Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:De twijfel zit volgens mij in het welzijn van de paarden, of deze wel genoeg aandacht krijgen en niet gaan staan te verpieteren?
Daar kun je denk ik alleen zelf antwoord op geven..zijn ze tevreden met 2/3 in de week wat beweging? naast een lekker leven op de wei? want meer hoeft echt niet perse. Kunnen jullie de taken anders verdelen? bijv. de ene op de ene dag het onderhoud en de ander de verzorging en training van de paarden?
Spaansepony schreef:andere optie als financieel geen probleem is,
Een betalende trainer zoeken die ze aandacht geeft en traint. Dan ben je zeker van het niveau en als je ze 2 keer per week laat trainen. Geef jezelf nog 1 x per week aandacht aan poetsen en tutten en de andere dagen genieten ze wel van hun vakantie voor een langere periode.
Niqui schreef:Iets heel anders.. je werkt heel veel schrijf je. Heb je al aan een au pair gedacht? Als jullie er de ruimte voor hebben en jullie een au pair kunnen vinden die (naast met kinderen) ook graag met paarden werkt, zou dat een oplossing kunnen zijn.
Zonnetje81 schreef:Ik lees altijd heel vaak het advies voor bijrijders en verzorgers. Ik zou die privacyinbreuk op mijn terrein niet willen en zou juist controledrang hebben en stress dat het nooit gaat zoals je zelf zou willen. Ik bekostig niet de hobby van een ander. Of het moet uit een vriendschap toevallig zo voortkomen. Ook kan je dan niet spontaan zelf gaan rijden of iets, alles moet in overleg.
Ik heb ooit het gevoel dat ik de enige ben die daar totaal niet op zou zitten te wachten.
Annlifehorse schreef:Niqui schreef:Iets heel anders.. je werkt heel veel schrijf je. Heb je al aan een au pair gedacht? Als jullie er de ruimte voor hebben en jullie een au pair kunnen vinden die (naast met kinderen) ook graag met paarden werkt, zou dat een oplossing kunnen zijn.
We hebben financieel zeker geen klagen, maar een au pair, we zijn niet stinkend rijk fzo
happyjoyce schreef:Is het geen optie om één van de paarden te houden om te rijden en daarbij dan een maatje te kopen die niet gereden hoeft te worden?
Mijn zoontje is twee en ik ben heel blij dat ik nog een rijpaard heb. Ik rij ongeveer om de dag en sinds een half jaar zelfs weer concoursen. Het zorgt echt voor een stuk ontspanning. Helemaal het eerste jaar was ik blij dat ik nog iets had naast de baby en mijn werk. Helaas heb ik geen goede slaper en rijden met hem in de kinderwagen/box is ook nog nooit gelukt helaas. Vanaf het begin ging hij wel gewoon mee naar buiten met voeren, mesten en ander onderhoud.
Wij hebben ook de paarden aan huis en zitten daarnaast al jaren in een verbouwing, dus ik weet hoeveel tijd alles kost.
Wellicht kan je sommige dingen ook uitbesteden? Wij laten de weides spuiten, laten er mest op brengen en laten ook de mest ophalen i.p.v. weg te brengen. Verder ligt langs het hele land een waterleiding, dus als het water op is, is het alleen een kwestie van de kraan aan zetten. Misschien zitten daar nog verbeteringmogelijkheden?
pmarena schreef:Hier was dat echt geen optie, die kleine van ons ging helemaal over de flos als je hem "alleen" liet. Het is beter om jezelf ook op dat scenario voor te bereiden: dat je de pech kan hebben dat je eigenlijk niets meer kan doen behalve even een bak voer geven ofzo. En dat je voor het echt iets doen met of bij je paarden, dan echt afhankelijk bent van iemand anders die de baby-dienst over kan nemen....
En ik vraag me af hoe realistisch dat is als je al beiden 50-60 uur van huis bent voor je werk en voor die uren al iemand moet inschakelen om voor de kleine te zorgen. Om daar nou nog uren extra aan vast te plakken voor het verzorgen van je paarden... wanneer breng je dan nog tijd met je kind door....