Gaan wij het outdoor seizoen L1 starten ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:33

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:17

koend schreef:
Gewoon doen!
Wedstrijdrijden is gewoon leuk ... op voorwaarde dat je de uitslagen niet al te veel te veel serieus gaat nemen.

Ik probeer altijd maximaal te genieten van het proces.
Doelgericht oefenen en kleine stapjes vooruitgang voelen.
De proef uit het hoofd leren
Het paard super mooi klaarmaken
Op tijd vertrekken met een tikkeltje wedstrijdopwinding
Goedgezind inrijden
In de proef de concentratie met de positieve vibe proberen te verzoenen.
Genieten van de coolingdown en de nazorg.
Veeeeel napraten met de andere deelnemers.
En als er eens een eerste plaats uit de lucht valt, steevast bij thuiskomst een fles bubbels met mijn partner.

Wedstrijdrijden ls zoveel meer dan dat proefje en dat protocol!
Doen!

Of TS klaar is voor de L durf ik niet te zeggen, al ziet het er inderdaad uit van wel. Maar als ik ooit wedstrijden ga rijden, dan wil ik het doen zoals jij. Dat klinkt als maximaal genieten van een wedstrijddag!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 21:09

Euridicey schreef:
R_emkee schreef:
Hier een stukje film van vandaag tijdens de oefendressuur. L1 :D

https://www.facebook.com/100000565937885/videos/pcb.5471599422868868/368767968455839

Ziet er netjes uit! Zie een heel netjes lopend relaxt paard. Vergeet niet te kijken waar je naar toe gaat :p
Mag ik vragen waarom je sporen gebruikt?

Dat mag zeker ;) Hier mee krijg haar net iets scherper aan de hulpen rijd thuis eigenlijk alleen in de les met en op westrijd. :j ze was juist heel erg tegen me been maar nu ik zo af en toe met spoortje rijd krijg ik der net wat fijner er aan. Maar gebruik hem zeker niet om haar er mee naar voren te trappen :P

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 21:10

miereneter schreef:
koend schreef:
Gewoon doen!
Wedstrijdrijden is gewoon leuk ... op voorwaarde dat je de uitslagen niet al te veel te veel serieus gaat nemen.

Ik probeer altijd maximaal te genieten van het proces.
Doelgericht oefenen en kleine stapjes vooruitgang voelen.
De proef uit het hoofd leren
Het paard super mooi klaarmaken
Op tijd vertrekken met een tikkeltje wedstrijdopwinding
Goedgezind inrijden
In de proef de concentratie met de positieve vibe proberen te verzoenen.
Genieten van de coolingdown en de nazorg.
Veeeeel napraten met de andere deelnemers.
En als er eens een eerste plaats uit de lucht valt, steevast bij thuiskomst een fles bubbels met mijn partner.

Wedstrijdrijden ls zoveel meer dan dat proefje en dat protocol!
Doen!

Of TS klaar is voor de L durf ik niet te zeggen, al ziet het er inderdaad uit van wel. Maar als ik ooit wedstrijden ga rijden, dan wil ik het doen zoals jij. Dat klinkt als maximaal genieten van een wedstrijddag!

Idd klinkt echt heerlijk zo deze manier! En heb er gisteren ook echt van genoten! Zon doet ook een hoop :P

DiantaM

Re: Gaan wij het outdoor seizoen L1 starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:01

Heel leuk dat je het filmpje hebt toegevoegd. Goede instructeur trouwens, hij zegt wijze dingen.

Het algehele plaatje is mooi! Mooie hoofd-hals houding, mooie zit. Ik vind hem alleen een tikkie traag, er mag wat meer impuls in. Iets meer dat achterbeen eronder waardoor hij lekkerder kan ontspannen en jij ook beter kunt gaan zitten. Hij loopt ook iets losser door zijn lijf als jij lichtrijdt. Dat verschil zie je duidelijk.

Maar héle fijne basis om vanuit te beginnen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:16

Eens.

Wijken is overigens alleen maar met je been je paard opzij duwen. Je paard is linksgebogen, dus links wijken zou prima moeten gaan. Hou je paard aan de buitenteugel, binnenhand luchtig en duw hem gewoon met je been opzij :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 13:01

DiantaM schreef:
Heel leuk dat je het filmpje hebt toegevoegd. Goede instructeur trouwens, hij zegt wijze dingen.

Het algehele plaatje is mooi! Mooie hoofd-hals houding, mooie zit. Ik vind hem alleen een tikkie traag, er mag wat meer impuls in. Iets meer dat achterbeen eronder waardoor hij lekkerder kan ontspannen en jij ook beter kunt gaan zitten. Hij loopt ook iets losser door zijn lijf als jij lichtrijdt. Dat verschil zie je duidelijk.

Maar héle fijne basis om vanuit te beginnen.

Thanks! Hihi ze zit zoo lekker ben nu aan het zoeken of ik blijf doorzitten of ga lichtrijden met me proeven.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:19

Ziet er echt heel prettig uit! Let wel even op dat je op het goede been lichtrijdt!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:19

Prachtig paard, lijkt heel fijn om te rijden :j