Een dráák van een paard!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado
Berichten: 1353
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Een dráák van een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:57

Mijn vriend zijn bijnaam is Draak.. want hij heeft echt wel zo zijn streken, maar ik probeer altijd naar hem te luisteren.
Rijden ging laatst niet zo lekker, gek dacht ik. Vervolgens bij de bekapper zijn achtervoet enorm hoog optillen ongevraagd en na een tijdje trappen. Dat was al helemaal gek, dus osteo laten komen van de week ondanks dat die er eind vorig jaar ook was. Ja hoor paard lief zat flink vast. Nu kan ik weer heel normaal zijn voet optillen, loopt fijn met grondwerk enz (rijden heeft ie nog 2 daagjes vrij van)

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:05

Op 1 van de stallen waar ik gestaan heb stond een pony die door de rest van de groep als draak bestempeld werd (de gele tijd uitlokken en etterbakken). Ik ben nog steeds onder de indruk hoe ze dat aangingen. Die kudde was het blijkbaar unaniem zo zat dat ze hem de toegang tot het water ontzegde. Steeds als hij naar het water wilde werd hij weggejaagd totdat hij het netjes „vroeg“. Daarna gedroeg hij zich veel beter in de groep.
Prachtig hoe zo‘n opvoeding in groepsverband functioneert.

Sunnda

Berichten: 7845
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:21

Oh ja hoor. Net als bij mensen heb je ook paarden met een 'naar' karakter.
Gewoon een combinatie van de verkeerde karaktertrekken die het niet persee leuke paarden maken om mee te werken.

Uiteindelijk vind je bij veel 'probleempaarden' iets medisch.
Daarna houd je een heel klein clubje die gewoon een bijzonder karakter hebben en daar moet je iemand bij vinden die dat wel een uitdaging vind.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Een dráák van een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:28

Heus wel eens gedreigd (opa had destijds een stuk of 10 shetlanders, zelf hadden we er 1... Dus daar zat wel wat spul tussen :+ ) maar uiteindelijk samen met de pony's heel veel geleerd. Ach, wat karakter is ook leuk :))

Bloesem21
Berichten: 118
Geregistreerd: 09-03-22

Re: Een dráák van een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:01

Vooral als mijn koudbloed tijdens het poetsen op m'n tenen gaat staat. Ja expres! Tenminste, hij steekt nog net niet z'n tong naar me uit

CoonArt

Berichten: 23317
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 22:12

Bloesem21 schreef:
Vooral als mijn koudbloed tijdens het poetsen op m'n tenen gaat staat. Ja expres! Tenminste, hij steekt nog net niet z'n tong naar me uit

Ah brutaaltje! :')

KittyDylan

Berichten: 8912
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:13

Mijn vosmerrie is een echte draak. Dingen die ik haar echt niet aan of afgeleerd krijg (die wel handig zouden zijn bij de DA bijvoorbeeld) ondanks consequente aanpak.
Maar ze houdt ook een spiegel voor, ik noem haar altijd maar mijn therapie paardje. Maar ik wens haar toch graag de frikandellen in hoor ~~}>
We zijn dan beide eigenwijs en het botst dan wel eens. Na 6 jaar laat ik haar maar gewoon met rust :') Ik weet ondertussen op welke momenten ik haar moet ontwijken.
Mijn ouders klagen wel nog regelmatig over haar, als ze een keertje moeten voeren oid.
Verder lief, gewoon een karakter :D Kan ook niet met andere ponies overweg overigens. Dat resulteert altijd in slaan en gillen en verdwenen oortjes
Maar dat koppie maakt het weer goed <3
Afbeelding

Overigens kunnen we buiten de spanningen om goed met elkaar lezen schrijven :j twee autistjes bij elkaar.

fensy79
Berichten: 122
Geregistreerd: 08-02-21

Re: Een dráák van een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 00:14

Die van mij durfde niks meer uit te halen...ik hoefde alleen nog maar met mijn vinger te wijzen naar de overkant van de weg }> . Daar stond namelijk de vleesfabriek voor hondenvlees :D

CoonArt

Berichten: 23317
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 09:21

fensy79 schreef:
Die van mij durfde niks meer uit te halen...ik hoefde alleen nog maar met mijn vinger te wijzen naar de overkant van de weg }> . Daar stond namelijk de vleesfabriek voor hondenvlees :D

Oh wat evil van je! :')