Een heerlijk jaar met Florentino

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Re: Een heerlijk jaar met Florentino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:01

Ik vind het zo'n ontzettend leuk paard om te zien! Inderdaad jammer dat je niet 10jaar geleden met hem door bent gegaan. Al weet ik niet of je toen ook zo fijn met hem rond had kunnen rijden, misschien is nu wel gewoon het perfecte moment ;).

Leuk om te zien hoe je steeds meer durft te gaan zitten en rijden. Lekker van genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:42

Mooie foto's!

Muronia schreef:
Maak jullie er niet druk om hoor, dat doe ik ook niet. Fijn dat er een foei-lijst is op bokt. :)

Ik wil even zeggen dat ik het knap vind hoe je erop reageert en het naast je neerlegt :)

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 00:21

Mensen, hou eens op met in elk topic van muronia te menen te moeten melden hoe je denkt over haar gewicht. Schei toch uit!
Wat fijn dat jullie de klik alsnog gevonden hebben!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 01:39

Ook als ze afvalt vind ik haar te lang voor deze pony :) heb verder geen oordeel over haar gewicht, dat boeit me niet. De combinatie met paard of pony wel.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 03:02

Wat loopt hij lekker zeg! Foto 2 en de voorlaatste foto vind ik het mooist, zo’n actief achterheen hou ik van. Heerlijk genieten zo samen *\o/*

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 04:04

Ziet er fijn uit! Leuk setje paarden heb je zo :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:53

[***] schreef:
Mooie foto's!

Muronia schreef:
Maak jullie er niet druk om hoor, dat doe ik ook niet. Fijn dat er een foei-lijst is op bokt. :)

Ik wil even zeggen dat ik het knap vind hoe je erop reageert en het naast je neerlegt :)

Vind je? -O-
Ik vind het eigenlijk heel teleurstellend goedbedoelde en zinnige adviezen te negeren en ze zelfs in de foei-hoek te drukken omdat ze je niet aanstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:01

Babootje schreef:
[***] schreef:

Vind je? -O-
Ik vind het eigenlijk heel teleurstellend goedbedoelde en zinnige adviezen te negeren en ze zelfs in de foei-hoek te drukken omdat ze je niet aanstaan.

Het wordt geen nutteloze discussie op deze manier en dat vind ik knap. Ze doet er iets mee of ze doet er niets mee, de mensen die er wat van vinden hebben er wat van gezegd. Discussie en drammen heeft geen zin.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:45

Daar heb je gelijk in Suzanne. De TS hoeft er niets mee te doen. Ik begrijp best dat gewicht een gevoelig punt is, maar om daarom nu gelijk mensen die je daarop attent maken in de foei-hoek te zetten vind ik ook onaardig.
En over "hoe iets wordt gezegd" het geschreven woord komt altijd anders over dan het gesproken woord en sommige bokkers blinken ook niet uit in schrijven, maar bedoelen het niet onaardig. Dat zou de TS ook moeten weten.

Overigens vind ik het een heel leuk paard. En vind ik het ook knap dat de TS haar angsten heeft weten te overwinnen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:53

Ziet er goed uit Claudia! Flo is knap <3 Ga je Veroon ook weer rijden en starten binnenkort?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 12:51

Ik vind het zonde dat dit jaaroverzicht, waarop ik toch echt best trots ben, zo moet verlopen. Iemand stelde mij de vraag wat ik zelf van ons als combinatie vind.. daarop wil ik antwoorden. Als ik nu in mijn huidige omstandigheden (want nee, ik lig niet op de bank met een puut chips en vreet me vol, ik ben ziek en ik kan op mn kop gaan staan maar ik val niet af daardoor) op zoek zou zijn naar een paard, dan had ik hem, hoe geweldig hij ook is, nooit voor mezelf uitgekozen. Zoals jullie vast weten heb en fok ik Groningers en ja, die passen beter bij mijn lengte en gewicht. Maar... Flo en ik hebben al 17 jaar geschiedenis, hij is een familielid voor me en hij blijft hier tot zijn dood. Waren we 10 jaar geleden ervoor gegaan, dan woog ik een stuk minder, toen was ik nog niet ziek. Gewicht is gewicht, of het nou komt van chips of een ziekte, dat begrijp ik heel goed. Ik heb ook echt mijn twijfels gehad of ik dit met hem moest gaan doen of niet, maar de vakmensen om mij heen, en dat zijn echt wel kundige mensen, en bovenal Flo zelf, geven aan en laten merken dat ik hem met wat ik doe, niks vervelends toe doe. Hij is in zijn lichaam enorm verbeterd in het afgelopen jaar en hoewel ik er ook anderen op heb laten rijden die een stuk lichter waren, laat hij zich bij niemand anders zo fijn los rijden als door mij. Zodra ik ook maar merk dat hem iets dwars zit, dan luister ik daar naar en handel er naar. Mensen die mij kennen zullen dat weten.

Dus kort antwoord, of ik ons plaatje mooi vind, nehh, niet geweldig, maar ik denk wel dat ik verantwoord bezig ben en niets doe wat niet kan of niet goed is voor mijn vriendje.

Mbt het zadel, er zit geen handbreedte ruimte achter nee, moet zeggen dat ik dat bijna nergens meer zie met welke confectiemaat dan ook met die huidige kuipzadels, maar op de lepel zitten is het ook niet. Dat zou in een moment van onbalans kunnen gebeuren (de foto met de instructeur erbij op), maar dat is zelden bij een misstapje of een onbedoeld plotseling verschil in tempo en dan voel ik het meteen in mijn rug ivm een hernia.

Kabayo Veronia rij ik nu af en toe omdat ik eigenlijk geen twee tegelijk meer kan rijden. Mijn dochter rijdt haar nu ook en ze heeft nog een bijrijdster dus ze gaat zeker de ring weer in als haar veulen er af is.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:19

Je benoemt het allemaal zelf, dat getuigt van inzicht in en oog voor het welzijn van je paard. Je liefde voor hem klinkt er ook duidelijk in door.

Alleen, je praat het vervolgens ook allemaal weer recht :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 13:20

Als het niet krom is hoef ik het ook niet recht te praten Boras.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:28

Ok :)

Het heeft in ieder geval je aandacht merk ik en daar ben ik blij en tevreden mee.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:05

Heel vervelend voor je Muronia!
Ik heb zelf ook een aandoening gehad waarvan ik dik werd van de lucht.
Ik weet ook dat je het beste met je paarden voor hebt :(:)

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 16:11

Knap dier, mooie bles ook dat halve witte neusje❤️

Iets om op te letten (komt mogelijk door de spanning nog) is en ik quote even oude lesgeefster "Je hebt twee K's en op de achterste zit je" dan steekt je onderbeen ook een stuk minder naar achter en tegen het natuurlijke gevoel zit je ook stabieler. Op de foto door de plas bijvoorbeeld zit je netjes

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 16:31

Jij hebt ook echt alleen maar hele knappe paarden staan daar hè? :) Je hebt hem lekker aan het lopen!! Wat fijn dat het na zo'n lange tijd van angst en gebrekkig vertrouwen in elkaar nu wel haalbaar is voor je om hem te laten ontspannen. Ik snap dat je daar trots op bent en dat mag je ook zeker zijn!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 16:40

lovelynutia schreef:
Knap dier, mooie bles ook dat halve witte neusje❤️

Iets om op te letten (komt mogelijk door de spanning nog) is en ik quote even oude lesgeefster "Je hebt twee K's en op de achterste zit je" dan steekt je onderbeen ook een stuk minder naar achter en tegen het natuurlijke gevoel zit je ook stabieler. Op de foto door de plas bijvoorbeeld zit je netjes

Je hebt twee K’s? Zou je dat uit willen leggen?

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:26

gonniee schreef:
Mensen, hou eens op met in elk topic van muronia te menen te moeten melden hoe je denkt over haar gewicht. Schei toch uit!
Wat fijn dat jullie de klik alsnog gevonden hebben!

Ik vind dat als je niet tegen kritiek kan je ook geen foto’s moet plaatsen op een openbare website.

Vind het een leuk paard maar vind je beter passen op die stevige vos. (Dat was jij toch? :D )
Dit paardje vind ik voor jou te smal maar ook ik zie dan liever een steviger iemand op n paard die goed mee zit en lekker kan rijden dan iemand die lichter is en loopt te stuiteren op dat paard en loopt te trekken aan de teugels als een idioot.
Succes met je paardje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:27

truus1957 schreef:
Je hebt twee K’s? Zou je dat uit willen leggen?

Je kont en je k**.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:30

Je bent flink vooruit gegaan Claudia. Mag je trots op zijn. Al het lessen het harde werken, is goed te zien. Leuk! Ga verder met lessen en nog beter rijden.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:47

Ik heb je topics met Flo gevolgd en het is een paard wat me echt heel erg aanspreekt. Ik vind het zo fijn voor jullie dat jullie nu echt een leuke combinatie worden. Ja ach en 10 jaar geleden had je er misschien meer uit gehaald, maar dit is toch genieten samen!!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:09

Wat een enorm knap dier zeg <3 Heel sprekend hoofd!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:38

Op de een na laatste foto zien jullie er prachtig uit samen!
Fijn dat dit kan zo samen na zoveel jaar.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 06:23

Ik vind de topics van de ts ook altijd leuk om te zien. Een normaal persoon die het allemaal zelf bereikt 9iemand waar ik me mee kan identificeren).