besteden had en zonder de spullen had ze er niets aan.Tja, dan zit er dus niets anders op dan doorsparen of iets zoeken wat wel binnen je budget valt. Doei!

flinders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:32

Ochjee wat een vragen _O-

Nu al geen zin om binnenkort onze 4 jarige E pony op sporthorses te zetten...
Is het slim om dan wel de prijs erop te zetten zodat mensen 'afschrikken'? Niet dat de pony in een hogere prijs klasse valt, maar ik wil juist die mensen vermijden die geen cent te makken hebben en de helft gaan bieden :wave:

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:35

flinders schreef:

Is het slim om dan wel de prijs erop te zetten zodat mensen 'afschrikken'? Niet dat de pony in een hogere prijs klasse valt, maar ik wil juist die mensen vermijden die geen cent te makken hebben en de helft gaan bieden :wave:

Prijs erbij zetten voorkomt alleen al veel berichten en telefoontjes met "wat is de prijs?" Dus dat zou ik zeker doen.

Ik heb al maanden een meisje die iedere zoveel weken een appje stuurt met "kost hij nog steeds hetzelfde?" Ja, en naarmate hij hoger geklasseerd is, gaat de prijs alleen maar omhoog :')
Die zit op 2/3 van de prijs wat ze kunnen betalen. Ja, dan moet je of doorsparen of gewoon niet meer reageren. Scheelt mij een hoop appjes :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:35

flinders schreef:

Toen ik ooit nog op zoek was naar een paard vond ik de prijs erbij wel fijn.
Anders moet je maar gaan raden wat ze vragen.
Als het boven budget was was dat zo, hoefde ik de mensen niet lastig te vallen.