Het bos in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 19:07

Een echt bos heb ik ook niet, ookal woon ik dan praktisch op het platteland. het dichtsbijzijnde bos is ongeveer een half uur flink doordraven.
Ik heb wel om de stal heen veel zandwegen en wegen met weinig verkeer, dat is ook wel fijn.
Als we naar het bos gaan zijn we meestal de hele middag onderweg. Zomaar even een uurtje buitenrijden is er dan niet bij.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 19:23

5 minuten door een stukje polder en dan ben je in het bos.Na 15 minuten(vanaf de stal) in de duinen en als je over de weg gaat een 3 kwartier/uur om naar het strand te gaan en als je door de duinen gaat 1,5 uur om bij het strand te komen.Alles vanaf de stal gezien.

Allemaal lekker dichtbij dus Haha!

PS Anneke ik heb je al een PB gestuurd,ik woon namelijk in Bergen

Liefs layla d

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: layla d op 2001-09-25 20:27 ]</font>

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 20:05

Tja... Ik woon ook zo ongeveer áán de veluwe trail route...
Ik rij wel eens zo'n dagtochtje, maar in oktober gaat het echte werk beginnen! Dan gaan kim en ik hem 3 dagen rijden. Kim komt uit NH, en kent het bos dus niet echt...
Tot een jaar geleden reed ik alleen maar in de bak. Maar sinds ik Ed heb, doe ik niets anders meer als in het bos rijden!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 22:42

Bos? Hoeveel strekkende kilometer moet je ervan hebben? Brug over, bos en heide zo ver als je dromen kunt. Daaaaagen kun je er wegblijven, als je wilt. En voor iedereen die nu jaloers wordt: we hebben altijd wel plek voor vacantiegangers, PB even hoeveel dagen je weg wilt blijven, de rest wordt geregelt.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 23:09

Hmm... ik heb het ook niet zo getroffen Boos!
Mijn paard staat nu nog in Drachten, daar kon je tot voor kort altijd best leuk rijden. Geen bos (da's 3 kwartier rijden voordat je daar bent) ofzo, maar het terrein van het Fries Paarden Centrum was altijs wel leuk, daar zaten we 10 minuten stappen vandaan. Maar helaas is het ouwe FPC plat en hebebn ze bij het nieuwe nog nix aan de omgeving gedaan. Verder nog wel wat ruiterpaadjes, maar ik heb niet erg veel variatie daar.

Straks wordt het helemaal afzien wat betreft buitenrijden. De manege waar ik weer heen ga ligt net buiten de stad (Groningen) tegen een nieuwbouwwijk aan. Ze hebben achter de manege een parkje (wat wel heel netjes onderhouden wordt!) waar je misschien een kwartiertje kunt stappen... Een galopje voluit kan ik dus wel vergeten. Dat park zit ook vol met mensen met loslopende honden, en daarbij zit je gewoon tegen de flats aan te kijken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:01

Drie kwartier met de veewagen naar het Amsterdamse Bos, en ongeveer even lang naar Langevelder Slag (bos, duin enstrand).
Maar ik heb het er graag voor over hoor, ik rij bijna elke week buiten!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 10:33

Hoi Jura,
ik woon in Oudorp (Alkmaar), lekker vlakbij t bos!
Jij woont ook vrij dichtbij! Party!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 20:42

Ik stond dus eerst bij Naz op stal, ben nu verhuist met pony. Sta nu aan de rand van het bos! Party!! Nu nog 300 meter langs de weg en dan het fietspad op naar het bos (waar je eigenlijk nog niet mag rijden Knipoog ) Binnenkort door het weiland naar een jaagpad,en dan over een bruggetje het bos in... Helaas is mijn pony nogal hyperreactief of muggen en dazen dus daar moet ik nog een oplossing voor zoeken... Maar buitenrijden kan dus!

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:47

Stal terrein af en dan zo lang ik wil het bos in of de hei op. Bruggen, tunneltjes voor mijn kanjer allemaal geen probleem. Heerlijk!!!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 09:41

Voor ons is buitenrijden ook niet makkelijk, dus regelmatig wat stapwerk langs de dijk of door de polder, totdat er weer vele tractoren behoorlijk hard langs je heen moeten en je bijna raken, dan ben ik weer een poosje genezen.
Soms zet ik ze op de trailer, ongeveer een half uurtje, moeten we wel met de pont de rijn over, dan kunnen we in Amerongen het bos in.
Alleen met mooi weer is dit weer geen doen, sta je soms een half uur te wachten voordat je met de pont meekan. Ja en dat vind zielig voor de paardjes.

Groetjes,

Geral
(Amanda)

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 16:36

Ik heb een enorm bos, waarin je echt uren kunt rijden, gewoon om het hoekie! ik moet wel een straat over, onder een viaduct door en over de snelweg A28 heen!

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:21

Ik moet zo`n tien minuten rijden (met korte beentjes kleine stapes paaardje dus niet heel hard Haha! ) en dan ben ik in het `bos`. Ons bos is wel erg klein. Je bent er in een halfuurtje door maar je kan er wel leuk rondjes rijden. Maar jah, in Groningen maken ze ze niet groter Haha! .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:01

Ong 15 minuten van het bos af.
Gister weer nieuwe route leren kennen. Veel leuker en makkelijker.
Ong 5 minuten langs het fietspad en redelijk grote weg en dan langs het fietspad waar nu dus ook een ruiterpad ligt naar het bos.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:02

Citaat:
Op 2001-09-26 00:09, schreef Naz:
Hmm... ik heb het ook niet zo getroffen Boos!
Mijn paard staat nu nog in Drachten, daar kon je tot voor kort altijd best leuk rijden. Geen bos (da's 3 kwartier rijden voordat je daar bent) ofzo, maar het terrein van het Fries Paarden Centrum was altijs wel leuk, daar zaten we 10 minuten stappen vandaan. Maar helaas is het ouwe FPC plat en hebebn ze bij het nieuwe nog nix aan de omgeving gedaan. Verder nog wel wat ruiterpaadjes, maar ik heb niet erg veel variatie daar.

Nou, Naz, ik reed vorige jaren vrij vaak naar het bos, de route er naar toe gaat over dijkjes en hele rustige weggetjes waar je tussendoor ook kan draven of galoperen, en met die grote passen van Ironique had jij het wel in een klein half uurtje gedaan denk ik. Wij reden een heel leuk stuk door het bos in zo'n drie uur, maar dat kon best sneller en als we nog richting de Hemik en Lippenhuizen gingen dan reden we daar zo'n 4,5 uur over.
Alleen als je niet veel tijd hebt of het vroeg donker wordt, tja... Maar de weekenden konden
we heerlijk rijden! Verder inderdaad maar beperkte variatie (maar je kan toch altijd nog twee verschillende kanten op langs fietspad naar ruiterpaden en je kan de lengte en richting varieren) Voor mij is het nu niet anders... Je kunt niet over alle paden in het bos, en eigenlijk mag je er niet eens rijden Schijnheilig
Groetjes,

Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 07:17

Bij ons is het bos heel dichtbij!
als je het hek uit loopt en de weg oversteekt, kom je eerst op een groot veld ( waar een soort hoefslag in is dus we krijgen daar in de zomer soms ook les) en als je daar overheen gaat ben je in het bos! Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pino op 2001-09-28 08:18 ]</font>

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 10:26

Ik ben ook jaloers op die mensen maar ik heb wel een park aan mijn voeten waar je heerlijk conditie op kan bouwen en lekker veel heuvels op kan crossen (ook met je kar) en verder het surfmeer in barendrecht waar niet veel aan is! En ook nog het Reijerpark naast Reijerbos met veel ruiterpaden wat wel leuk is eens in de zoveel tijd maar nie elk weekend (dat is zo'n 20 min stappen)!!!!! Maar als ik op ponykamp ga volgendjaar mag hij mee an dan kan ik 3 weken lang in het bos rijden!!!!!!!!!! Ben alleen nog vervoer aan het zoeken Verdrietig mijn ouders hebben wel een E rijbewijs maar die durven dat niet!!! Nog een vrijwilleger tegen betaling??????? Kusje

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 10:46

de manege waar ik rij dat staat aan het bos zelf de wielanden zijn in het bos zeg maar vanaf de bak is het 5 a 10 meter rijden!
ik rij heel vaak het bos en het is wel zoeken hoor je kunt er dagen in rond dwalen Extreme duivel
ik ga met maaike (anne-jelle) in de herfsvakantie ook een pony huren daar dan gaan we ook zo'n 2 uur weg!!

ach dat is ook het enigste bos wat we hebben hoor Huilen

op mijn oude manege had je geen bos alleen een zeg maar een grote plas waar je langs kon maar dan was je met een haluurtje ook wel weer zat!!

nou groetjes iris