Wat betalen jullie voor een prive-les?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zefiros

Re: Wat betalen jullie voor een prive-les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:06

60 euro voor een uurtje, ongeacht wat we doen.
Super blij net haar maar inderdaad je lest dan niet elke week. Dat is gewoon te duur

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:07

45 euro een uur

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:10

Ik betaal € 22,50 voor een half uur privéles dressuur met eigen paard. Ik wissel dat wel eens af met springen of longeren dubbele lijnen en betaal dan hetzelfde voor een half uur.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:12

Ik betaal 50 euro per uur. Maar loopt het eens wat uit dan kost me dat niks extra’s. En ik kan mijn uur naar eigen wens invullen. Dus soms doen we meerdere dingen (disciplines) in 1 uur.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:12

€ 20 voor een half uur, met eigen paard

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:19

Ik vraag zelf 35,- voor drie kwartier vrijheidsdressuur les. Exclusief reiskosten.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:21

Interessant om te lezen wat andere betalen. Ik was recentelijk op zoek naar instructie na een aantal jaar uit de running geweest te zijn, en schrok al behoorlijk van de prijzen, maar als ik het hier zo lees is dat dus helemaal zo gek niet. Hier is het €50 per uur en €30 voor een half uur.
Wel bizar hoor, daar moet ik 5 tot 6 uur voor werken, heb de verkeerde baan uitgekozen geloof ik :')
Maar moet zeggen dat de instructie die ik nu heb wel echt veel ziet en kennis heeft, dus daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan.
Maar les om deze reden wel maar 1 keer per maand of eens in de 2 maanden en probeer verder zo veel mogelijk zelf toe te passen wat we in de les geleerd hebben. :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:30

Je instructeur houdt daar nog niet de helft van over hè, er van uitgaande dat die wit werkt (de mijne iig wel).
BTW eraf, evt reiskosten/reistijd, dan de inkomstenbelasting nog.
En als ze het dan goed doen, zijn er nog verzekeringen.
En geen inkomen tijdens vakantie of anderszins afwezigheid, geen vakantiegeld.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:36

35 euro per uur komt aan huis of op locatie dressuur of springen maakt niet uit

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:44

Faelynn schreef:
Interessant om te lezen wat andere betalen. Ik was recentelijk op zoek naar instructie na een aantal jaar uit de running geweest te zijn, en schrok al behoorlijk van de prijzen, maar als ik het hier zo lees is dat dus helemaal zo gek niet. Hier is het €50 per uur en €30 voor een half uur.
Wel bizar hoor, daar moet ik 5 tot 6 uur voor werken, heb de verkeerde baan uitgekozen geloof ik :')

Je haalt bruto en netto door elkaar.

Een kapper of automonteur heeft ook een uurtarief van 60 euro.
Laatst bijgewerkt door Lieser op 27-03-22 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:45

Voor mijn prive dressuurles betaal ik 35 euro voor 45 minuten van iemand die zelf prix st George rijdt en mij ondertussen op Z2 niveau begeleid.

Crossles betaal ik 40 euro voor een duo les van een uur, incl terreinvergoeding (al maak ik soms uitstapjes naar een bepaalde clinic waar ik laatst 90 euro voor een trio les betaalde van 75 minuten. Een hoop geld, maar degene die de clinic geeft is niet vaak in Nederland en geeft mij altijd weer heel veel waardevolle tips en trucs.

paardnmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:46

Ik geef zelf nog niet zo lang les en vraag €20 aan mensen op onze eigen pensionstal, per 45 min ongeveer.
Zelf betaal ik 70 per 45 min aan les.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:50

Ik betaal voor een dressuur en springles 45 euro voor een half uur, wel van echt goede trainers en op hun locaties. Voor een crossles is het 50 euro. Alles privéles.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:58

€50 voor een uur op haar locatie en €60 excl reiskosten op mijn locatie :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 23:05

1,- per minuut, op locatie (woont 5 min van ons af)
Instructie tm GP (dressuur)
Kijkt niet op de klok en staat altijd voor ons klaar
Gaat ook regelmatig gezellig mee op wedstrijd of komt zelf kijken/helpen omdat ze dat leuk vind.
Ben ontzettend blij met haar.
Ik les met het ene paard 45 min en de andere 30 min. Ene paard soms 2 x per week, soms een week niet. Kijk gewoon naar hoe het gaat, waar ik/we moeite mee hebben en hoe goed ik daar zelfstandig mee aan de slag kan zonder afbreuk te doen aan.
Vooralsnog werkt het zo prima. En ja, helaas kost het veel geld. Maar gelukkig leer ik er erg veel van.

Springles 35,- prive op locatie bij ons of +/- zelfde afstand voor haar.
Heb nu met wat meiden een 'springclubje' waarbij we wekelijks kijken welke dagen mensen kunnen en daar waar de meeste kunnen die dag doen we.
Duo 25,- p.p. met 3 20,- p.p. en met 4 15,- p.p.
Met meer dan 4 lessen we niet. Lesgeefster kijkt totaal niet op de klok, kan ook zelf op je paard klimmen om even te voelen hoe en wat en kan je zeker helpen tm Z. Maar we werken niet zozeer op hoogteniveau maar op rijkunst. Blijft lastig ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 23:19

Faelynn schreef:
Maar moet zeggen dat de instructie die ik nu heb wel echt veel ziet en kennis heeft, dus daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan.
Maar les om deze reden wel maar 1 keer per maand of eens in de 2 maanden en probeer verder zo veel mogelijk zelf toe te passen wat we in de les geleerd hebben. :j

Mag ik daar even op inhaken? Er gaat sowieso 21% vanaf, benzine, verzekering, onderhoud materiaal, er zit ook vakantiegeld etc bij in, opbouw pensioen, geloof mij, als ik rijk wilde worden was ik geen instructeur geworden.

Ontopic: ik vraag 45 per 45 minuten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 23:34

Mijn laatste lesgever vroeg € 55,- per uur exclusief reiskosten. Ik snap haar berekening helemaal, maar vond het, het bedrag niet meer waard. Mocht ik op een probleem stuiten dan zal ik een enkele les nemen maar niet meer wekelijks.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 00:44

60 voor om rn bij de 45 minuten. Maar ik les Max 2 keer per maand en inmiddels is het al meer dan een jaar geleden door omstandigheden. :+

Ik ga trouwens naar hem. :) hij geeft geen les op locatie. Enkel helpen op wedstrijd als hij toevallig aanwezig is. Dat dan weer wel, <3

DaysOfAutumn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 01:03

Ik heb meerdere variaties van lessen en ik geef ook les. Ik geef alleen prive dressuur en vraag 40 euro per 60 minuten, maar geef liever 30 tot 45 minuten les.

1x per 3 weken dressuur op locatie met mijn eigen paard, 45 minuten vokr €60.
1x per 3 weken dressuur op locatie met paard wat ik voor een ander rijd, 30 minuten voor €40. (Dit wordt voor me betaald)
1x per 3 weken cross training, paard van een andere 45 minuten voor €60 (wordt ook voor me betaald)
1x per 4 weken houding en zitles, 45 minuten voor €60 en welk paard ik meeneem wisselt. Betaald ik 50/50 met de eigenaar van het andere paard.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 06:42

Ik betaal 35 euro voor een uur inclusief reiskosten.
Instructrice maakt iedere maand een rondje door mijn regio.
Mag zelf kiezen of ik grondwerk of rijles wil.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:22

Earth schreef:
Ik vraag zelf €25.- pu. Maar ik vind mezelf ook niet meer waard, al ben ik meer een coach/begeleider en help ik met het hele plaatje. Dus van harnachement, staling, voer, grondwerk en rijden. Dus gewoon alles eigenlijk en ik kijk niet op de tijd. Soms ben ik met 40 min klaar, soms ben er 1.5 uur bezig.

Ik vraag dat ook en vind mezelf dat dubbel en dwars waard :D :o
Juist omdat ik graag iets wil betekenen voor ruiter en paard en het rijden voor iedereen fijner en vooral simpeler wil maken. Ik ben een vakidioot en durf te zeggen dat heel veel instructeurs paarden en ruiters scheef en zonder goede basis door laten prutsen. Ik hou ervan een goede basis te leggen waardoor alles biomechanisch op z'n plek valt. Qua tijd denk ik er ook zo over als jij, ene X 40 min, andere x een uur.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:26

Ik betaal wekelijks € 17,50 voor een half uur privé dressuurles. Heb ontzettend mazzel als ik de bedragen hier zo voorbij zie komen :o

Ze woont bij ons op stal dus er komen geen reiskosten bij kijken.

Krijg ontzettend fijn les.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:31

Ik betaal wekelijks 40 euro voor een half uur privé les, als hij straks sterker is gaan we naar de 45 min en dan ga ik naar de 50 euro.. ik vind dat we dit ook nodig hebben gezien het doel dat ik voor ogen heb :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:11

Lieser schreef:
Faelynn schreef:

Je haalt bruto en netto door elkaar.

Een kapper of automonteur heeft ook een uurtarief van 60 euro.

Dat haal ik helaas niet door elkaar, ik verdien 10 euro bruto per uur, maar er gaat via mijn werkgever wel minder belasting/andere kosten vanaf dan als je een eigen bedrijf hebt (dat heb ik ook gehad heel vroeger)
Maar dat is uitgaande van dat de instructeurs wit werken, en ik schat zo in dat er erg veel zwart werken gezien ik tot nu toe altijd contant heb moeten betalen ook bij de instructeurs die ik vroeger had, en dat snap ik hierbij ook wel, veel doen het ook naast een loondienst baan.
Maar dat veranderd verder niks, ze mogen vragen wat ze willen, en ik heb een instructeur nodig, dus zolang de consument bereid is te betalen voor de juiste dienst/kennis doen ze het goed :)
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 28-03-22 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

loopjeloopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:20

25 euro per les van 1 uur. (thuis)
balkjestraining met 3 ruiters, 10 euro per 3 kwartier. (hier ga ik naar toe)