niet erg of is het zielig...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:02

je vraagt zelf of dit zielig is of niet, als iedereen dan het antwoord geeft wat je liever niet wilt horen, kan je beter niks vragen. Ik heb zelf al 10 jaar een shet maar 2 uur longeren is belachelijk. Weet je wat dat doet met de gewrichten van je pony? ik denk dat je nu alleen maar meer problemen krijgt de volgende keer als je gaat longeren, omdat de pony daar nu een hele slechte ervaring mee heeft. Je kunt beter een volwassen iemand die veel ervaring heeft je shet laten longeren als je er zelf 2 uur over doet om het op te lossen. Het is volgens mij ook niet opgelost, ze heeft opgegeven uit vermoeidheid, de volgende keer als je weer begint zal ze hetzelfde gedrag vertonen....

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:05

Ik heb zelf ook een eigenwijze shet en als die eigenwijs doet krijgt hij heel erg op zijn kop en daarna is het over. Hij moet heel goed weten dat jij de baas bent en dat is denk ik niet helemaal het geval bij jou. En 2 uur longeren met dit weer is niet echt verstandig als ze daarna helemaal nat is kan ze kou vatten. En 2 uur strijden is al helemaal niet goed. Ik zou het voortaan anders gaan proberen. Knipoog Succes!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:29

Ik begrijp je idee: het paardje moet zich gewonnen geven en tot die tijd moet jij volhouden. Maar in dit geval had jij wijzer moeten zijn, imo wegen de voordelen niet op tegen de nadelen. Het paardje had lichamelijke schade op kunnen lopen en liep een grote kans om zwaar verkouden te worden. En ik krijg het idee dat je shet hier niet zoveel van geleerd heeft... Stel nou dat zijn bouw het echt niet toelaat om aan de teugel te lopen (ik zeg stel) dan heeft je paardje pijn als je het aan de bijzet zet. En jij straft het dier af op het moment dat het er tegen protesteert. Heb je daar al eens over nagedacht?

Kun je geen andere dingen verzinnen om met je shet te doen? Ideen zat hoor! Je kunt met een paar andere shets lekker gaan crossen (vinden ze in groepen vaak heel leuk, mijn ex-shet hoefde ik niet eens aan te drijven, die werd helemaal dol als ik het lef had om haar in te houden). Ook kun je een hindernisbaan maken met allemaal 'enge'dingen zoals parapluus, plastic op de grond ed. Of hem/haar aan de lange lijnen laten lopen. Of gewoon wat vrijheidsdressuur. Je zult merken dat je pony daarvan veel meer plezier heeft.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:44

hallo ik laat jouw toch ook niet 2 uur lopen als je niet wil luisteren. Een shet heeft er de bouw niet voor om aan de teugel te lopen. Je moet op tijd stoppen en de volgende dag verder gaan. Je shet zal het werk leuker gaan vinden dan op die manier hoe jullie het doen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:19

Ik geloof dat je zelf wel uit dit topic kan halen wat de mening is van de bokkers die hebben gereageerd: Het is gewoon zielig!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:32

Dus je hebt je pony hard aan het werk gezet. Wat ga je vandaag dan doen? Als je niets met hem gaat doen vandaag is de pony nog zieliger...want dan heeft hij ontzettende spierpijn....

Als je een dag hard wat met je pony wilt werken, dan moet je daar naartoewerken, en dat dan ook weer afbouwen. En ik denk niet dat dit gebeurt is.

dipsulvymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:02

egt triest van je peopiej:j:j Ach gut Huilen Boos!

peopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 16:03

Heey mensen ik moet effe iets zeggen dit wat ik allemaal zeg gaat over een ander meisje en haar shet heet pipo en die doet dit met haar shet mijn shet heet dipsy en ik ga niet zo om met der hoor maar ik ga proberen dat meisje weg te halen bij die shet zodat die shet een beter leven bij iemand anders krijgt dus ik probeer gewoon iets te doen voor die shet ik ga alle berichten antwoorden die jullie hebben gegeven aan haar laten zien zodat ze ziet hoe erg het is voor dat paardje maar ik weet het ik had het eerder moeten zeggen maar ik durfde het niet sorry het spijt me maar ik probeer alleen maar iets goeds voor die shet te doen!En alles wat ik hier schrijf over die shet is over dat meisje echt waar ik haat dat kind ze moet normaal omgaan met dat shetje ik vind het zo sneu.Die hengstigheid dat zegt dat meisje dat het zo is enz. end at die aanvalt enz. maar als ik der wei inloop doet ze bij my nmiets en bij dat kreng wel...ik weet het ik had het gelijk moeten zeggen!

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:41

Ik heb net je andere topic gelezen, en jij zij ook dat je reageerde zoals het meisje ook zou reageren. Toch vind ik het absoluut niet kunnen. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat iemand zijn paard 2 uur longeerde, dat had je gewoon ook kunnen zeggen. Nu hebben de meeste bokkers waarschijnlijk een idee van jou dat jij slecht bent voor je paard, of de boel bedriegt. En geloof me, ze vergeten dat soort dingen niet gauw. Waarom moeten mensen toch altijd liegen? Dat snap ik niet. Eerlijkheid duurt het langst, en komt toch altijd wel een keer boven water. Je hebt alleen je zelf er mee als je liegt. Liegen is een slechte eigenschap.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:52

peopie schreef:
Heey mensen ik moet effe iets zeggen dit wat ik allemaal zeg gaat over een ander meisje en haar shet heet pipo en die doet dit met haar shet mijn shet heet dipsy en ik ga niet zo om met der hoor maar ik ga proberen dat meisje weg te halen bij die shet zodat die shet een beter leven bij iemand anders krijgt dus ik probeer gewoon iets te doen voor die shet ik ga alle berichten antwoorden die jullie hebben gegeven aan haar laten zien zodat ze ziet hoe erg het is voor dat paardje maar ik weet het ik had het eerder moeten zeggen maar ik durfde het niet sorry het spijt me maar ik probeer alleen maar iets goeds voor die shet te doen!En alles wat ik hier schrijf over die shet is over dat meisje echt waar ik haat dat kind ze moet normaal omgaan met dat shetje ik vind het zo sneu.Die hengstigheid dat zegt dat meisje dat het zo is enz. end at die aanvalt enz. maar als ik der wei inloop doet ze bij my nmiets en bij dat kreng wel...ik weet het ik had het gelijk moeten zeggen!

eerst vraag je in de titel van het topic of het niet zielig is, dan krijg je van iedereen de reactie dat het wel zielig is en dan heb je het ineens niet meer gedaan? vaaaaag verhaal Scheve mond

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:05

Ik vind het echt asociaal. Ik laat jou toch ook niet 2 uur aan een touwtje in een bak rondlopen omdat je me niet snapt.
En eerst is het verhaal in IK vorm geschreven, dan zijn er wat essenciele onderdelen uit het verhaal weg gelaten en dan ineens is het een ander meisje die dit doet.

Nou volgens mij lieg je idd alles aan elkaar. Ik heb medelijden met het shetje. Lekker buiten en daar is ie braaf en dan als ie terug komt dan ineens nog 2 uur aan het werk.

Ik vind dat je je hersenen maar eens moet gaan gebruiken en dit soort acties maar achterwegen moet laten.
Als je mijn dochter zou zijn had ik je met een turbosnelheid achter het behang geplakt.
Ik kan mezelf hier zo verschikkelijk kwaad om maken.
Liegen en bedriegen... en op deze manier omgaan met een levend wezen.
Kind waar zit je verstand. Grow Up. Boos! Boos! Boos! Boos!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:10

heb overal een topic neergezet over die shet?? je overtreed echt lang en breed de regels volgens mij, sowieso met je schaduwaccount van Peopie, namelijk Dips.....

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:39

peopie schreef:

Whaha vet goede smoes hoor! *LOL* *LOL* *LOL*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:41

Een leugenaar moet een goed geheugen hebben...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:44

Ook een beetje vreemd dat je onder je schaduwaccount tegen je andere account, peopie, zegt dat het zielig is voor haar shet. Je spreekt jezelf dus tegen, waar ben je mee bezig?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:04

Raar hoor, ten eerste longeer je geen 2 uur, ookal issie vervelend, dat is idioot.

Ten tweede rageer je steeds onder de naam Peopi heel fel als iemand iets negatiefs zegt en dan opeens is het een ander meisje ?
Regaeer jij voor dat meisje dan ?

Mijn hand doet raar... oh ik merk het al, die trekt naar t uitroepteken Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:12

SANEX schreef:
Raar hoor, ten eerste longeer je geen 2 uur, ookal issie vervelend, dat is idioot.

Ten tweede rageer je steeds onder de naam Peopi heel fel als iemand iets negatiefs zegt en dan opeens is het een ander meisje ?
Regaeer jij voor dat meisje dan ?

Mijn hand doet raar... oh ik merk het al, die trekt naar t uitroepteken Haha!

dit is al lang gedaan door mij Tong uitsteken

ow ja, wij als bokkers vergeten niet gauw
en je kunt toch gewoon vertellen wat dat meisje met die shet doet(moest dat waar zijn) en naar haar toe stappen en zeggen dat ze krank is.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:15

krank im kopf zwainhund ! Haha!

Pouskintje,hoe meer uitroeptekens des te eerder er met liegpenny's wordt afgerekend Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:24

kijk, je vraagt om meningen van anderen, wanneer we plots negatief reageren dan is het weer een ander meisje.

ik = jijzelf
zij= iemand anders
savvy?

Wijst nogmaals met de vinger naar de afdeling barbiepaarden in de speelgoedwinkel

ja lang leve de liegpenny's :p

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:24

Wat wil je bereiken met zo´n topic?

Sorry maar daar kan ik echt niet bij met mijn hoofd. Uiteraard weet je wat voor reacties er gaan volgen, en ik kan me erg moeilijk indenken wat voor kick je krijgt van zo´n vorm van negatieve aandacht.
Daarbij heb ik zo´n vermoeden dat dit voorval nooit heeft plaatsgevonden (of misschien hoop ik het alleen maar.)

Hoe dan ook, ik ben er zoizo geen voorstander van wanneer jonge kinderen zonder toezicht met een (verzorg)pony aan het werk gaan.

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:27

Smoesjes! Zodra je doorhad dat de bokkers het niet met jouw gedrag eens waren zei je dat het om een ander meisje ging. Niet erg geloofwaardig...
Maar je wilt weten of het zielig is? Het antwoord is: JA! Eerst met je pony rijden en dan 2 uur longeren, daarna zet is hij zeiknat terwijl het buiten vriest. Lijkt me niet echt gezond. Mijn tip: haal er een volwassene (met verstand van paarden!) bij, zodat die jou kan helpen. Als je het mij vraagt snapte je shet jou niet, doordat je hem op de verkeerde manier longeerde. Als jij het verkeerd doet kan je wachten tot je een ons weegt, maar je shet zal echt niet toegeven. Mensen geven vaak de schuld aan hun paard, maar vaak ligt de schuld bij hen, zij doen iets fout wat het paard niet begrijpt en het paard zal dus niet het gewenste gedrag vertonen. Logisch. Volgens mij is dat ook bij jou het geval. Succes in ieder geval en niet meer 2 uur longeren, he!

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:28

En toen durfde ze niet meer op bokt te komen... Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:37

zoals de topicnaam al zegt....het is zielig

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:37

Trouwens, in haar profiel staat dat zij over een paar maanden een 3-jarige kwpn-er gaat inrijden! Zal ook wel gelogen zijn, maar toch...

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:51

Haha!

Penny-meisjes Knipoog